Pagina 1 van 1

Weichfaser Dammplätte

Geplaatst: za 21 sep 2013, 13:39
door Salamander
Dag,

Voor een (duits) luidsprekerontwerp heb ik "Weichfaser Dammplätte" nodig à 13mm dik. Iemand enig idee wat dit precies voor een materiaal is en waar je dit kan krijgen?

Re: Weichfaser Dammplätte

Geplaatst: za 21 sep 2013, 14:03
door beijert
De Hornbach in Duitsland verkoopt het 8mm dik en volgens mijn zijn dat gewoon de zachte houtvezelplaten voor onder parket e.d. die bij ons over het algemeen groen zijn uitgevoerd.

Zo dik heb ik die nog niet gezien maar wel de maten waarmee je samen op die dikte kan komen.

Re: Weichfaser Dammplätte

Geplaatst: za 21 sep 2013, 20:19
door Teigetje
Beste Salamander,

Volgens mij worden de ouderwetse zachtboardplaten bedoeld. Veel minder goed verkrijgbaar dan vroeger het geval was.
Hier zou je eens kunnen kijken:

http://www.af.nl/voorraad/plaat/board/

Succes!

Groet, Frank

Re: Weichfaser Dammplätte

Geplaatst: za 21 sep 2013, 23:41
door Ivo
Dag Salamander, ik heb van die ondervloerplaten op elkaar gelijmd. Er zijn verschillende diktes, die groene zijn 7 mm en de bruine geloof ik 9. Ik had drie lagen groen gelijmd om 21 mm te krijgen. Ook voor een Duits ontwerp.

Wat ben je aan het maken? Iets van Horst Möller?

Re: Weichfaser Dammplätte

Geplaatst: zo 22 sep 2013, 13:50
door Salamander
Ja dat dat is van Horst Moller.
Ik wil of de mini-posaune maken met de Scan-Speaks 10... nogwat
Of de Lancetta's met de Alpair 7.

Re: Weichfaser Dammplätte

Geplaatst: ma 23 sep 2013, 9:12
door Ivo
Leuk, ben benieuwd welke je kiest.