Pagina 1 van 1

koolfilm weerstanden

Geplaatst: zo 05 mar 2006, 14:03
door dre
je leest her en der dat koolfilm weerstanden beter klinken als mox weerstanden,nu wil ik deze ook gaan gebruiken maar kan ze alleen vinden in 2 wat,kan ik deze gewoon parallel zetten?dus b.v 10 stuks van 33 ohm om 3.3 ohm te verkrijgen?
of zijn er ook andere in de handel,of is dit verschil onderling te verwaarlozen?

Geplaatst: zo 05 mar 2006, 14:21
door Edo
He Dre,

Ja hoor, kun je gewoon parallel zetten aan elkaar.

Geplaatst: zo 05 mar 2006, 15:28
door dre
heeft iemand nog enige leveranciers voor de weerstanden?

Geplaatst: zo 05 mar 2006, 15:59
door Leeuwarden
Kan je ze niet krijgen bij de plaatselijke electronica winkel?

Geplaatst: zo 05 mar 2006, 16:34
door Wijx
waarom wil je 20 watt toepassen?

Geplaatst: zo 05 mar 2006, 16:43
door dre
dit is meer om aan de waarde te komen,als ze gewoon in de handel zijn laat me dan weten waar ik die kan halen aub :wink:

Geplaatst: zo 05 mar 2006, 16:46
door Edo
Je zou eens kunnen informeren bij http://www.latout.nl

Geplaatst: zo 05 mar 2006, 17:03
door Leeuwarden
Mijn plaatselijke leverancier: http://shop.idd-electronics.nl/

Geplaatst: zo 05 mar 2006, 17:58
door dre
wat ik vreemd vind is dat je allerlei prijzige onderdelen in filter zet met een zo klein mogenlijke tolerantie,als ik dan deze weerstanden bekijk hebben deze een tolerantie van 5%.

Geplaatst: zo 05 mar 2006, 18:50
door Edo
Remedie: weerstanden nameten met goede multimeter. 5% wil niet zeggen dat alles 5% afwijkt, 1 weerstand kan iets hoger in waarde liggen, andere weer iets minder. Beetje combineren van weerstanden en nameten en je komt op je gewenste waarde.

Geplaatst: zo 05 mar 2006, 19:29
door JuuL
Edo schreef:
Remedie: weerstanden nameten met goede multimeter. 5% wil niet zeggen dat alles 5% afwijkt, 1 weerstand kan iets hoger in waarde liggen, andere weer iets minder. Beetje combineren van weerstanden en nameten en je komt op je gewenste waarde.
Of makkelijker, metaalfilm weerstanden: 1% :P