Pagina 1 van 3

Spotify via stereo

Geplaatst: do 26 dec 2013, 17:57
door Rade
Wat is een simpele, goedkope manier om Spotify via de stereo af te spelen met acceptabele kwaliteit . Ik heb een netwerk kabel liggen en Spotify via KPN. Kom ik dan uit bij een squeezebox oid of zijn er betere alternatieven. Simpele bediening via smartphone of tablet moet mogelijk zijn. Iemand goede suggesties?
Groeten, Rade

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: do 26 dec 2013, 18:05
door hannesie
Je hebt nog niets of al wel iets waar je van af speelt?

Of alleen de PC.

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: do 26 dec 2013, 18:43
door Rade
Alleen via laptop en soms via mijn telefoon

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: do 26 dec 2013, 18:49
door ray5150
Procab_CLA711_minijack_rca_verloopkabel_20m.jpg

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: do 26 dec 2013, 18:57
door Rade
Tja, is wel een oplossing......maar ik zoek eigenlijk een vaste oplossing zodat ik op de bank e.e.a. met mijn (aldi) telefoon kan bedienen. Misschien wel goed om met deze kabel de kwaliteit eens te checken van telefoon en Spotify.

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: do 26 dec 2013, 19:08
door Koen K
Sonos is volgens mij de mooiste oplossing hiervoor.

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: do 26 dec 2013, 19:19
door mikekiwi
Ik gebruik zelf Sonos, maar met een airport express icm een ipad of iphone werkt op zich ook goed. Moet je natuurlijk wel zo'n iphone of ipad hebben natuurlijk...

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: do 26 dec 2013, 19:22
door Koen K
Airport Express kan inderdaad prima werken, maar dan moet je wel goed bereik hebben met je wifi: ik heb zo'n ding ooit gebruikt en had veel met onderbrekingen te maken.

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: vr 27 dec 2013, 0:36
door neel007
Heb je al eens naar Pi Musicbox gekeken?

Eric

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: vr 27 dec 2013, 9:28
door JvS
Je kunt een bluetooth ontvanger gebruiken, van logitech bijvoorbeeld. Geen top hifi, maar prima voor achtergrond muziek.

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: vr 27 dec 2013, 10:29
door hannesie
Ik kan met mijn Squeezebox ook een Spotify account instellen.
Een account bij Logitech geeft mij ook Radio e.d.
Ik weet niet of je iets dergelijks kunt aanmaken zonder een Logitech apparaat, maar dan zou je dus dir soort dingen makkelijk kunnen doen.
Er zijn op dit moment meerdere apparaten met de mogelijkheid voor Spotify.

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: vr 27 dec 2013, 10:38
door FR_Aad
hannesie schreef:
Ik kan met mijn Squeezebox ook een Spotify account instellen.
Een account bij Logitech geeft mij ook Radio e.d.
Ik weet niet of je iets dergelijks kunt aanmaken zonder een Logitech apparaat, maar dan zou je dus dir soort dingen makkelijk kunnen doen.
Er zijn op dit moment meerdere apparaten met de mogelijkheid voor Spotify.
Als je opzoek naar een Squeezebox gaat, let dan wel op dat Spotify wordt niet op alle modellen wordt ondersteund. De Classic speelt bij mijn weten geen Spotify.

Aad

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: vr 27 dec 2013, 10:42
door hannesie
Dit is nog altijd te koop. :D
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/3522 ... &insert=NB
352220.jpg
352220.jpg (6.32 KiB) 1218 keer bekeken

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: vr 27 dec 2013, 10:47
door Henkjan
FR_Aad schreef:
hannesie schreef:
Ik kan met mijn Squeezebox ook een Spotify account instellen.
Een account bij Logitech geeft mij ook Radio e.d.
Ik weet niet of je iets dergelijks kunt aanmaken zonder een Logitech apparaat, maar dan zou je dus dir soort dingen makkelijk kunnen doen.
Er zijn op dit moment meerdere apparaten met de mogelijkheid voor Spotify.
Als je opzoek naar een Squeezebox gaat, let dan wel op dat Spotify wordt niet op alle modellen wordt ondersteund. De Classic speelt bij mijn weten geen Spotify.

