Pagina 1 van 1

instaltie maken op ori auto radio/

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 21:52
door corsaGSI
hallo,

kort samengevat ik ben nieuw op dit forum.
ik heet: Matthijs mulder
ben:18jaartjes jong
woon in het gehucht: Driebergen
opleiding: autotechnicus niv 2

eniway...

ik heb een opel corsa C GSI
en wil graag mijn fabrieks radio behouden.
nou heb ik een auto audio specialist gevraagd of ik eigenlijk wel speakers kan inbouwen zonder alles te moeten aanpassen.
hij zij ja dit kan, als je weet wat je inbouw diepte is van je deur speakers.
dan kan je nieuwe speakers inzetten en aansluiten op de oude bedrading.

dus stel ik weet men inbouwdiepte.
kan ik dan gwn losse speakers inbouwen en in de achterbak los een subwoofer (eventueel met versterker in de woofer)
en alles aansluiten op men fabrieksauto radio?

Grt matthijs

Re: instaltie maken op ori auto radio/

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 22:02
door Henkjan
Hallo Matthijs, welkom hier.

in principe kan dat, de details (en dus ook hoe makkelijk of moeilijk t wordt) hangt af van de radio, o.a. wat die voor aansluitmogelijkheden heeft

Re: instaltie maken op ori auto radio/

Geplaatst: do 12 dec 2013, 16:21
door bartsegers
Heb je nu een "in dash" radio, dus een hele console?

Dan helpt dit topic je wellicht

http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=148955

daarnaast kun je op elke radio tig speaker en subs aansluiten.
(versterkers met een high input kunnen hier mee overweg)

Wat heb je dus precies nu ?

Re: instaltie maken op ori auto radio/

Geplaatst: do 12 dec 2013, 18:02
door ray5150
corsaGSI schreef:
opleiding: autotechnicus niv 2
:shock:
Ik begrijp dat het aansluiten van in-car entertainment niet tot de lesstof behoord ?
Gezien alle inbouwstations in het land is dat een industrie op zich, vreemd dat daar bij de opleidingen geen aandacht aan besteed wordt.

Re: instaltie maken op ori auto radio/

Geplaatst: do 12 dec 2013, 18:34
door bartsegers
Na de mavo nog 2-3 jaar MBO.
Hoe oud ben je as je klaar bent? Ik vermoed dat CorsaGSI nog bezig is.

Re: instaltie maken op ori auto radio/

Geplaatst: do 12 dec 2013, 19:18
door corsaGSI
ik heb een soort gelijke radio zeg maar.


top bedankt (: ik ga het topic op het opel-forum is door nemen!


PS:
en ik ben nog bezig met mijn opleiding.
ik heb wel inbouw componenten.
maar dit is meer zoals: Car kit, cruisecontrol, navigatie, auto radio's (gwn een
radio-cd-original-opel-corsa-05-54488114_3.jpg
unit plaatsen en stekkers der in en inlezen in boordcomputer)
en dat soort dingetjes.

in ieder geval hartstikke bedankt voor de info!

Mvg,

Matthijs mulder

Re: instaltie maken op ori auto radio/

Geplaatst: do 19 dec 2013, 20:09
door speedy_d_27
Kun je ook een foto van de achterkant maken? Dan is te zien of er uitgangen op zitten voor een versterker. Zo niet, dan zul je een converter tussen je radio en versterker moeten zetten. (Wat op zich ook geen probleem hoeft te zijn hoor).

Re: instaltie maken op ori auto radio/

Geplaatst: do 26 dec 2013, 0:22
door morca
Op de site van diverse merken kan je vinden wat er in je auto past,of je moet een zeer verouderd model hebben.
Maar dan moet er haast nog wel wat info te vinden zijn.
Type bouwjaar vd auto.

De radio behoud je met high/low level converter,s,want ik neem aan dat je aan amp in wil bouwen.
Ook een sub?

Re: instaltie maken op ori auto radio/

Geplaatst: zo 03 mei 2015, 11:14
door jyruz
Ik ben al een 8jaar extreme car audio hobbyist.
Uit mijn ervaringen met originele radios komt niet veel goed tenzij je investeerd in een goede processor natuurlijk.
Maar dan nog meestal heb je maar 1 rca uitgang van 2v op zich geen probleem. Het probleem vormt hem bij muziek.bass/ treble regeling laat altijd de wensen over en boosten de frequenties in vervorming.
Dit is enkel een waarschuwing.meestal is de eindtrap van originele radios ook dusdanig zwak dat u binnen het halfjaar problemen kan krijgen.
ook bestaan er voor elk type can bus interface modules voor het behouden van boordcomputertoegang.
Persoonlijk vindt ik dat car audio in volgorde :
Goede headunit al dan niet met processor of ingebouwd
Goede front set met de gebruikelijke demping en versteviging en hier kan een kleine sub bij.
Als u verder gaat met versterkers en zware subs zorg dan eerst voor een goede voeding.

Deze info wou ik u gewoon meegeven.
En ben benieuwd wat het wordt.

Re: instaltie maken op ori auto radio/

Geplaatst: zo 03 mei 2015, 13:18
door michelp
Dit lijkt mij na bijna 1,5 jaar al wel opgelost :P

Re: instaltie maken op ori auto radio/

Geplaatst: zo 03 mei 2015, 15:38
door FR_Aad
Ben nog bezig het stof van mijn scherm te vegen