Pagina 1 van 8
Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel.
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 20:46
door koifarm
Mod: belediging verwijderd. De oorspronkelijke inhoud was al door de auteur zelf verwijderd.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 21:09
door Zweitse
Wat een monsters zeg. Dit draadje ga ik volgen

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 21:11
door ray5150
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 21:14
door koifarm
Sfeer foto, voor de komende koude dagen.
Verder zal ik proberen de prijzen van de onderdelen laag te houden, door veel bij b.v. bij elektrodump te kopen. Zij hebben veel hoogspanningsmateriaal voor weinig geld.
Hoogspanningtrafo's 2 x900v/0,5A waren maar € 65,- per stuk. Mogelijk kandidaten uitgangstrafo bij elektrodump € 85,- per stuk.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 21:15
door pappaleo
Geen voeding nodig toch? Kan zo aan een hoogspanningsmast.

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 21:23
door koifarm
Dan krijg je wel onderstaande taferelen.
Mogelijk andere driver kandidaat is de FU13(813) i.p.v. de 6C33.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 21:45
door pappaleo
Ziet er wel vet uit.
Bij mij komt dan gelijk de gevleugelde term "Is dat van plastic?" weer naar boven. (Zit een anekdote aan vast).
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 21:58
door Pjotr
Maffe constructie om keerrooster en schermrooster zo te schakelen? Klopt dat wel?
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 22:07
door AatV
Pjotr schreef:Maffe constructie om keerrooster en schermrooster zo te schakelen? Klopt dat wel?
Ook mijn insteek. Een penthode "ziet" als eerste g2, als die op kathodepotentiaal zit is het meestal afgelopen met de electronenstroom.
groet,
Aat
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 22:10
door Ah!buis
Wat moet hier nou weer gekompenseerd worden 130W en dan nog SE

.
Vijs los

,of werkt Viagra niet meer

.
Rare schakeling van die buis,datablad helpt niet.Is zo een soort triode met g2 als hindernis onderweg.
Gezien de voeding en toegelaten stroom en dissipatie zou het kunnen,als de anode buis tot 1kV wil zaken bij uitsturen.Wel bijna 5kV top op de UGT

.Ook flink vermogen nodig voor aansturen,stel 100Vt op 1k geeft al 5W

.
Aanduiding 500V in de voeding slaat nergens op,hoogstens 350V.
Een voeding met 2x900V trafo lijkt me
't gemakelijkst minst moeilijk door twee voedingen te maken en dan in serie te zetten.
Eerst maar 's zien of je een SEtrafo kan vinden (betaalbaar) voor 100+W ,kleine 200mA en minstens 5kV isolatie

.
Anne
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 22:25
door AatV
Voor de Nederlanders :
vijs
de vijs zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [vɛis] Verbuigingen: vijzen (meerv.) schroef een vijs los hebben (een beetje gek zijn) ...
groet,
Aat
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 22:32
door koifarm
Ik vond het ook een vreemde manier van pentode aansluiten. De bedenker van het schema heeft veel filmpjes van testen met deze versterker op youtube staan.Bij interesse zoek op youtube met " waldisek " en " GU81 ".
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 22:44
door Ah!buis
koifarm schreef:Ik vond het ook een vreemde manier van pentode aansluiten. De bedenker van het schema heeft veel filmpjes van testen met deze versterker op youtube staan.Bij interesse zoek op youtube met " waldisgek " en " GU81 ".
Anne
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 23:00
door koifarm
Anne, het zal wel iets compenseren.
Net als mijn Harley en Hayabusa.
Of het ligt aan dat ik dit jaar de 50 ben gepasseerd.
Mijn inspiratie voor dit geweld komt uit mijn huidige werk. Ik ben bezig met onderzoek om elektrostatische elektriciteit te gebruiken voor het beter/sneller scheiden van een polaire en non-polaire stof. Werk momenteel met spanningen tot 150kv. De haren gaan je letterlijk overeind staan.
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 23:10
door Ah!buis
koifarm schreef:Anne, het zal wel iets compenseren.
Net als mijn Harley en Hayabusa.
Of het ligt aan dat ik dit jaar de 50 ben gepasseerd.
Mijn inspiratie voor dit geweld komt uit mijn huidige werk. Ik ben bezig met onderzoek om elektrostatische elektriciteit te gebruiken voor het beter/sneller scheiden van een polaire en non-polaire stof. Werk momenteel met spanningen tot 150kv. De haren gaan je letterlijk overeind staan.
Ach 't wat buitensporig? maar best wel een uitdaging
Bezig met afvalstoffen uit rook verbrandingsovens te halen

