Pagina 1 van 1

PEP

Geplaatst: vr 07 feb 2014, 12:35
door tijger
Wat betekend de aanduiding PEP
Het word vaak gegeven bij een liniar voor HF doeleinden

BV 10kw PEP

Re: PEP

Geplaatst: vr 07 feb 2014, 12:45
door Barry2001
Peak Envelope Power. Dit is het hoogste vermogen dat bv bij een AM / SSB zender aan de antenne kan worden geleverd.

Re: PEP

Geplaatst: vr 07 feb 2014, 13:00
door Henkjan

Re: PEP

Geplaatst: vr 07 feb 2014, 15:20
door pappaleo
Haha, was het eerste waar ik ook aan dacht. Als kind nog op geabonneerd geweest. :mrgreen:

Re: PEP

Geplaatst: vr 07 feb 2014, 15:31
door SARK
PEP.jpg
Da's lang geleden zeg :shock:

Re: PEP

Geplaatst: vr 07 feb 2014, 15:33
door hannesie
peplogo1.gif
peplogo1.gif (1.88 KiB) 225 keer bekeken
Dat had ik ook al gevonden, maar geen verband kunnen leggen met het HF. :rofl:

Re: PEP

Geplaatst: vr 07 feb 2014, 15:52
door Pjotr
hannesie schreef:
peplogo1.gif
Dat had ik ook al gevonden, maar geen verband kunnen leggen met het HF. :rofl:
Hoe zo niet? HF = hoe vaak iets voorkomt op grote hoogte. Agent327 staat op grote hoogte maar komt niet vaak voor :mrgreen: Je kunt dus wel stellen dat die niet zo HF is.

Er wordt hier veel te veel vakjargon gebruikt. Gelukkig ziet men hier weer vaker het gebruik van het woord "kist" en "boks" als men die paar plankjes bedoeld die een luidsprekerkast moeten voorstellen :lol:

Voor de TS: http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_envelope_power

Voor de overigen: http://acronyms.thefreedictionary.com/P ... lope+power

Re: PEP

Geplaatst: vr 07 feb 2014, 16:25
door hannesie
Toch wel leerzaam hier. :mrgreen: :)