Pagina 1 van 1

Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: di 26 nov 2013, 11:56
door Martin V
Vroeger zag je nog wel mooie kasten, tegenwoordig is alles plastic...
En als ik dan eens iets moois zie is het gelijk rond de 90 euro en meer.

Hiermee bedoel ik kastjes voor versterkers, niet gelijk van die grote ook geen 19" kasten maar aan zoiets moet je wel denken,
alleen een slag minder breed.

Tafelmodel kastjes of labo kastjes, het liefste uit geheel metaal en het hoeft ook niet super de luxe te zijn want dan val je (meestal) toch heel duur uit.
Het is voor een audio processing (toon regel versterker).
Jullie als zelfbouwers (kenners) zullen vast wel iets weten.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: di 26 nov 2013, 12:07
door SuperR

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: di 26 nov 2013, 15:03
door koifarm
Volgens mij moet er hier op het forum al een lijst zijn.

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: di 26 nov 2013, 20:42
door Lampje
http://www.eltim.nl zitten ook in Nederland

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: di 26 nov 2013, 21:30
door Chris_T
Al eens gekeken bij: ModuShop?
Daar zitten ook hele goedkope kastjes bij die prima ogen.
Kijk maar eens bij de Galaxy maggiorato serie.
Verzendkosten zijn ook nog te overzien met ca. €20.-

Edit:
Doh! Ik zie net dat Eltim deze kasten dus ook levert, misschien beter om gewoon daar dan te bestellen.

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: wo 27 nov 2013, 13:00
door Leeuwarden
Het loont soms de moeite om even bij Modushop te kijken. Vooral als je meer dan 1 kast nodig hebt.

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: wo 27 nov 2013, 20:34
door Kappa7
Er zijn toch wel meer leveranciers van kastjes? Dit zijn van die afgezaagde standaard kasten.

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: wo 27 nov 2013, 20:40
door FR_Aad
Kappa7 schreef:
Er zijn toch wel meer leveranciers van kastjes? Dit zijn van die afgezaagde standaard kasten.
Geeft altijd wel een lekker uniform gezicht op de luisterdagen. :mrgreen:

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: wo 27 nov 2013, 21:06
door ray5150
Bij de kringloop, kastjes genoeg. voor kleine prijsjes... :lol: veelal met kekke Aziatische namen erop. :mrgreen:
Vaak zit er wel wat overbodige rommel in... :rofl:

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: do 28 nov 2013, 14:25
door mischa72
ray5150 schreef:
Vaak zit er wel wat overbodige rommel in... :rofl:
Maar vrijwel iedereen heeft wel een hamer of breekijzer liggen om die rommel eruit te slopen :rofl:

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: do 28 nov 2013, 14:35
door Jan Geert
Goed idee! :D kost vaak bijna niets.

En je kan er heel creatief mee worden: een oud cassettedeck als buizenversterker met de buisjes achter het doorzichtige laadklepje en de vu-meters om de bias in te stellen :sure:

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: do 28 nov 2013, 14:53
door mischa72
Of je sloop het hele front eruit en gebruikt een stuk eiken uit een tafelblad als front ;-)

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: vr 06 dec 2013, 20:35
door hrscharft
meh... eiken tafelblad?
Daar kun je beter paar speakurts van bouwen.

Voor dat frontje gewoon stukkie alu bij de lokale ijzerboer halen en beetje onder de frees door halen om em op maat te maken.

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: di 10 dec 2013, 13:07
door Juicie
Ik heb zelf al meerdere malen aluminium behuizingen uit het oosten laten komen:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40

http://www.aliexpress.com/wholesale?Sea ... 1210035750

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: di 10 dec 2013, 18:08
door Zweitse
Mooie kastjes verkoopt deze verkoper op Ebay, maar hoe zit het met de verzendkosten?

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: di 10 dec 2013, 19:24
door beijert
Die zijn soms flink (helemaal bij grote behuizingen) en komen d'r nog wat andere kosten overheen om het hier het land in te krijgen.
Verder zie ik veelal de zelfde kastjes als via Eltim alleen kan je ze bij Eltim (MODU dus) na smaak een beetje aan laten passen.

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: di 10 dec 2013, 19:47
door johan283
beijert schreef:
Die zijn soms flink (helemaal bij grote behuizingen) en komen d'r nog wat andere kosten overheen om het hier het land in te krijgen.
Verder zie ik veelal de zelfde kastjes als via Eltim alleen kan je ze bij Eltim (MODU dus) na smaak een beetje aan laten passen.

Verzendkosten dan over de totale waarde nog BTW (20% van de waarde) eventueel invoerrechten 1-3% afhankelijk van wat het is.

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: di 10 dec 2013, 20:10
door Juicie
Inderdaad voor de grotere duurdere kasten minder interessant. Maar hij vroeg voor kastjes. En voor die drie kastjes die ik in China gekocht heb had ik geluk en heb geen verdere kosten meer hoeven betalen. Die laatste die dit weekend binnen kwam heeft mij 27 Euro tot aan hier aan de voordeur gekost (dat is inclusief terminels, led power button en volume knop). En dat vind ik heel redelijk. Die andere twee voor mijn sqeezebox project waren iets duurder ik geloof 38 euro per stuk tot aan de voordeur.

Re: Waar zijn er nog mooie metalen kastjes te koop.

Geplaatst: di 10 dec 2013, 20:24
door Kappa7
Zweitse schreef:
Mooie kastjes verkoopt deze verkoper op Ebay, maar hoe zit het met de verzendkosten?
Zeker mooie kastjes.
Verzendkosten varieert van item tot item maar zie ook regelmatig geen verzendkosten staan.