Pagina 1 van 1
Printen printen...!
Geplaatst: di 12 nov 2013, 16:19
door hannesie
Is dit wat voor ons in de toekomst?
Gebruik maken van geleidende inkt, en een inktjet
http://www.gizmag.com/georgia-tech-inkj ... its/29731/
Re: Printen printen...!
Geplaatst: di 12 nov 2013, 16:40
door Zweitse
Dat zou wel heel mooi zijn.
Re: Printen printen...!
Geplaatst: di 12 nov 2013, 16:48
door hannesie
Je moet natuurlijk wel de kunst verstaan om een dergelijk circuit te ontwerpen, maar het kan dan mogelijk makkelijker "gedeeld" worden.
Of het dan kan met thrue hole of alleen maar met SMD, is mij ook nog niet duidelijk.
Re: Printen printen...!
Geplaatst: di 12 nov 2013, 16:53
door Dan
Metallische lagen printen gebeurt al heel lang. Kijk maar naar zonnecellen. Daar zit aan de ene kant aluminium en aan de andere kant zilver.
Re: Printen printen...!
Geplaatst: di 12 nov 2013, 16:54
door Zweitse
Ik zie eerlijk gezegd meer een toepassing voor SMD. Ik denk dat voor thrue hole de basis te fragiel is.
Re: Printen printen...!
Geplaatst: di 12 nov 2013, 16:55
door AatV
hannesie schreef:Of het dan kan met thrue hole of alleen maar met SMD, is mij ook nog niet duidelijk.
Alle componenten op het voorbeeld zijn Through hole!
groet,
Aat
Re: Printen printen...!
Geplaatst: di 12 nov 2013, 17:03
door ds23man
Print ie ook gelijk de gaten erin??????

Re: Printen printen...!
Geplaatst: di 12 nov 2013, 17:14
door Dan
ds23man schreef:Print ie ook gelijk de gaten erin??????

In principe zou je met een 3D printer.......

Re: Printen printen...!
Geplaatst: di 12 nov 2013, 17:32
door Pjotr
Dat wordt straks weer een hele discussie van "hoe dat klinkt".
Overigens PCB's printen gebeurt al heel lang o.a. met koolstof gevulde inkt. Maar dan gezeefdrukt. Met een inkjet zou wel mooi zijn.
Re: Printen printen...!
Geplaatst: di 12 nov 2013, 17:36
door ds23man
Re: Printen printen...!
Geplaatst: di 12 nov 2013, 17:58
door ray5150
Is wel een beetje rottig solderen op die folie !
Wat Hans op die foto laat zien is gewoon een layout om te belichten.
Re: Printen printen...!
Geplaatst: di 12 nov 2013, 17:59
door ds23man
Geleidende inkt Ray................
Re: Printen printen...!
Geplaatst: di 12 nov 2013, 18:05
door ray5150
Kan best, maar niet met zulke joekels van componenten.
In camera'tjes zit vaak ook van dat soort folie.