Technics SL110
Geplaatst: di 28 jan 2014, 10:05
Ik had nog wat plaatjes beloofd van een Technics SL110 draaitafel welke ik heb verkregen via ons forumlid Audioot.
De SL110 is een high-end draaitafel uit de jaren 70 welke werd geleverd zonder toonarm.
Zo heb ik hem ook opgehaald bij Audioot, zonder arm. In het originele armboard zit één gat waar een SME of Linn arm op zou passen. Dit soort armen valt echter buiten mijn budget.
Via forumlid Barry kon ik aan een arm van een Denon draaitafel komen, mooie ruil gemaakt voor een paar buisjes.
De Denon tafel is ook een stevige direct-drive, dus dat leek mij wel te matchen met de Technics.
Het originele armboard wilde ik niet mishandelen voor het toepassen van de Denon arm, dus ik heb een nieuw "plankje" gemaakt met de passende gaten erin. Laagje fineer en wat laagjes lak erover en de arm erop gemaakt.
Het gat waar de Denon arm in gemonteerd wordt ziet er een beetje uit als een soort mislukte oliebol, zo'n rondje met heel veel uitsteeksels eraan.
Afgelopen week heb ik een Ortofon OMB10 element dat ik nog had liggen in de arm geplaatst en het boeltje afgesteld.
Het resultaat staat op de foto's en zal ik meenemen naar de luisterdag in Alphen a.d. Rijn op 19 april.
(De draaitafel is wel wat groot voor mijn Rack, daar moet ik nog wat op verzinnen)
Het enige dat nu nog ontbreekt is de bediening van de armlift. De Denon arm heeft in zijn oorspronkelijke staat een elektronische armlift. Binnenkort krijg ik een modelbouw servootje binnen waar ik even mee ga experimenteren.
De SL110 is een high-end draaitafel uit de jaren 70 welke werd geleverd zonder toonarm.
Zo heb ik hem ook opgehaald bij Audioot, zonder arm. In het originele armboard zit één gat waar een SME of Linn arm op zou passen. Dit soort armen valt echter buiten mijn budget.
Via forumlid Barry kon ik aan een arm van een Denon draaitafel komen, mooie ruil gemaakt voor een paar buisjes.
De Denon tafel is ook een stevige direct-drive, dus dat leek mij wel te matchen met de Technics.
Het originele armboard wilde ik niet mishandelen voor het toepassen van de Denon arm, dus ik heb een nieuw "plankje" gemaakt met de passende gaten erin. Laagje fineer en wat laagjes lak erover en de arm erop gemaakt.
Het gat waar de Denon arm in gemonteerd wordt ziet er een beetje uit als een soort mislukte oliebol, zo'n rondje met heel veel uitsteeksels eraan.
Afgelopen week heb ik een Ortofon OMB10 element dat ik nog had liggen in de arm geplaatst en het boeltje afgesteld.
Het resultaat staat op de foto's en zal ik meenemen naar de luisterdag in Alphen a.d. Rijn op 19 april.
(De draaitafel is wel wat groot voor mijn Rack, daar moet ik nog wat op verzinnen)
Het enige dat nu nog ontbreekt is de bediening van de armlift. De Denon arm heeft in zijn oorspronkelijke staat een elektronische armlift. Binnenkort krijg ik een modelbouw servootje binnen waar ik even mee ga experimenteren.