Pagina 1 van 1

css sdx7+markaudio

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 13:16
door jyruz
de home audio microbe heeft me zo wat te pakken (of het is het lange bouwverlof :) )
onlangs had ik de kans om 4 css sdx7 kick-midbass woofertjes te bemachtigen
nu zit ik al in de caraudio met home audio te experimenteren en ben ik daar al heel bekend met4- 3 en 2weg configuraties.
maar ik wil met deze (2per zuil) zuilen maken maar weet niet of ik 3- of 2- weg wil gaan
en wat moet ik dan nemen, stel dat ik markaudio voorstel maar met 2 zulke midwoofers als een sdx7 zal het hoog toch vergaan in niets? of zal het toch niet gebalanceerd klinken. ook heb ik geen ervaringen met dit merk.

en bij 3weg dan met 2 fulrange en 1 tweeter of 1 ribbon spelen zoals de column 2 van vifa(eigen variant van maken dan)

nu is de vraag wat is het beste (klinkt er het mooist gebalanceerd) i.s.m de css sdx7

er komt met de tijd nog een 10 of 12 inch sub bij.
graag een opinie van kenners...

Re: css sdx7+markaudio

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 14:10
door Henkjan
hallo jyruz, welkom hier!

De SDX7 zijn geen midwoofers, kan je inzetten tot ongeveer 800 à 1000Hz. Voor een gewone 2weg (dus naar een tweeter toe) gaat dat niet lukken, maar voor een 3weg of voor een 2weg waarbij het midhoog door een breedbander wordt gedaan gaat het prima.

btw: als je al 4 stuks SDX7 inzet, voegt een 10" subje natuurlijk niet veel toe 8)

Re: css sdx7+markaudio

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 14:27
door FR_Aad
Cool, 4x SDX7!

Daar is wel wat moois mee te maken. Alpair 6p er bij of zo. :rock:

Re: css sdx7+markaudio

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 14:30
door hannesie
Dit is ook al eens gebouwd met de CSS SDX7, maar dan met een andere unit erbij (FAST).
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 91#p164891

Re: css sdx7+markaudio

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 14:46
door Henkjan
dit ontwerp stond afgelopen maand in de K+T:
http://www.lautsprechershop.de/hifi/gila.htm
is met Wavecor woofers, maar t zelfde idee

Re: css sdx7+markaudio

Geplaatst: ma 12 aug 2013, 15:30
door jyruz
dus met een alpair variant moet het lukken ipv de jordans of niet? , meer info is wel welkom,

door de topic van hannesie zie ik dat de sdx7's het niet goed doen gepoort denk ik?
terwijl bij deze link die wel gepoort staan:http://www.audiocircle.com/index.php?ac ... image=8824

daarom misschien zou ik het hoog uit deze laatste ht8 kast van raw acoustics door andere drivers willen laten opnemen misschien de ne25vts-04 en de ne123w-08 van vifa

of gewoon omgekeerd, de column 2 van vifa , aanpassen voor de sdx7's , dus een mengeling van de 2 maken, maar kom er echt niet uit qua drivers.

als dit volgens jullie meningen op niets zal lijken mag je het ook zeggen hoor :wink:
ben beginner dus het is met vallen en opstaan...

de kasten pas ik aan en maak ik zelf aangezien ik zelf houtbewerker ben :D

en wat zou u voorstellen dat ik maak dan stel dat ik toch met alpair variant wil werken? :)

Re: css sdx7+markaudio

Geplaatst: di 13 aug 2013, 20:47
door jyruz
heb alles overboord gehooid en start van 0.
de sdx7's blijven behouden maar nu wil ik met de alpair 7.3 iets gaan maken, dacht van bovenaan een ufonken of gesloten kist (wat is er beter?) te maken,
en onderaan de pilaar de sdx7's ofwel gepoort op 56liter , of gesloten op 14liter dan is de q0.7
suggesties....