Pagina 1 van 1
Hack poging?
Geplaatst: wo 08 mar 2006, 13:39
door SSassen
Zo, dat was vlot, net 5-minuten geleden Henkjan gebeld dat de frontpage gehacked was, of mogelijk erger en nu zijn we weer online. Wat is de schade? Ik hoop dat ze alleen de frontpage gehacked hebben?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geplaatst: wo 08 mar 2006, 13:42
door Edo
Hoop ook dat de schade meevalt....op hoop van zegen maar.
Geplaatst: wo 08 mar 2006, 13:43
door sphere
Het was alleen de frontpage, en ik heb via het forum Sander gemaild (server admin), die had het in (even spieken in mail) 8 minuten opgepakt, initiele reactietijd op mijn mailtje was 5 minuten.
Geplaatst: wo 08 mar 2006, 13:43
door sphere
Edo schreef:Hoop ook dat de schade meevalt....op hoop van zegen maar.
Database is "gehackt", phpbb2 wordt nog geupgrade, dit is een tijdelijke fix denk ik.
Geplaatst: wo 08 mar 2006, 13:45
door SSassen
Tsja, daarom heb ik op m'n website m'n eigen forum software geschreven, scheelt je een hoop ongein met die scriptkiddies
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geplaatst: wo 08 mar 2006, 13:45
door Sander
Ik ben snel he

Geplaatst: wo 08 mar 2006, 13:45
door sphere
Sander schreef:Ik ben snel he

Echt sick ja.
Geplaatst: wo 08 mar 2006, 13:46
door Sander
Ik leef in de matrix, zie alleen maar getalletjes om me heen

Geplaatst: wo 08 mar 2006, 13:47
door SSassen
Supersnel! Hoe kwamen ze binnen? Standaard PhPBB exploit? Misschien alles even updaten naar de laatste versie? En uiteraard alles dichttimmeren zodat de server alleen via SSH te benaderen is.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geplaatst: wo 08 mar 2006, 13:51
door sphere
In Turkish Bela means trouble, punishment, or a curse.
According to the paper, no one knows exactly who these guys are, just that they are randomly hittling western sites in retaliation for the Danish cartoons. Yeah, like that's really going to help!
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=bel ... cker&meta=
Geplaatst: wo 08 mar 2006, 14:00
door Pjotr
SSassen schreef:Tsja, daarom heb ik op m'n website m'n eigen forum software geschreven, scheelt je een hoop ongein met die scriptkiddies
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ja dat was een snelle actie
Btw Sander S, de log van mijn firewall meldt af en toe:
A computer at
www.hardwareanalysis.com has attempted an unsolicited connection to TCP port 1289 on your computer.
???????
Geplaatst: wo 08 mar 2006, 14:03
door SSassen
Hi Peter,
Geen idee, advertentie die pollt naar je versie van Windows etc? Die zijn in beheer bij een 3e partij, dus geen idee, kan wel eens navragen als 't je stoort.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geplaatst: wo 08 mar 2006, 14:06
door Pjotr
Mijn firewall houdt het wel tegen, maar ze scannen een hele trits TCP poorten. Lijkt mij voor jou ook niet zo prettig.
Geplaatst: wo 08 mar 2006, 14:18
door voodooless
Sander schreef:Ik ben snel he

Nou eigenlijk niet, want als je snel was, was het helemaal niet gebeurt
Toch super dat je het zo snel hebt gefixed!
Wel jammer dat het zo'n saaie hack was. Ik had toch op zijn minst een of andere cartoon verwacht
