Pagina 1 van 1
Wat vinden we van deze nieuwe?
Geplaatst: ma 06 mar 2006, 17:42
door JeroenKV
Jordan JXR6 HD
http://www.ejjordan.co.uk/drivers/
Lijkt een aardige verbetering vergeleken met de JX53!! De ophanging kent geen demping, dus die moet akoestisch via het interne volume van de kast.
http://www.ejjordan.co.uk/systems/jxr6_systems.html
Geplaatst: ma 06 mar 2006, 17:48
door Henkjan
zie er mooi uit zeg! worden die in NL eigenlijk verkocht?
Geplaatst: ma 06 mar 2006, 18:07
door JeroenKV
Henkjan schreef:zie er mooi uit zeg! worden die in NL eigenlijk verkocht?
Nee, maar wel via
www.hifisound.de
Lijkt inderdaad een erg mooie unit. Ik ben benieuwd of iemand er iets in ziet!!
Geplaatst: ma 06 mar 2006, 18:24
door SSassen
Tsja, mijn ervaring is dat dit prima drivers zijn voor instrumentale muziek, maar zodra er meerdere instrumenten spelen of een komplete orkestband dan merk je dat een dergelijke driver 't niet bij kan houden en 't een 'brij' van muziek wordt. Dat geldt in meer of mindere mate voor alle full-range drivers, maar dit is wel een erg kleine, dus hier gaat 't zeker op.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geplaatst: ma 06 mar 2006, 19:58
door JeroenKV
SSassen schreef:Tsja, mijn ervaring is dat dit prima drivers zijn voor instrumentale muziek, maar zodra er meerdere instrumenten spelen of een komplete orkestband dan merk je dat een dergelijke driver 't niet bij kan houden en 't een 'brij' van muziek wordt. Dat geldt in meer of mindere mate voor alle full-range drivers, maar dit is wel een erg kleine, dus hier gaat 't zeker op.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ook als je ze vanaf 400 / 500hz laat spelen (-24db gefilterd)?
Geplaatst: ma 06 mar 2006, 21:29
door jeroen_d
Vanaf 1000 Hz zou het prima moeten gaan, vanaf 500 Hz zou ik 4 stuks inzetten.
Geplaatst: di 07 mar 2006, 8:56
door Geenius
Ziet er op zich netjes uit, SPL relatief hoog, Rms en BL/Mms suggereren een driver die makkelijk op het signaal moet reageren. Alleen de bult van 5dB tussen 2,5 tot 5kHz vraagt om wat correctie, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Ik heb vroeger wat gedaan met die Bandor 50mm drivers, (mevrouw Bandor is de ex van meneer Jordan) - je moet ze inderdaad pas vanaf een hertzje of 400-500 inzetten maar dan doen ze het verrassend goed. Zo een lage fx schept wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een 2-weg te maken met een 10" woofer.
Geplaatst: di 07 mar 2006, 10:19
door jeroen_d
Ik denk dat ik wat pessimistisch was met die 4 stuks, afhankelijk van de Xmax zou 2 stuks ook goed moeten gaan vanaf 400/500 Hz.
Geplaatst: di 07 mar 2006, 10:29
door michiel
Ik denk dat je met 12-16 stuks per kant wel wat moois kan maken.

Geplaatst: di 07 mar 2006, 17:54
door JeroenKV
Geenius schreef:Ziet er op zich netjes uit, SPL relatief hoog, Rms en BL/Mms suggereren een driver die makkelijk op het signaal moet reageren. Alleen de bult van 5dB tussen 2,5 tot 5kHz vraagt om wat correctie, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Ik heb vroeger wat gedaan met die Bandor 50mm drivers, (mevrouw Bandor is de ex van meneer Jordan) - je moet ze inderdaad pas vanaf een hertzje of 400-500 inzetten maar dan doen ze het verrassend goed. Zo een lage fx schept wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een 2-weg te maken met een 10" woofer.
De Bandors heb ik ook eens gehoord. 2 per kant -6db gefilterd op 400hz...... Eén van mijn betere luisterervaringen!!
De vraag is dan natuurlijk hoe deze nieuwe Jordan zich tot de Bandor 50 verhoudt.

Geplaatst: di 07 mar 2006, 17:56
door SSassen
Tony et al,
Zo een lage fx schept wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een 2-weg te maken met een 10" woofer.
Zal ik dan eens een poging wagen? Eens kijken of ik een leverancier kan vinden voor deze drivers.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geplaatst: di 07 mar 2006, 18:04
door JeroenKV
SSassen schreef:Tony et al,
Zo een lage fx schept wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een 2-weg te maken met een 10" woofer.
Zal ik dan eens een poging wagen? Eens kijken of ik een leverancier kan vinden voor deze drivers.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik ben benieuwd!!
www.hifisound.de verkoopt ze voor 139 euro p.s.