Pagina 1 van 1

Op zoek naar informatie over de IT Pontus

Geplaatst: zo 09 jun 2013, 2:36
door audiofilosoof
Ik ben op zoek naar de bouwtekeningenen van de IT Pontus met de Seas h571 woofer .Is er iemand hier die mij hier mee zou kunnen helpen?

Re: Tri-Nextel

Geplaatst: zo 09 jun 2013, 18:51
door Lnsadnoh
audiofilosoof schreef:
Ik ben op zoek naar de bouwtekeningenen van de IT Pontus met de Seas h571 woofer .Is er iemand hier die mij hier mee zou kunnen helpen?

Ja die heb ik wel.
Ook een fraaie speaker!

Re: Tri-Nextel

Geplaatst: zo 09 jun 2013, 19:11
door audiofilosoof
Hartstikke bedankt!
Ik heb de wilson cubs na gebouwd. dwz de kasten. volgens de tekeningen van de proteus van tony gee.
het is mij nooit gelukt om ze goed te laten klinken. het serie filter van tony vind ik niet zo prettig klinken. Ik wist dat er een parallel versie ergens ooit was gemaakt. en nu heb ik hem eindelijk.
weet niet of de kasten die ik had gemaakt voldoen maar ik ga het in ieder geval ermee proberen.
Het verschil is dat de kasten niet twee afzonderlijke kamers hebben zoals in de pontus en een basreflex aan de voorkant.
als tweeter heb ik de hds tweeter liggen van peerless. Die moet de noferro 900 wel kunnen vervangen.
ben erg benieuwd hoe dit gaat klinken. heb jij de pontus wel eens gehoord?

Re: Tri-Nextel

Geplaatst: zo 09 jun 2013, 19:15
door Lnsadnoh
audiofilosoof schreef:
Hartstikke bedankt!
Ik heb de wilson cubs na gebouwd. dwz de kasten. volgens de tekeningen van de proteus van tony gee.
het is mij nooit gelukt om ze goed te laten klinken. het serie filter van tony vind ik niet zo prettig klinken. Ik wist dat er een parallel versie ergens ooit was gemaakt. en nu heb ik hem eindelijk.
weet niet of de kasten die ik had gemaakt voldoen maar ik ga het in ieder geval ermee proberen.
Het verschil is dat de kasten niet twee afzonderlijke kamers hebben zoals in de pontus en een basreflex aan de voorkant.
als tweeter heb ik de hds tweeter liggen van peerless. Die moet de noferro 900 wel kunnen vervangen.
ben erg benieuwd hoe dit gaat klinken. heb jij de pontus wel eens gehoord?
Geen dank!
Nee ik heb de Pontus nooit gehoord.
Maar ik twijfel er niet aan dat ze goed klinken.
Succes!

Re: Tri-Nextel

Geplaatst: zo 09 jun 2013, 19:17
door audiofilosoof
zitten er nu aan de achterkant twee basreflex pijpen? en zo ja hoe lang moeten die zijn?

Re: Tri-Nextel

Geplaatst: zo 09 jun 2013, 19:28
door Lnsadnoh
audiofilosoof schreef:
zitten er nu aan de achterkant twee basreflex pijpen? en zo ja hoe lang moeten die zijn?
Het beste is een nieuw draadje te starten.
Vind anonamemouse ook beter denk ik.

Over de poorten zie de stuklijst -> Jetline 72....

Re: Tri-Nextel

Geplaatst: zo 09 jun 2013, 19:38
door SARK
audiofilosoof schreef:
zitten er nu aan de achterkant twee basreflex pijpen? en zo ja hoe lang moeten die zijn?
JetLine 72: http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/s ... pl//lang/1

Re: Tri-Nextel

Geplaatst: zo 09 jun 2013, 19:40
door audiofilosoof
mijn duits is niet zo goed..:-)