Pagina 1 van 2

accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 20:43
door campina
een 3 weg dus met accuton drivers
het materiaal voor de kast is eikenhout van 18 mm

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 20:54
door campina
het worden slanke zuiltjes van 20 cm breed en 95 cm hoog

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 20:59
door campina
een zijkant zit erop krijg je een beetje een idee van wat het moet worden

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:01
door dre
Welke units ga je gebruiken?

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:04
door AatV
Ziet er goed uit, die kasten! Kan je aangeven wat tot dit ontwerp heeft geleid?

groet,
Aat

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:13
door campina
voor het laag 2 maal de c153-8-082 als mid de c90-6-079 van de tweeter weet ik het nummer niet zal morgen ff kijken
hij zit nog in mijn andere kast

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:16
door dre
Dat gaat een leuk speakertje worden! 8)

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:19
door campina
ik heb al eerder een 2 weg gemaakt met accuton drivers en die bevallen erg goed
maar ik wil iets meer laag dus vandaar een 3 weg met 2 woofertjes
ze zijn vrij klein maar ik hou van slanke luidsprekers

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:23
door dre
Als het maar klinkt! :wink:

Zelf heb ik de c30 en de c153-8-085 nog liggen,daar moet ik ook eens wat mee gaan doen. :mrgreen:

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:27
door Zweitse
dre schreef:
Als het maar klinkt! :wink:

Zelf heb ik de c30 en de c153-8-085 nog liggen,daar moet ik ook eens wat mee gaan doen. :mrgreen:
Komt mooi uit, 2014, het jaar van het afmaken :wink:

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:28
door dre
Afmaken is niet opnieuw beginnen. :lol:

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:32
door Zweitse
dre schreef:
Afmaken is niet opnieuw beginnen. :lol:
Maar het project zit toch al in je hoofd? Dat is dan toch het startpunt.

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:39
door campina
nog een foto van de binnenkant
deze word nog bekleed met houten blokjes gaat er ongeveer zo uitzien als op de foto

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:41
door dre
Ook het laag compartiment?

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 22:00
door campina
ik weet nog niet precies hoe ik het laag ga doen ik gebruik het wel voor het mid gedeelte

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 22:25
door dre
Het laag gedeelte zou ik 'gewoon' dempen.

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: do 23 jan 2014, 23:51
door ray5150
Waar is nou toch de blokkendoos van die kleine jongen gebleven....:think: :mrgreen:

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: vr 24 jan 2014, 13:10
door markbakk
Het ziet er wel mooi uit, met die blokjes. Maar gebruik even goed wel een adequate hoeveelheid van een mooi dempingsmateriaal, zoals glas/steenwol, Akotherm of aramidevezel.

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: vr 24 jan 2014, 18:22
door campina
he dre jij zegt alleen dempen is dat voldoende ?
ik heb op diverse forums gelezen dat je rechte vlakken zoveel mogelijk moet vermijden
of geld dit alleen voor het mid gedeelte

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: vr 24 jan 2014, 18:37
door campina
de midkast wordt nog bekleed met vilt en dan stop ik er sonofil bij

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: vr 24 jan 2014, 19:00
door dre
campina schreef:
he dre jij zegt alleen dempen is dat voldoende ?
ik heb op diverse forums gelezen dat je rechte vlakken zoveel mogelijk moet vermijden
of geld dit alleen voor het mid gedeelte
Geen parallel lopende vlakken is uiteraard veel beter.

Maar maakt het bouwen een stuk lastiger. :mrgreen:

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: vr 24 jan 2014, 21:57
door Henkjan
campina schreef:
he dre jij zegt alleen dempen is dat voldoende ?
ik heb op diverse forums gelezen dat je rechte vlakken zoveel mogelijk moet vermijden
of geld dit alleen voor het mid gedeelte
dat is vooral bij t mid deel, in de laagafdeling van een 3weg zijn de golflengtes al een stuk groter dan de kastafmetingen dus dan doet dat niet veel

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: zo 26 jan 2014, 18:56
door campina
ok bedankt voor de info dan ga ik er niks bijzonders mee doen
ik ga wel de panelen opdikken en er vilt tegenaan plakken
nog een vraag over de basreflexpoort maakt het uit of deze aan de voor of achterkant komt ?
vandaag de gaten voor de units uitgezaagd en even gekeken of alles past gelukkig paste het perfect

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: zo 26 jan 2014, 18:58
door Walt
Wat wordt ongeveer de overname frequentie? Voor een 3-weg kan de poort meestal wel aan de voorkant mits de woofers niet tever doorlopen...

Groetjes Walter

Re: accuton 3 weg

Geplaatst: zo 26 jan 2014, 20:57
door bas focal m180
Aan de voorkant wordt wel erg druk .
aan de achterkant moet je speaker wel wat verder van de muur af staan .