Pagina 1 van 1
PEP
Geplaatst: vr 07 feb 2014, 12:35
door tijger
Wat betekend de aanduiding PEP
Het word vaak gegeven bij een liniar voor HF doeleinden
BV 10kw PEP
Re: PEP
Geplaatst: vr 07 feb 2014, 12:45
door Barry2001
Peak Envelope Power. Dit is het hoogste vermogen dat bv bij een AM / SSB zender aan de antenne kan worden geleverd.
Re: PEP
Geplaatst: vr 07 feb 2014, 13:00
door Henkjan
Re: PEP
Geplaatst: vr 07 feb 2014, 15:20
door pappaleo
Haha, was het eerste waar ik ook aan dacht. Als kind nog op geabonneerd geweest.

Re: PEP
Geplaatst: vr 07 feb 2014, 15:31
door SARK
Da's lang geleden zeg

Re: PEP
Geplaatst: vr 07 feb 2014, 15:33
door hannesie

- peplogo1.gif (1.88 KiB) 225 keer bekeken
Dat had ik ook al gevonden, maar geen verband kunnen leggen met het HF.

Re: PEP
Geplaatst: vr 07 feb 2014, 15:52
door Pjotr
hannesie schreef:peplogo1.gif
Dat had ik ook al gevonden, maar geen verband kunnen leggen met het HF.

Hoe zo niet? HF = hoe vaak iets voorkomt op grote hoogte. Agent327 staat op grote hoogte maar komt niet vaak voor

Je kunt dus wel stellen dat die niet zo HF is.
Er wordt hier veel te veel vakjargon gebruikt. Gelukkig ziet men hier weer vaker het gebruik van het woord "kist" en "boks" als men die paar plankjes bedoeld die een luidsprekerkast moeten voorstellen
Voor de TS:
http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_envelope_power
Voor de overigen:
http://acronyms.thefreedictionary.com/P ... lope+power
Re: PEP
Geplaatst: vr 07 feb 2014, 16:25
door hannesie
Toch wel leerzaam hier.
