Pagina 1 van 2

leeftijdt filter.

Geplaatst: ma 13 mei 2013, 13:31
door huub1
hoi heb spiekers van 12 jaar oudt mijn vraag is heeft de leeftijdt invloedt voor het filter
bijvoorbeeldt de condesaters.

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: ma 13 mei 2013, 13:44
door Vinculum
huub1 schreef:
hoi heb spiekers van 12 jaar oudt mijn vraag is heeft de leeftijdt invloedt voor het filter
bijvoorbeeldt de condesaters.
(als je dyslectisch bent mag je onderstaande negeren en bied ik mijn verontschuldigingen aan)


](*,) ](*,) zucht...
huub1 schreef:
hoi ik heb spiekers speakers van 12 jaar oudt oud. Mijn vraag is: Heeft de leeftijdt leeftijd invloedt invloed voor op het filter, bijvoorbeeldt bijvoorbeeld de condesaters condensatoren?
Ontopic:
Ja dit kan invloed hebben. Maar dit is ook afhankelijk wat voor speakers het zijn, hoe ze gebruikt zijn etc. Pas wel op met het zomaar vervangen van filteronderdelen. De ene condensator klinkt heel anders dan de andere. Vervangen zal dus bijna altijd betekenen dat het geluid gaat veranderen. En niet altijd ten positieve, zelfs met betere condensatoren.

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: ma 13 mei 2013, 17:12
door ray5150
Luidsprekers, Ardon. luidsprekers....we leven tenslotte nog steeds in Nederland.... O:)

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: ma 13 mei 2013, 18:04
door audiomanics
ray5150 schreef:
we leven tenslotte nog steeds in Nederland.... O:)
Ja... en een spiekerbox is ook nederlands voor ... spijkerbroek (Grunnings meen ik)

Kees

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: ma 13 mei 2013, 22:11
door jeroen_d
Huub werkt met zijn handen en is geen schrijver. Geef hem gewoon antwoord en doe niet zo flauw. We kunnen niet allemaal zo geletterd als jullie zijn.

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: ma 13 mei 2013, 22:31
door ray5150
(ik ook, vanmorgen nog 12 meter geul staan te graven, bij Wowly om de hoek... :mrgreen: )

Ontopic : Een jaar of 12 is in principe niet zo heel oud voor een luidspreker en het bijbehorende filter. ga je richting de 30 jaar, dan is het een ander verhaal. de unit's gaan dan ook verouderen, denk aan verkruimelde randen.
Condensatoren verouderen amper, voor elektrolytische condensatoren (elko's) geldt dat niet, die kunnen wel verouderen, maar is ook afhankelijk van of er een kwalitatief goed merk of niet is gebruikt.

Misschien kun je vertellen over welk merk of type luidspreker we het hebben, een foto doet ook altijd wonderen. :wink:

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 14:23
door Fokko
@Vinculum, na de puntkomma geen hoofdletter!

Als je een foto van het filter op het forum zet, dan kunnen we meer zeggen. Zoals Ray al zegt is het afhankelijk van de toegepaste componenten.

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 14:29
door ds23man
audiomanics schreef:
ray5150 schreef:
we leven tenslotte nog steeds in Nederland.... O:)
Ja... en een spiekerbox is ook nederlands voor ... spijkerbroek (Grunnings meen ik)

Kees
Zucht, Spiekerboksum! :mrgreen:

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 14:49
door huub1
de speaker is de acoustic energy ae 1 signature.
en jeroen heeft gelijk ik werk alleen met mijn handen.
zal in het vervolg wat beter mijn best doen.

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 14:53
door ds23man
huub1 schreef:
de speaker is de acoustic energy ae 1 signature.
en jeroen heeft gelijk ik werk alleen met mijn handen.
zal in het vervolg wat beter mijn best doen.
:goedzo: En nu nog hoofdletters aan het begin van de zin!

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 15:15
door Vinculum
huub1 schreef:
de speaker is de acoustic energy ae 1 signature.
en jeroen heeft gelijk ik werk alleen met mijn handen.
zal in het vervolg wat beter mijn best doen.
Was ook niet lullig bedoeld maar om van te leren. Ik ben ook een ramp met vervoegingen maar om alles met dt te schrijven is niet handig. Spiekers daarentegen is geen excuus voor. ;) Ik zal voortaan ook luidspreker schrijven Ray.

Ontopic: Mooie speakers luidsprekers!

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 16:54
door ds23man
En als ik ze natrek op internet, zitten er waarschijnlijk geen elco's in. zeker niet de laatste serie.

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 17:02
door John P
ds23man schreef:
En als ik ze natrek op internet, zitten er waarschijnlijk geen elco's in. zeker niet de laatste serie.
En nu nog hoofdletters aan het begin van de zin :lol:

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 17:12
door ds23man
John P schreef:
ds23man schreef:
En als ik ze natrek op internet, zitten er waarschijnlijk geen elco's in. zeker niet de laatste serie.
En nu nog hoofdletters aan het begin van de zin :lol:
hAPERDEHAP! :rofl: :rofl: :rofl:

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 17:20
door Ronkel
Samengevat: het filter is hoogstwaarschijnlijk nog dik in orde! :D

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 17:49
door ds23man
Ronkel schreef:
Samengevat: het filter is hoogstwaarschijnlijk nog dik in orde! :D

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/392/

:lol:

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 20:01
door Ronkel
Mijn zin is dus ook in orde geloof ik, gezien voorbeeld nr. 4? :lol:

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 20:05
door ds23man
Ronkel schreef:
Mijn zin is dus ook in orde geloof ik, gezien voorbeeld nr. 4? :lol:
Het valt onder voorbeeld 4, maar dan moet je dus wel met een hOOFDLETTER beginnen. U gaat niet door voor de koelkast...... :rofl:

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 20:09
door Ronkel
Ik ben een redelijke taalpurist, maar hier raak ik het spoor ook even bijster. Sowieso is mijn Nederlands enigszins geërodeerd door het lezen van teveel Engels, gebruik van Engelse software en niet te vergeten een enorme berg Duitsers hier in Enschede :rofl:

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 20:17
door ds23man
Ronkel schreef:
en niet te vergeten een enorme berg Duitsers hier in Enschede :rofl:
Daar is een oplossing voor:
panzerfaust_versions.jpg
En in dit geval geen hoofdletter, want het is een plaatje..... :lagge: :lagge: :lagge:

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 20:33
door ds23man
Mea Culpa: je hebt toch gelijk. Voorbeeld 4 is zonder hoofletter. Te veel aan mijn hoofd momenteel. Je kunt de koelkast in Eenum ophalen......... :lol:

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 20:34
door SARK
huub1 schreef:
de speaker is de acoustic energy ae 1 signature.
Deze :?:
ae1.jpg
ae1.jpg (11.62 KiB) 511 keer bekeken
WOW, wat een lekkertjes :shock:

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 21:09
door ray5150
ds23man schreef:
Mea Culpa: je hebt toch gelijk. Voorbeeld 4 is zonder hoofletter. Te veel aan mijn hoofd momenteel. Je kunt de koelkast in Eenum ophalen......... :lol:
Herstel : komen ophalen. :mrgreen:

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: di 14 mei 2013, 22:12
door Ronkel
Herstel: hoofdletter. :lol:

[mierenneukmodus uit]

Re: leeftijdt filter.

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 12:35
door huub1
sark Dat is de gewone ik heb deze signature. versie in het zwart.