Pagina 1 van 2

Forum niet te benaderen?

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 11:23
door Koen K
Als ik in Chrome of Safari bij het forum probeer te komen lukt dat me niet. Ik krijg in Chrome het bijgaande scherm te zien.

Via Tor Browser gaat het prima. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 11:33
door Henkjan
bij mij geen enkel probleem (Opera, IE), maar ik hoorde gisteren avond van een andere forummer dat hij ook problemen had. we duiken er in.

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 11:47
door Koen K
OK, dankjewel!

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 12:08
door Martijn M
Eergisteren kon ik het forum gedurende een aantal uren niet bereiken. Was ik de enige? Ik gebruik overigens ook chrome, maar had vanmorgen toen Koen het forum niet kon bereiken geen problemen met de bereikbaarheid.

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 14:23
door sevenup
Martijn M schreef:
Eergisteren kon ik het forum gedurende een aantal uren niet bereiken. Was ik de enige? Ik gebruik overigens ook chrome, maar had vanmorgen toen Koen het forum niet kon bereiken geen problemen met de bereikbaarheid.
Gister had ik er ook last van, alleen maar een wit scher op mijn mobiel. Later op de avond alles weer ok.

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 14:57
door Ronkel
sevenup schreef:
Gister had ik er ook last van, alleen maar een wit scher op mijn mobiel.
Had ik ook...

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 15:29
door Henkjan
Ronkel schreef:
sevenup schreef:
Gister had ik er ook last van, alleen maar een wit scher op mijn mobiel.
Had ik ook...
nou je t zegt, ik had al een paar dagen dat op m'n mobiel ik met de bookmark naar actieve onderwerpen ik een wit scherm kreeg, maar als ik naar forum.zelfbouwaudio.nl ging dan deed alles t gewoon, ook de actieve onderwerpen :?

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 15:39
door Marp
Henkjan schreef:
nou je t zegt, ik had al een paar dagen dat op m'n mobiel ik met de bookmark naar actieve onderwerpen ik een wit scherm kreeg
Nu nog?

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 15:51
door Henkjan
Marp schreef:
Henkjan schreef:
nou je t zegt, ik had al een paar dagen dat op m'n mobiel ik met de bookmark naar actieve onderwerpen ik een wit scherm kreeg
Nu nog?
sterker nog, nu alleen maar wit scherm, ook forum.zelfbouwaudio.nl :? browser Opera mini.

op de PC alles OK (Opera, maar ook chrome)

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 16:41
door maikbike
Met mobiele gegevens krijg ik ook een wit scherm.
Wifi geen probleem.

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 16:46
door Henkjan
maikbike schreef:
Met mobiele gegevens krijg ik ook een wit scherm.
Wifi geen probleem.
bij met foon op wifi ook wit scherm

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 23:33
door Marp
Henkjan schreef:
sterker nog, nu alleen maar wit scherm, ook forum.zelfbouwaudio.nl :? browser Opera mini.

op de PC alles OK (Opera, maar ook chrome)
Het gekke is dat alleen de webserver maar is herstart. Bij een soortgelijk voorval vorige maand verschafte dat Google weer toegang.

Maar bedankt. Het kunnen herleiden van een IP-adres én een tijdstip bood me de nodige houvast om het probleem te kunnen localiseren. Ik kon het ook reproduceren met Opera in de z.g.n. turbostand. Naar nu duidelijk is worden sinds de wijzigingen in jan. niet alle nieuwe IP-adressen meer netjes geregistreerd. Kennelijk zit er toch nog ergens een incompatibilteitsprobleem.

Voor wie hier de komende tijd nog eens tegenaan loopt schreef ik een tijdelijke fix die het witte scherm zou moeten doen verdwijnen.

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 23:56
door ray5150
Probleem is nog steeds niet opgelost, doet zich voor op meerdere computers in huis, zowel met IE als met Chrome krijg ik steeds een HTTP 500 foutmelding.
Het doet zich voor sinds gistermiddag. ik kan wel de homepage bereiken alsook de ZBA-Wiki, maar zodra ik richting het forum ga kom ik er niet in. zowel handmatig ingetypt alsook via bookmarks.
Ook op de blackberry van vrouw werkt het niet.

