Pagina 1 van 1

SPDIF signaal corrupt?

Geplaatst: ma 08 apr 2013, 10:09
door koenjer
Ik ben momenteel aan het testen met een WaveIO usb->SPDIF convertor. Deze gaat naar mijn Rotel receiver.
Op 1 of andere manier hoor ik een bepaalde vervorming.

De WaveIO heeft een Isolated en een non-isolated SPDIF uitgang. Omdat de rotel al een trafo heeft op de SPDIF input, gebruik ik de Non-Isolated uitgang.

Zou het kunnen dat het SPDIF signaal te hoog is voor de receiver?
Zoja, Wat zou een optie zijn omdat naar beneden te brengen? (verzwakking met weerstanden?)

Re: SPDIF signaal corrupt?

Geplaatst: ma 08 apr 2013, 14:27
door Marp
Ik zou de normale s/pdif-uitgang gebruiken.
WaveIO Infos.pdf schreef:
Please do NOT use non-isolated SPDIF output since is was built for testing purposes only, use
instead the isolated one instead. In addition, H1, H2 and H3 mounting holes are NOT connected
to the ground planes while H4 is... so, be careful!
Ps: bij de beoogde toepassing ligt niet echt voor de hand om het signaal op TTL-niveau uit te sturen en het staat ook nergens vermeld, dus m.i. kan je er van uitgaan dat het uitgangssignaal al op line-level zit.

Re: SPDIF signaal corrupt?

Geplaatst: ma 08 apr 2013, 15:50
door hannesie
Ik wist niet dat hij een SP/DIF uit had, en alleen maar de I2S, maar ik zie toch inderdaad de 2 mogelijke aansluitingen.
waveIO2.png
Je hebt dan wel de goede gebruikt?

Re: SPDIF signaal corrupt?

Geplaatst: do 11 apr 2013, 10:03
door koenjer
probleem gevonden, brakke massa soldering.