Pagina 1 van 1

Welk houtsoort gebruiken

Geplaatst: ma 27 mei 2013, 10:46
door Andreas
Welk hout is;

- goed te zagen / te frezen (zonder snel te splinteren)
- niet te "duur" om te kopen
- keuze voor massief of samengesteld hout
- kan geolied worden (ik heb met verven een slechte ervaring en kan zelf niet fineren)
- en als laatste i.c.m. andere houtsoort te gebruiken. (voor extra stabiliteit en demping)

MVG Andreas

Re: Welk houtsoort gebruiken

Geplaatst: ma 27 mei 2013, 12:42
door Henkjan
waarvoor wil je het gaan gebruiken?

Re: Welk houtsoort gebruiken

Geplaatst: ma 27 mei 2013, 13:04
door Andreas
Eigenlijk weet ik dat niet.

Zonder gekheid. Ik ben van plan (na de ER18DXT) een aparte subwoofer te maken of anders een nieuw drieweg luidspreker, als voorbeeld de Driade 103 MKII.
De subwoofer zal ongeveer 40x40x40cm met een 20cm of 25cm worden en anders het drieweg zal 100x20x30cm (schat ik nu in, want het moet wel WAF zijn) worden.

Re: Welk houtsoort gebruiken

Geplaatst: ma 27 mei 2013, 13:23
door Henkjan
dan gaat mijn eerste gedachte naar A/B kwaliteit berken multiplex

Re: Welk houtsoort gebruiken

Geplaatst: do 30 mei 2013, 23:21
door richard
Henkjan schreef:
dan gaat mijn eerste gedachte naar A/B kwaliteit berken multiplex
Dat is denk ik een goede keuze; mijns inziens beter dan het veredelde karton dat MDF in feite is.

Re: Welk houtsoort gebruiken

Geplaatst: vr 31 mei 2013, 18:35
door Andreas
Duidelijk, bedankt

Re: Welk houtsoort gebruiken

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 21:23
door moerman
Andreas schreef:
...... Ik ben van plan (na de ER18DXT) .......
Heb je die ER18DXT al gebouwd? Ik wil er ook 2 bouwen en ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Wout