Ik kan verder de hele wereld bereiken, torrents downloaden en noem maar op, alles werkt normaal, router en modem zijn al meerdere keren opnieuw opgestart,
vanmiddag met laptop op een ander adres geweest met ADSL. ik kon op het forum zonder problemen.
Ik zag dat ik niet de enige ben. kan het iets met de Ziggo hebben te maken ? er is enkele dagen geleden een snelheidsverhoging doorgevoerd.

Begin nu zware afkick verschijnselen te krijgen....Help....

Ik kreeg van HJ zojuist via prive mail een link maar mee ik er nu het forum opkan, maar nu komt het gekke :
Het kan wel op de laptop, maar niet via de PC :shock:
Beide zijn Win 7 met de laatste IE...

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: za 29 jun 2013, 4:24
door Marp
ray5150 schreef:
Ik kreeg van HJ zojuist via prive mail een link maar mee ik er nu het forum opkan, maar nu komt het gekke :
Het kan wel op de laptop, maar niet via de PC :shock:
Beide zijn Win 7 met de laatste IE...
Dan kreeg je zeker wel een melding op het scherm van de PC te zien?

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: za 29 jun 2013, 9:17
door ray5150
Ja, een klein stukje tekst over dat men niet kon zien dat ik lid was, en dat ik na 5 seconden geredirect werd.
Waarna weer het HTTP 500 scherm verscheen.
Zowel met IE al ook met Chrome.

Maar ik ga het zo weer even proberen op de PC. dit is de laptop.

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: za 29 jun 2013, 9:40
door ray5150
zo juist even op de PC geprobeerd, zie dat de tekst is aangepast.
Ik kan nu op een link klikken om identiteit in te vullen.
Als ik dit doe krijg ik hierna werderom een HTTP-500 foutmelding... :cry: :cry:

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: za 29 jun 2013, 13:42
door Koen K
Ook bij mij doet de fix vooralsnog helaas niets...

Maar sowieso goed om te zien dat jullie er meteen bovenop zitten. Ik wacht geduldig af!

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: za 29 jun 2013, 17:28
door Marp
Een toevoeging is aangebracht voor het geval je cookies hebt verwijderd of bent uitgelogd, waardoor het user-ID niet meer juist is. Dat zou het moeten doen.

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: za 29 jun 2013, 20:05
door ray5150
Hij doet het weer op mijn PC... :D :D :D :D

Mario, je stond al hoog in mijn achting, maar nu ben je nog meer gestegen !

Dank ! Dank! Dank!
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :proost: :proost:

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: zo 30 jun 2013, 10:49
door Koen K
Hier doet 'ie het ook weer! Goed werk! :goeie:

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: zo 30 jun 2013, 11:25
door jeroen_d
Mario is verschrikkelijk belangrijk voor de IT gerelateerde zaken van het forum. We moeten zuinig op hem zijn.

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: zo 30 jun 2013, 12:33
door Walt
Knap werk Mario!!!

Groetjes Walter

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: zo 30 jun 2013, 21:17
door Leobus
Nou, de problemen zijn nog niet over. Als ik mijn standaard icoontje op de IPad gebruik, krijg ik nu ineens een pagina computertaal voor mijn neus.
Via Google is het me wel gelukt.

Groet,

Leobus

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: zo 30 jun 2013, 21:30
door Marp
Wat bedoel je met computertaal? En wat heb je onder dat standaard icoontje zitten? Het forum of de frontpagina? Aan die laatste heb ik zojuist namelijk even gewerkt, dus daar kan het wel kloppen dat je even niet de oorspronkelijke inhoud niet zag.

Re: Forum niet te benaderen?

Geplaatst: zo 30 jun 2013, 21:53
door Leobus
Ik bedoel dit soort taal.

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Maar dan nog veel meer.
Ik heb normaal de startpagina onder de button zitten.
Er is op dit moment nog niets veranderd; nog steeds de computertaal.

Groet,

Leo

P.S.

Misschien moet ik de link vernieuwen.