Pagina 1 van 1
CSS SDX12 - de über 12" subwoofer
Geplaatst: do 09 mei 2013, 21:40
door Juoigâ
Om zowel het gat dat de SDX15 en de Trio12 achterlieten toch deels op te vullen, introduceert CSS de SDX12. Een 12" subwoofer van de extra klasse, die met 1 doel in de markt gezet is: meedoen voor goud.
Wat details: 76mm dubbellaags spreekspoel (dubbele spoel), kortsluitringen op de magneet, gegoten aluminium korf, grote ventilatie opening in de achterste poolplaat, XBL² technologie en een Xmax van 28mm (one way).
Hoewel de prijs niet zo laag is als de Trio12, de SDX12 is €399, is het in vergelijking met wat er verder op de markt is toch een gunstige prijs te noemen, gelet op het hoge prestatie nivo.
Datasheet:
slideshow met eyecandy:
http://www.flickr.com/photos/28279019@N ... 7408/show/
Re: CSS SDX12 - de über 12" subwoofer
Geplaatst: vr 10 mei 2013, 12:26
door morca
Leuke driver,s ,maar ik heb er een vraag over.
De sdx 15 zou een Xmax hebben van 30 mm one way,maar bij 22a23 mm begint de driver/motor een vervelend hard tikkend geluid te maken.
Nou heb ik dat ook gezien bij bv shiva 12 inch,die doen dat ook.
Is bij deze nieuwe het probleem opgelost,of had de 12 van CSS nooit geen last hiervan.
Re: CSS SDX12 - de über 12" subwoofer
Geplaatst: vr 10 mei 2013, 12:52
door Pjotr
morca schreef:Leuke driver,s ,maar ik heb er een vraag over.
De sdx 15 zou een Xmax hebben van 30 mm one way,maar bij 22a23 mm begint de driver/motor een vervelend hard tikkend geluid te maken.
Das alleen one way hè: alleen naar buiten toe, naar binnen toe slaat ie tegen de pool aan
Volgens mij nemen ze het niet zo nauw. De Trio8 begint bij 12mm ook al erg veel kabaal te maken terwijl 28 mm pp linear (max. 38mm pp) opgegeven wordt.
Re: CSS SDX12 - de über 12" subwoofer
Geplaatst: vr 10 mei 2013, 14:23
door Walt
De meeste (sub)woofers beginnen al verder onder hun lineaire x-max allerlei bijgeluiden te vertonen, ik vind het derhalve een nikszeggend getalletje.
Groetje Walter
Re: CSS SDX12 - de über 12" subwoofer
Geplaatst: vr 10 mei 2013, 15:18
door morca
Pjotr@ ik moest je antwoord 2 keer lezen,toen zag ik dat je een grapje maakte
Walt@ok dus dat gebeurd vaker,ik heb er hier thuis nooit last van,hier overschrijd ik de Xmax zonder bijgeluiden.
Verder valt de prijs me op,dat koste een sdx 15 ook,wat gaat de nieuwe sdx 15 dan kosten,en komt die nog wel?
Nog grotere vraag,is dat tikken over,haald ie ze Xmax dit keer.
Want voor die prijs,en de prijs vd 12 mag dit wel correct zijn imo.
Re: CSS SDX12 - de über 12" subwoofer
Geplaatst: zo 19 mei 2013, 15:51
door b_force
Pjotr schreef:morca schreef:Leuke driver,s ,maar ik heb er een vraag over.
De sdx 15 zou een Xmax hebben van 30 mm one way,maar bij 22a23 mm begint de driver/motor een vervelend hard tikkend geluid te maken.
Das alleen one way hè: alleen naar buiten toe, naar binnen toe slaat ie tegen de pool aan
Volgens mij nemen ze het niet zo nauw. De Trio8 begint bij 12mm ook al erg veel kabaal te maken terwijl 28 mm pp linear (max. 38mm pp) opgegeven wordt.
Ja, of of de spider schuurt gewoon tegen de conus aan of de rolrand begint ernstig te vervormen (dan is het na een lange tijd hard spelen ook snel gedaan)

Re: CSS SDX12 - de über 12" subwoofer
Geplaatst: zo 19 mei 2013, 20:21
door Marp
(dan is het
na een lange tijd hard spelen ook
snel gedaan)

Dat zou ik omschrijven als een ongelukje bij een geluk.

Re: CSS SDX12 - de über 12" subwoofer
Geplaatst: zo 19 mei 2013, 20:27
door ds23man
Wat zijn die dingen lelijk trouwens.

Re: CSS SDX12 - de über 12" subwoofer
Geplaatst: zo 19 mei 2013, 20:56
door ray5150
Als ie eenmaal in een kast zit zie je er niks meer van...

Re: CSS SDX12 - de über 12" subwoofer
Geplaatst: ma 20 mei 2013, 11:04
door Walt
Zoals op de luisterdag te zien laat ds23man graag de bovenkant open dus dan is dat wel een probleem!

Dan krijgt hij maar een 6-je als cijfer.
Groetjes Walter
Re: CSS SDX12 - de über 12" subwoofer
Geplaatst: ma 20 mei 2013, 20:24
door Marp
Met een beetje geluk ja, want het chassis is behoorlijk vingerafdrukgevoelig.
Ik vind de CSS trouwens niet verkeerd ogen in vergelijking met bijv. een XLS of een Dayton RSS.
Re: CSS SDX12 - de über 12" subwoofer
Geplaatst: ma 20 mei 2013, 20:28
door ds23man
Marp schreef:Met een beetje geluk ja, want het chassis is behoorlijk vingerafdrukgevoelig.
Dre uit de buurt houden dus!
