Pagina 1 van 1
woofer vervangen magnat msp60
Geplaatst: zo 12 jan 2014, 18:51
door louis
Hallo allemaal.
Heb gisteren mijn versterker ( Denon PMA 1080R ) iets te hard gezet.
Nu is er een woofer van mijn Magnat MSP60 gesneuveld.
Wie weet een goede vervanger voor deze basspeaker?
En evt een adres waar ik die kan kopen.
Re: woofer vervangen magnat msp60
Geplaatst: ma 13 jan 2014, 9:28
door Harrr
Zelf even nazien of dezelfde woofers worden gebruikt, maar dit is wel toeval...!
http://link.marktplaats.nl/766153926
Re: woofer vervangen magnat msp60
Geplaatst: wo 15 jan 2014, 20:47
door louis
Bedankt voor de link Harr. maar was helaas al weg.
van 4ohm naar 8ohm
Geplaatst: wo 15 jan 2014, 21:09
door louis
Een vraagje.
Wat gebeurt er als ik in mijn Magnat box een subwoofer van 4ohm vervang door een van 8ohm?
Re: woofer vervangen magnat msp60
Geplaatst: wo 15 jan 2014, 21:11
door Clemens
http://www.magnatmuseum.nl/Index%20MSP% ... 0units.htm
Misschien heb je hier wat aan?
Of zijn dat de standaard drivers die je er in hebt zitten?
Gr Clemens
Re: van 4ohm naar 8ohm
Geplaatst: wo 15 jan 2014, 21:21
door richard
Dan heb je een andere woofer dan waarvoor de kast en het filter voor ontworpen is. Er zal vast geluid uit komen, maar het zal niet optimaal klinken.
Re: van 4ohm naar 8ohm
Geplaatst: wo 15 jan 2014, 21:41
door louis
Ik kan aan 2 Visaton TIW 200 XS komen die dan in als vervanging moeten dienen voor de Vifa P21WN-11.
De Vifa is 4ohm en de Visaton dus 8ohm.
Zal dat zo een groot verschil zijn dan?
Re: van 4ohm naar 8ohm
Geplaatst: wo 15 jan 2014, 21:43
door JvS
Die ohms hebben invloed op een eventueel passief wisselfilter, maar het is vooral een andere speaker met andere parameters (QES, QMS, Etc) waarvoor die behuizing niet perse bedoeld is.
Als het een gesloten behuizing is, kan het nog wel goed gaan, maar met een basreflex zou ik er niet eens aan beginnen, tenzij je kunt uitrekenen / simuleren dat het goed werkt.
Waarom wil je het vervangen.
Re: van 4ohm naar 8ohm
Geplaatst: wo 15 jan 2014, 21:46
door louis
Er is een basspeaker gesneuveld.
En een origineel (nieuw) is niet meer te verkrijgen.
Het is voor een Magnat MSP60.
Met basreflex dus.
Re: van 4ohm naar 8ohm
Geplaatst: wo 15 jan 2014, 21:52
door CoenvanDongen
Die Vifa P21WN-11 zie ik volgens mij wel eens op marktplaats langskomen hoor.
Misschien heeft een van de forumleden er hier nog een liggen?
of ebay..
http://www.ebay.co.uk/itm/magnat-VIFA-a ... 1306412310
Die man woont in vlaardingen, Nederland btw
Re: woofer vervangen magnat msp60
Geplaatst: di 04 feb 2014, 9:19
door Harrr
http://link.marktplaats.nl/774653508
Staan bij mij 'om de hoek'. Verzending gehele kasten, maar ook alleen de woofers kan ik voor je verzorgen.
Groet,
Re: woofer vervangen magnat msp60
Geplaatst: ma 17 feb 2014, 11:26
door Harrr
Nog een optie. De laatste die ik inbreng. Mocht je voor een andere oplossing hebben gekozen, laat je dat dan weten?
Advertentie 779497067 op Mp.
Re: woofer vervangen magnat msp60
Geplaatst: ma 17 feb 2014, 17:52
door louis
Hallo Harrr.
Nog bedankt voor je reacties.
Ik heb zojuist een kleine aanbetaling gedaan op MP voor een set Magnat MSP60.
Die ga ik eerdaags ophalen.
Nogmaals bedankt