Aad
daar is iirc (heb t niet zelf getest) een plugin voor

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: vr 27 dec 2013, 10:52
door hannesie
Klopt, maar dan moet je wel een account hebben bij Logitech.
En dan uiteraard een account bij Spotify, de gratis werkt niet, heb ik geprobeerd. :lol:

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: vr 27 dec 2013, 11:14
door FR_Aad
hannesie schreef:
Klopt, maar dan moet je wel een account hebben bij Logitech.
En dan uiteraard een account bij Spotify, de gratis werkt niet, heb ik geprobeerd. :lol:
Zover ik weet werkt de plugin alleen op de Touch of radio.
(ik heb een Classic, een Spotify- en Logitech account)

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: vr 27 dec 2013, 12:11
door hannesie
En heb je wel de Spotify geactiveerd in je Logitech account?
http://www.mysqueezebox.com/user/login
sq.JPG
edit:
sp.JPG

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: vr 27 dec 2013, 13:07
door FR_Aad
hannesie schreef:
En heb je wel de Spotify geactiveerd in je Logitech account?
http://www.mysqueezebox.com/user/login
sq.JPG
edit:
sp.JPG
Spotify is geactiveerd ja, maar kijk eens in je onderste schermafdruk bij "Compatibel met ....." :mrgreen:

Edit: Je ziet na installeren en activeren Spotify wel op je Squeezebox Classic. Maar zodra je een nummer wil spelen krijg je een foutmelding.

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: vr 27 dec 2013, 13:13
door hannesie
Daarom staat er edit:.......... :sure: :rofl:

Ik zag dus zelf al de misleidende informatie die ik gaf. :sure:

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: vr 27 dec 2013, 13:20
door FR_Aad
hannesie schreef:
Daarom staat er edit:.......... :sure: :rofl:

Ik zag dus zelf al de misleidende informatie die ik gaf. :sure:
Sorry het "edit" was bij mij even niet doorgedrongen :oops:

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: ma 30 dec 2013, 0:03
door Rade
Vandaag de eerder voorgestelde oplossing van Ray5150 even geprobeerd met een kabel die ik nog had liggen (mini jack naar 2x tulp).
Dit was niet echt een succes. Mini jack zat al vrij losjes in de hoofdtelefoon uitgang. Daarna beetje geluid uit de linker speaker en een pulserend plop geluidje. Daarna even geprobeerd op hoofdtelefoon uitgang van de tablet en hetzelfde resultaat.

Ook nog andere kabel van video camera gevonden gebruikt (mini jack naar tulp 3x tulp, wit rood en geel). Mini jack paste wel iets beter maar resultaat nagenoeg hetzelfde. Ook het aanraken van de mini jack gaat met de vinger gaat met veel storing gepaard.

Of zijn dit ongeschikte kabels?

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: ma 30 dec 2013, 20:33
door beewee
Ik heb zelfs wel goede ervaringen met soortgelijke kabeltjes van de Action en DealExtreme.. Zijn de cinch aansluitingen van de versterker niet gecorrodeerd?

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: wo 15 jan 2014, 22:25
door hsmeets
FR_Aad schreef:
hannesie schreef:
En heb je wel de Spotify geactiveerd in je Logitech account?
http://www.mysqueezebox.com/user/login
sq.JPG
edit:
sp.JPG
Spotify is geactiveerd ja, maar kijk eens in je onderste schermafdruk bij "Compatibel met ....." :mrgreen:

Edit: Je ziet na installeren en activeren Spotify wel op je Squeezebox Classic. Maar zodra je een nummer wil spelen krijg je een foutmelding.
Ik draai spotify niet via de logitech service maar via de plug-in van Triode (staat bij de 3rd party plug-ins in LMS). Dat werkt bij ook op een SQB classic zo ook de software player van bv Squeezepad. Je moet wel een premium account hebben.

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: do 16 jan 2014, 17:12
door JvS
Rade schreef:
Vandaag de eerder voorgestelde oplossing van Ray5150 even geprobeerd met een kabel die ik nog had liggen (mini jack naar 2x tulp).
Dit was niet echt een succes. Mini jack zat al vrij losjes in de hoofdtelefoon uitgang. Daarna beetje geluid uit de linker speaker en een pulserend plop geluidje. Daarna even geprobeerd op hoofdtelefoon uitgang van de tablet en hetzelfde resultaat.

Ook nog andere kabel van video camera gevonden gebruikt (mini jack naar tulp 3x tulp, wit rood en geel). Mini jack paste wel iets beter maar resultaat nagenoeg hetzelfde. Ook het aanraken van de mini jack gaat met de vinger gaat met veel storing gepaard.

Of zijn dit ongeschikte kabels?
Het aanraken van het metaal van de minijack geeft wel storing, maar het aanraken van de plek waar je hem zou moeten kunnen aanraken moet geen storingen geven. Hele volksstammen sluiten zo hun speakers op de PC aan. Dit zijn ook gewoon geschikte kabels.

Re: Spotify via stereo

Geplaatst: do 16 jan 2014, 17:17
door hannesie
Ik krijg zo zachtjes aan de indruk dat het eerder bij de bron zit of de eigenaar die er niet de juiste spullen heeft. :hide:

Dus de PC of telefoon heeft een slechte verbinding aan de binnenzijde, zou zo maar eens kunnen, vaak meegemaakt dat door scheeftrekken de aansluitingen naar de haaien gaat. Maar ook de interne verbinding van het kabeltje kan op zijn donder hebben gehad.