Pagina 1 van 1

Simpel leren vlechten

Geplaatst: di 14 mar 2006, 22:58
door vigier
Heren,

voor de mensen die heel simpel willen leren vlechten (zelfs ik kan het nu) met 3, 4, 5, 6 of 8 aders:
http://www.home.zonnet.nl/willeke_igkt/ ... me_nl.html

Simpeler dan deze site heb ik nog niet gevonden.

Groet, Joris

Geplaatst: di 14 mar 2006, 23:27
door JuuL
Tip:
- Pak een stel draden een tang en een boormachine,
- doe alle draden in de boormachinekop en draai het flink vast,
- pak het andere uiteinde van alle draden stevig vast met een tang,
- en boren maar! :D

In NOTIME een hele mooie stevige vlecht. Probeer maar! 8)
(handig, nu je toch bezig moet met je versterker. Zo heb ik het ook gedaan)

Geplaatst: di 14 mar 2006, 23:31
door vigier
Erhm... nu haal je twisten en vlechten door elkaar...zit toch een beoorlijk verschil in!
Een twist draai je er weer uit, een vlecht niet....

Maar die van jou is wel snel en effectief ja :p

Groet!

Geplaatst: di 14 mar 2006, 23:49
door JuuL
Oke idd, mijn fout.
Afbeelding
http://www.euronet.nl/~mgw/diy/cabling/ ... doo_1.html
Je kunt er ook nog een scoubidou van maken! :lol:

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 21:25
door vigier
Jep, die scoobidoo had ik gezien, maar dan heb je echt veeeeel teveel kabel nodig, en ziet er vooral leuk uit (nou ja, ik kan me voorstellen dat sommigen het mooi vinden), maar denk niet dat het veel helpt :)

Ik ga 2 alternatieven voor 4 draads vlechten uitproberen...

Groet!

Re: Simpel leren vlechten

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 21:45
door Pjotr
vigier schreef:
Heren,

voor de mensen die heel simpel willen leren vlechten (zelfs ik kan het nu) met 3, 4, 5, 6 of 8 aders:
http://www.home.zonnet.nl/willeke_igkt/ ... me_nl.html

Simpeler dan deze site heb ik nog niet gevonden.

Groet, Joris
Hoi Joris,

Je bedoelde waarschijnlijk deze:

http://www.home.zonnet.nl/willeke_igkt/ ... table.html

Hij is wel goed, zal hem aan Hans van Liempd op Hear doorgeven :P 8)

;)

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 23:57
door vigier
Hoi Peter,

je hebt helemaal gelijk, maar mijn link was meer voor als de vrouwen meekijken... hebben die er ook nog wat aan! Macramé-en enzo....

Thnx voor de wijziging :)

Groet!, Joris