uhm..hallo?
Geplaatst: za 01 jun 2013, 8:48
Hierbij heet ik mezelf dus van harte welkom.
Ik ben Robbert, 32jaar voor de hobby muzikant in hart en nieren. Vroeger erg veel interesse gehad in geluid, wilde geluidstechnicus worden. Uiteindelijk toch wat anders gaan doen.
Nu begint de interesse weer te komen. Jaaaaren geleden een mooie geluidsset voor stereo en film gekocht voor in mijn toenmalige zolderkamer van 9m2. Vanwege ruimtegebrek een B*S*set gekocht.
Ik gebruikte toen nog 31bands eq's om de boel redelijk strak te trekken. Niet ideaal, maar ik had het best mogelijke geluid wat ik in die ruimte kon wensen.
Inmiddels getrouwd en sinds een ruime maand zelfs gezinsuitbreiding en dezelfde geluidsset staat nu in de woonkamer te draaien. Eigenlijk heb ik de afgelopen jaren niet meer kritisch geluisterd, zelfs de eq's niet meer ertussen gezet dus ik luister naar het B*S* geluid zonder aanpassing.
Afgelopen herfst ben ik toch weer wakker geworden en ik heb me voor genomen om mijn geluidsset in de komende jaren ernstig te gaan upgraden. Beginnende bij nieuwe speakers. Daarom bij een aantal zaken langs geweest om speakers te gaan luisteren. Van alles gehoord, maar wel erachter gekomen dat ik nog steeds een dure smaak heb.
B&W 600 serie beluisterd. Het lijkt wel of er een deken over de tweeter ligt,wordt er niet vrolijk van. En toch kost de 683 al 700 euro per stuk. Nu heb ik er wel meer voor over, dus verder gaan luisteren.
Uiteindelijk hoorde ik pas bij vele malen duurdere speakers een geluid waar ik me niet ergerde, maar muziek kon luisteren. Dit was bij de 800 serie. Maar de kleinste vloerstaander kost 3500 euro per stuk. Dat vind ik dus echt serieus te prijzig. Daarom kwam het idee om tweedehands een oude serie 804 te kopen, klinken ook al geweldig. Maar ook kwam het idee om misschien zelf speakers te gaan maken op basis van een bestaand pakket en deze dan in de vorm te gieten van een 804.
Ik hoop hier in de komende tijd wat hulp te krijgen bij vragen over de bouw van mijn speakers.
Ik ben Robbert, 32jaar voor de hobby muzikant in hart en nieren. Vroeger erg veel interesse gehad in geluid, wilde geluidstechnicus worden. Uiteindelijk toch wat anders gaan doen.
Nu begint de interesse weer te komen. Jaaaaren geleden een mooie geluidsset voor stereo en film gekocht voor in mijn toenmalige zolderkamer van 9m2. Vanwege ruimtegebrek een B*S*set gekocht.
Ik gebruikte toen nog 31bands eq's om de boel redelijk strak te trekken. Niet ideaal, maar ik had het best mogelijke geluid wat ik in die ruimte kon wensen.
Inmiddels getrouwd en sinds een ruime maand zelfs gezinsuitbreiding en dezelfde geluidsset staat nu in de woonkamer te draaien. Eigenlijk heb ik de afgelopen jaren niet meer kritisch geluisterd, zelfs de eq's niet meer ertussen gezet dus ik luister naar het B*S* geluid zonder aanpassing.
Afgelopen herfst ben ik toch weer wakker geworden en ik heb me voor genomen om mijn geluidsset in de komende jaren ernstig te gaan upgraden. Beginnende bij nieuwe speakers. Daarom bij een aantal zaken langs geweest om speakers te gaan luisteren. Van alles gehoord, maar wel erachter gekomen dat ik nog steeds een dure smaak heb.
B&W 600 serie beluisterd. Het lijkt wel of er een deken over de tweeter ligt,wordt er niet vrolijk van. En toch kost de 683 al 700 euro per stuk. Nu heb ik er wel meer voor over, dus verder gaan luisteren.
Uiteindelijk hoorde ik pas bij vele malen duurdere speakers een geluid waar ik me niet ergerde, maar muziek kon luisteren. Dit was bij de 800 serie. Maar de kleinste vloerstaander kost 3500 euro per stuk. Dat vind ik dus echt serieus te prijzig. Daarom kwam het idee om tweedehands een oude serie 804 te kopen, klinken ook al geweldig. Maar ook kwam het idee om misschien zelf speakers te gaan maken op basis van een bestaand pakket en deze dan in de vorm te gieten van een 804.
Ik hoop hier in de komende tijd wat hulp te krijgen bij vragen over de bouw van mijn speakers.