Pagina 1 van 2

Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 18:16
door Speakerkits
Binnenkort leverbaar de "Nassac Discovery" ontwerp is gebaseerd op de "Nizam" maar oogt iets slanker en is uitgerust met de mooie en betaalbare Discovery luidsprekers van Scan-Speak.

Een volwaardig 3-weg systeem in een mooi afgestemde BR kast voor het laag, aangedreven door twee 6,5 inch Mid/laag drivers.

Het Mid in een aparte behuizing, en voor het hoog een Ringradiator

Als eerste wordt ons demo model nu geassembleerd

Verdere details volgen z.s.m.

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 18:22
door Olaf Analogue
Ligt het aan mij dat een drieweg met 6,5 inch voor het laag niet zo heel "volwaardig" overkomt?

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 18:44
door bas focal m180
Olaf Markus schreef:
Ligt het aan mij dat een drieweg met 6,5 inch voor het laag niet zo heel "volwaardig" overkomt?
x2

Om het slank te houden lijkt me .

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 18:54
door Speakerkits
Olaf Markus schreef:
Ligt het aan mij dat een drieweg met 6,5 inch voor het laag niet zo heel "volwaardig" overkomt?
We gebruiken een echte mid die daar ook echt voor bedoeld is, dus geen 2 1/2 weg, dat bedoel ik met een volwaardig 3 weg systeem, ik zie niet in waarom het dat met 2* 6,5 inch niet zou kunnen voor het laag, het houdt de kast mooi slank

grt Andre

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: zo 25 aug 2013, 21:01
door bas focal m180
Speakerkits schreef:

We gebruiken een echte mid die daar ook echt voor bedoeld is,
:rock:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 22:40
door Speakerkits
he he eindelijk, de kasten zijn gespoten, nu nog de drivers erin, meten,testen, filters maken......en luisteren

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 23:06
door hans_b
Ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe hij gaat klinken.

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 23:29
door Zweitse
Zie ik het goed dat de achterzijde gelijk is aan het front?

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: di 10 sep 2013, 21:17
door Speakerkits
Zweitse schreef:
Zie ik het goed dat de achterzijde gelijk is aan het front?

Ja de facetten, zijn nagenoeg gelijk als je dat bedoeld

Grt Andre

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: di 10 sep 2013, 21:20
door avdboom
Ziet er veel belovend uit! Doet me denken aan Troels Ekta Grande, erg mooi! En dan een iets betaalbaardere uitvoering, ik denk dat er zo meer mensen een paar van in de kamer kunnen zetten en genieten!

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: di 10 sep 2013, 21:47
door Zweitse
Speakerkits schreef:
Zweitse schreef:
Zie ik het goed dat de achterzijde gelijk is aan het front?

Ja de facetten, zijn nagenoeg gelijk als je dat bedoeld

Grt Andre
Is dit puur cosmetisch, of heeft het ook een functie.

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: di 10 sep 2013, 22:40
door Speakerkits
Zweitse schreef:
Speakerkits schreef:
Zweitse schreef:
Zie ik het goed dat de achterzijde gelijk is aan het front?

Ja de facetten, zijn nagenoeg gelijk als je dat bedoeld

Grt Andre
Is dit puur cosmetisch, of heeft het ook een functie.
De facetten aan de voorzijde hebben grote positieve invloed op het afstraal gedrag, aan de achterzijde speelt dat minder en is vooral cosmetisch, google maar eens op Nassac, ook wel als Nassak geschreven, het is een grote diamant.

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: di 10 sep 2013, 23:01
door Zweitse
Speakerkits schreef:
Zweitse schreef:
Speakerkits schreef:

Ja de facetten, zijn nagenoeg gelijk als je dat bedoeld

Grt Andre
Is dit puur cosmetisch, of heeft het ook een functie.
De facetten aan de voorzijde hebben grote positieve invloed op het afstraal gedrag, aan de achterzijde speelt dat minder en is vooral cosmetisch, google maar eens op Nassac, ook wel als Nassak geschreven, het is een grote diamant.
Mooi ontwerp, ik zou voor mijzelf de facetten aan de achterzijde achterwege laten, maar dat is voor een ieder persoonlijk. Kun je al een prijs indicatie geven.

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: di 10 sep 2013, 23:36
door Martijn M
Ziet er goed uit!

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 20:17
door Speakerkits
Alles kan natuurlijk maar dit hoort nu eenmaal bij het ontwerp, laat je de facetten aan de achterkant weg is het geen Nassac meer

Bijgaand nog wat foto,s



De Nassac Diamond - tevens bekend als het Oog van het Idool - is een 43.38 karaat diamant, ontstaan als een grote diamant in de 15e eeuw.

De Nassac is gevonden in de Amaragiri mijnen nabij Mahbubnagar en oorspronkelijk gesneden in India De diamant versierd het standbeeld van Shiva in de Trimbakeshwar Shiva tempel tussen 1500 en 1817.

De Britse Oost-Indische Compagnie verwerft de diamant ten tijde van de Derde Brits-Maratha Oorlog en verkoopte het aan de Britse juweliers Rundell & Bridge in 1818. Rundell & Bridge bewerkend de Nassac in 1818, waarna zij haar weg vind in het handvat van het zwaard van de eerste Markies van Westminster.


COMPONENTEN
Hoog: Scan Speak R2604/833000
Midden: Scan Speak 15M/4624G00
Laag: Scan Speak 18W/8434G00
Filter: 3-weg


CABINET
Hoogte 1030mm (zonder spikes)
Breedte 210mm
Diepte 350mm

Als bouwpakket vanaf 2100,--

Daarnaast nog diverse optie's

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 20:22
door Zweitse
Mooie speaker hoor, prijs van €2100 is per paar neem ik aan?

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 21:16
door Speakerkits
Ja dat is per paar, niet te geloven he :rock: :rock: :rock:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 21:18
door Zweitse
O jawel hoor :mrgreen:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 21:20
door dre
dat ziet er echt keurig uit! 8)

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 21:26
door Zweitse
Moeten we Hans maar even sturen om te luisteren :mrgreen:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 21:29
door dre
hans als referentie?
maak je borst maar nat! :lol:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 21:39
door Speakerkits
Laat maar komen hoor, kan ie ook gelijk naar een goeie Hybride OB luisteren :lol:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 21:39
door hannesie
:shock: :shock:








:mrgreen:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 21:41
door dre
ineens weinig vrije tijd zeker? :rofl:

Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 21:45
door hannesie
Ik heb hier een lekkend dak, en ben met van alles bezig. :?

Ook met hele kleine computers die ik aan de praat wil hebben. :mrgreen:
Raspberry Pi die nu DSD afspeelt. :kwijl:
Nu het Cubieboard nog.

Maar voor muziek maak ik altijd tijd, en voor de technische kant van het luisteren en een ontwikkeling volgen ook altijd leuk. :lol: