Pagina 1 van 2

Topic mag dicht/weg

Geplaatst: di 26 nov 2013, 11:10
door The_Maxx
-

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: wo 27 nov 2013, 17:48
door The_Maxx
-

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: wo 27 nov 2013, 18:36
door bartsegers
dit zijn ze?

Peerless achtig...

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: wo 27 nov 2013, 19:16
door The_Maxx
-

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: wo 27 nov 2013, 22:14
door The_Maxx
-

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: wo 27 nov 2013, 23:00
door bas focal m180
Haal de tweeter los roosteraf en daar een paar foto's van .
Mischien dat we merk tweeter kunnen herlijden als we de woofer van voor en achter kunnen zien .

Zomaar een tweeter omruilen omdat ie toevallig past , liefer niet .

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: do 28 nov 2013, 0:43
door The_Maxx
-

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: do 28 nov 2013, 1:43
door bas focal m180
Jammer , sommige fabrikanten kochten units in .

Je moet dus een tweeter hebben die het zelfde meet , zelfde impedantie heeft en zo erin past , die is er helaas niet .

Heb je al impedantie tweeter gemeten ?

Die kapote tweeter zou je uit elkaar kunnen halen om te zien wat of waar er iets kapot is , dat kan een draadje los zijn naar spreekspoel bv .

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: do 28 nov 2013, 10:49
door bartsegers
bas focal m180 schreef:

Die kapote tweeter zou je uit elkaar kunnen halen om te zien wat of waar er iets kapot is , dat kan een draadje los zijn naar spreekspoel bv .
Had ik ook al lang gedaan.

Je kunt geen andere tweeter erin mikken.
Is nooit een goede match met het filter/kast etc etc.

met een beetje geluk is er een dun litzedraadje kapot dat naar de tweeterspoel gaat.
solderen en je bent de man.

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: do 28 nov 2013, 12:41
door The_Maxx
-

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: do 28 nov 2013, 14:44
door Chris_T
Het ziet er anders toch aardig verbrand uit (het is ook donkerbruin aan de binnenkant van de spoelhouder) :roll: .
Heb je toevallig een multimeter bij de hand? Even de weerstand meten en je weet het zeker.

Anders gewoon even ruiken :mrgreen:, de brandgeur is onmiskenbaar.

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: do 28 nov 2013, 15:40
door The_Maxx
-

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: do 28 nov 2013, 18:33
door bartsegers
meten is weten.

je kunt een breuk zo met een multimetertje opspeuren.

normaal zou ik zeggen dat het verbrand is, maar dat moet je echt ruiken.

Geen ferrofluid gebruikt ?

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: do 28 nov 2013, 19:41
door The_Maxx
-

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 11:08
door JBHC
Het kokertje is aan de binnenkant ook helemaal zwart. Die spreekspoel is echt goed heet geweest.....

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: ma 02 dec 2013, 18:38
door The_Maxx
-

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: di 03 dec 2013, 21:54
door bas focal m180
The_Maxx schreef:

Edit: Gemeten: bedrading naar de spreekspoel heeft geen draadbreuk. Heb de 2e ook maar open gemaakt. Zelfde resultaat.
Meten rechtstreeks op de spoel geeft geen resultaten.
.
Tijdens het meten was er weerstand , meter gaf wat aan iets tussen de 4-8 ohm als ik het goed begrijp ?

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: di 03 dec 2013, 23:00
door bartsegers
Als de spoel gelakte draad heeft, dan meet je "op de spoel" ook niets.

Ik heb ooit een tweeter kunnen redden.
Die had een breuk in de overgang van aansluitlitze en spoeldraad.
Echt prutswerkje, maar uiteindelijk wel met heel weinig soldeer de breuk kunnen herstellen.

Wellicht dat dit in jouw geval ook mogelijk is.
Als de spoel binnenin kapot is, dan is het echt einde verhaal.

Wie kan dat nu repareren ? Ben bang dat als het al kan, het niet op weegt tegen de kosten.

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: wo 04 dec 2013, 12:46
door The_Maxx
-

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: wo 04 dec 2013, 13:08
door The_Maxx
-

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: wo 04 dec 2013, 18:12
door bas focal m180
offerte aanvragen en duidelijk aangeven dat spoeltjes opnieuw van draad moeten worden voorzien , krijg je een indicatie wat het ongeveer gaat kosten en of dat voor jouw de moeite waard is .


Je kan ook opzoek (ebay) naar nog een setje speakers waarvan bv woofers gaar zijn , wel even vragen voor koop of tweeters het doen .
En mischien zit deze tweeter in meerdere modelen zodat je vindt kans groter wordt , dus googlen op sansiu speakers .

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: wo 04 dec 2013, 23:51
door bartsegers
ik zou dit rijtje aanhouden:

- zoeken ebay naar tweeters
- zoeken naar gare es200 speakers met tweeters

Hoeveel centen wil je in die "belgische" speakers stoppen nog ?
Ik denk dat opnieuw spoelen van tweeters een behoorlijk prijzig iets is.

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: do 05 dec 2013, 12:07
door The_Maxx
-

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: do 05 dec 2013, 13:53
door Vuurkat
Met een andere tweeter vraagt de speaker ook om een nieuw filter. Da's niet eenvoudig om te ontwerpen.

Re: 19mm Dome Tweeters

Geplaatst: do 05 dec 2013, 15:06
door The_Maxx
-