Pagina 1 van 1

filter? Edit. B&W filter onbekend?

Geplaatst: di 21 mar 2006, 0:05
door bartsegers
ik heb hier nog een aantal printjes liggen.
2 daarvan kunnen mij niet wijzer maken.
Ik heb voorheen veelal met kant en klare filters gewerkt, of fabrieks filters/units.

om me eens wat meer te verdiepen, wil ik eens weten wat ik hier bijvoorbeeld in huis heb.

het lijkt mij een 12db 2 weg filter?

Afbeelding

Hoe het zit met aansluitingen? geen idee. staat niks op printje.
Spoelen lijken me zelf gewikkeld.
bij interesse, schiet ik even een fototje.

Geplaatst: vr 24 mar 2006, 8:36
door bartsegers
ik heb eens wat units aangesloten erop, maar ik weet niet waar ik moet beginnen.

Als ingang voor de plus heb ik de rode genomen. als gezamelijke massa, de zwarte.

Het rare is, dat ook de gele weer op de zwarte draad zit etc.
ik krijg er geen setje op aangesloten nu. krijg lauter middentonen door.

Geplaatst: vr 24 mar 2006, 10:17
door richard
De plusaansluiting op geel, de plus van de middentoner op rood en de twee woofers op blauw en zwart? De min van de units rechtstreeks op de minaansluiting?

Geplaatst: vr 24 mar 2006, 13:26
door bartsegers
U zegt dus, dat het een 2.1 weg filter is ?

voor 2x laag, en 1 x hoog.

helaas werkt deze opslettling ook niet.

Door de condensator, wordt het laag weggefilterd.
Lauter de grote spoel voor het laag, haalt het mid0-hoog netjes weg.

Ik denk dat het dus helaas geen 2-weg filter is, wat ik had gehoopt.

Geplaatst: vr 24 mar 2006, 14:23
door Martijn M
de spoel en condensator bovenaan in serie vormen waarschijnlijk een banddoorlaatfilter. De spoel onderaan puur als laagdoorlaat. Het lijkt wel een soort 3-weg filter zonder filtering voor de tweeter.

Geplaatst: vr 24 mar 2006, 15:08
door b2
3-weg filter zonder filtering voor de tweeter.
Piezo tweeter misschien??

Geplaatst: vr 24 mar 2006, 15:18
door Martijn M
b2 schreef:
3-weg filter zonder filtering voor de tweeter.
Piezo tweeter misschien??
mogelijk. Daar had ik nog niet aan gedacht (mijn achtergrond is puur hifi :wink: ).

Geplaatst: vr 24 mar 2006, 15:27
door bartsegers
ik niet, maar er gaat geen piezzo hier in huis komen. :shock:

Ik haal het zaakje wel uit elkaar, en gebruik de losse onderdelen appart.

Wat ik er tot nu toe uit heb gekregen, is idd een mid-hoog-hoog filter.

niet echt bruikbaar voor mij.
Goed moegleijk dat de laagectie van de oude boxen waar de filters uitkomen, geen filtering had.

Geplaatst: vr 24 mar 2006, 15:39
door Martijn M
[quote="bartsegers"]Goed moegleijk dat de laagectie van de oude boxen waar de filters uitkomen, geen filtering had.quote]

en de spoel onder in het schema dan? die zorgt voor laagdoorlaat.

Geplaatst: vr 24 mar 2006, 16:04
door bartsegers
Idd. aangesloten, en dat is de laag doorlaat.
Dan kom ik dus uit op een filtyer vor 1x laag, en 2x mid.

Ook niet toepasbaar helaas.
ik zal eens een fotoke schieten voor de duidelijkheid.

Geplaatst: vr 24 mar 2006, 17:41
door richard
bartsegers schreef:
Idd. aangesloten, en dat is de laag doorlaat.
Dan kom ik dus uit op een filtyer vor 1x laag, en 2x mid.
1 stuks (rood) voor het midden, 2 stuks (blauw en zwart) voor het laag.

Geplaatst: di 11 apr 2006, 18:53
door bartsegers
we hebben er weer een.
afkomstig uit een b&W box, echter herkomst voor mij niet bekend.


AfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: do 13 apr 2006, 10:22
door bartsegers
Niemand een ideetje?

Geplaatst: do 13 apr 2006, 13:53
door KT88
Op het knooppunt van 4R7 en spoel de plus ingang, geel tweeter plus, rood woofer plus, zwart en groen gnd.?

Geplaatst: do 13 apr 2006, 18:00
door bartsegers
Ik zal het dadelijk eens testen. Vreemd genoeg zit er geen aansluiting op knooppunt met weerstand en spoel.
Ik kan de eventuele scheidings frequentie ook niet achterhalen, omdat de spoelen onbekend zijn ?

Geplaatst: zo 16 apr 2006, 13:47
door Digidoo
B&W DM310? Heb ik ook, maar heb de filters nooit bekeken. Uberhaupt nooit open gemaakt. Zou ´t eventueel begin deze week eens kunnen bekijken. Hoe kom je aan die filters?

Geplaatst: ma 17 apr 2006, 1:26
door bartsegers
De herkomst is mij 100% vreemd.

Dan had ik natuurlijk alles kunne zeggen erover, maar helaas.
Deze filters zijn aangekocht ooit, maar nooit iets mee gedaan.

wil graag weten if ik er iets mee kan, of eventueel iets van info kan vinden. Als ze niet bruikbaar zijn, doe ik ze weg.
Wilde ze voor een 2-weg setje gebruiken, en daa zijn ze ook voor aangekocht.

Als je zou kunnen kijken? graag.