Pagina 1 van 1

subwoofer reservewiel

Geplaatst: wo 29 jan 2014, 23:31
door giorno555
Hallo,

even voorstellen, mijn naam is giorno en ik kom uit eindhoven.
ik heb een polo 6n2 waar ik een mooie installatie ga inbouwen.

ik ga een subwoofer inbouwen in mijn reservewiel ruimte zoals op de foto.

mijn vraag is moet ik in het reservewielbak een behuizing maken?
en zo ja, hoeveel liter moet de inhoud zijn, het gaat om een subwoofer van 1500 watt piek vermogen en 750 watt rms. 12 inch
moet er ook een 'luchtsluis' worden gemaakt?

MVG

Giorno Kemps

Re: subwoofer reservewiel

Geplaatst: ma 03 feb 2014, 16:16
door Vuurkat
Welkom!

Een kast bereken je aan de hand van de T/S-parameters (Thiele/Small). Deze worden vaak bij de woofer geleverd, of zijn op internet te vinden. Welke woofer heb je precies?

Je kan kiezen uit verschillende soorten kasten: onder ander gesloten of basreflex. Bij basreflex zit er nog een buis in de wand van de kast. Over het algemeen gaat basreflex harder in een auto, maar de kast is dan wel groter.

Re: subwoofer reservewiel

Geplaatst: do 20 feb 2014, 13:16
door Berre
Houd er rekening mee dat je die sub trillingsvrij in die ruimte zal moeten inbouwen. Je wil niet dat alles eromheen gaat rammelen of dat er resonanties optreden. Je kan hem fixeren met pur montageschuim waarmee men bijvoorbeeld deurlijsten en sponningen in een muur vast zet. Dat werkt snel en makkelijk. Dat schuim kan je later eventueel weer los snijden als je die sub ooit wil weg halen.

Re: subwoofer reservewiel

Geplaatst: vr 19 jun 2015, 11:26
door Jamesblond
giorno555 schreef:
Hallo,

even voorstellen, mijn naam is giorno en ik kom uit eindhoven.
ik heb een polo 6n2 waar ik een mooie installatie ga inbouwen.

ik ga een subwoofer inbouwen in mijn reservewiel ruimte zoals op de foto.

mijn vraag is moet ik in het reservewielbak een behuizing maken?
en zo ja, hoeveel liter moet de inhoud zijn, het gaat om een subwoofer van 1500 watt piek vermogen en 750 watt rms. 12 inch
moet er ook een 'luchtsluis' worden gemaakt?

MVG

Giorno Kemps
Excuseer dat ik zo met de deur in huis val, maarrehhh.... ben je van plan je trommelvliezen aan stukken te gaan scheuren?? Of die van je bijrijders?? :shock:

Is het inmiddels gelukt met het bouwen van een geschikte behuizing? En zo ja: hoe klinkt het (behalve hard :mrgreen: )?

Re: subwoofer reservewiel

Geplaatst: vr 26 jun 2015, 23:37
door michelp
Ik denk niet dat de ts hier nog gaat reageren, maar toch, misschien hebben anderen er wat aan.
Vaak worden vermogens heel erg overdreven in de car audio hoor :P. Een woofer van een minder goed merk die volgens specs 750w kan hebben kan dat vaak helemaal niet. Ik speel zelf met 2x 8 inch op 70w per stuk en gaat al hard genoeg.
Maar even verder ontopic. Laatst heb ik ook zoiets gemaakt bij iemand anders, even 2 foto's van het bouwen, mocht het klaar zijn (hij moet het zelf nog aansluiten en bekleden) kan ik er ook wel een foto van bij zetten