en ozon erbij
Anne
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 23:23
door Pjotr
Pas maar op met dit versterkerje dat het jou zelf niet tot stof transformeert...
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 23:40
door Ah!buis
Pjotr schreef:Pas maar op met dit versterkerje dat het jou zelf niet tot stof transformeert...
Loopt zo'n vaart niet,"stof zijt gij..."
Anne
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: do 23 jan 2014, 9:50
door Gerrit
Hier vast een suggestie voor de opbouw:
Wees vooral voorzichtig met die extreme spanningen die ook nog stroom kunnen leveren, er is geen ruimte voor foutjes.
Gerrit
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: do 23 jan 2014, 12:40
door ds23man
Ik zou bij het testen de spanning in je wijkverdeelstation in en uitschakelen......
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: do 23 jan 2014, 13:50
door democles
Dacht dat ik met mijn GM 70 project al redelijk extreem bezig was,maar blijkbaar is er altijd een baas boven baas.
Succes,koifarm

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: do 23 jan 2014, 18:03
door ray5150
Gerrit schreef:Hier vast een suggestie voor de opbouw:
HV-front.jpg
HV-back.jpg
Hier in Den Haag is het Museum voor Communicatie, (voorheen postmuseum) daar hebben ze radio en telegraaf zenders van pak 'm beet 80, 90 jaar oud.
Ik zag die foto en kreeg ineens zo'n Déjà vu gevoel...

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: do 23 jan 2014, 19:55
door Dan
Tja, hoogspanning is natuurlijk pas vanaf 1000VAC en 1500VDC.
Neemt niet weg dat je bij dergelijke spanningen wat meer eisen aan de isolatie moet besteden. Dat betekent feitelijk dat de buizen onder de kap moeten.
Bij onze wals gebruiken we 50KV die omgezet wordt naar 700V. We hebben 10 motoren die elk zo'n 4000A opstoken. Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n behoefte om met dergelijke spanningen te experimenteren.
Neemt niet weg dat ik het een ruig project vind

en ik ga het ook zeker volgen:)
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: do 23 jan 2014, 19:56
door Barry2001
Vaak aan gedacht, nooit opgepakt

ultiem dit, ik ga 'm volgen Ronny!
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: do 23 jan 2014, 20:27
door TubeHead
Laat regelmatig wat van je horen op het forum... weten we nog dat je nog leef
Ben zeer benieuwd naar de opbouw en component gebruik. Vooral dat laatste maakt het behoorlijk intressant met deze extremen.

Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Geplaatst: zo 26 jan 2014, 15:42
door koifarm
Vandaag bezig geweest met het schema.
Mijn overwegingen:
Voor de GU81m,
- Ruststroom 200mA
- G2 roosterstroom 30mA
- G1 ingangsstroom 10mA
- Triode schakeling
- Spanningversterking 1,5x
Voor de FU13,
- Ruststroom 50mA
- G2 roosterstroom 7,5mA
- G1 ingangstroom 1mA
- Triode schakeling
- Spanningversterking 3x
Voor de 6n6p,
- Ruststroom 2 x 10mA
- Spanningversterking 150x
Het schema is een begin en ik sta open voor verbeteringen/suggesties.