veel gluren.. nu ook maar posten :-)
Geplaatst: vr 29 mar 2013, 11:11
Al sinds ik kan lopen ben ik door mijn vader beïnvloed met HiFi. Ik vond het dan ook doodnormaal dat er bij ons eierdozen aan het plafond hingen. Mijn vader had daarvoor door het hele huis een frame aan het plafond gehangen. Rondlopend in de huizen van vriendjes begreep ik al gauw dat dit niet een heel gebruikelijk design was in de 70 er jaren. Natuurlijk zat er er ook bij ons bruin componenten in net als in alle andere huizen.. maar eierdozen... die zag ik nergens
.
Toen al was mij vader een vervent zelfbouwer... hij sloeg behoorlijk door zelfs... niet alleen de speakers waren zelfbuw en design.. ook de voorversterker en einbakken werden zelfgebouwd. Maar als kers op de pudding hadden we ook en zelfgebouwde zwart wit TV. Dat vondt ik al gauw wat minder want de introductie van een kleuren tv liet bij ons lang op zich wachten.
In de jaren heb ik van alles gehad. Veelal kant en klare setjes van Akai en Pioneer. En toen ik 18 werd met mijn vader een Klasse AA versterker (voor en eind) gemaakt uit een design van de elektuur. Daar heb ik jaaaaren plezier van gehad.
In 2008 ben ik met mijn vriendin verhuisd naar een grote vrijstaande woning. Vrijstaand omdat we beiden graag van "Dynamiek" in geluid houden
.
Daar ben ik ook begonnen met het verzamelen van Componenten die bij mij passen qua uitstraling en kwaliteit. Mijn streven is altijd om zo veel mogelijk kwaliteit voor een betaalbare prijs te krijgen. Verder vind ik het niet belangrijk of dat met de laatste trends bereikt kan worden.
Ik ben bezig met de afronding van een "zwevende wand" project naar aanleiding van voorbeelden van het internet. Bij mij is daar een projectiescherm in verwerkt die voor de TV uitrolt. Ik ben vooralsnog enorm tevreden met het resultaat en da=t geld ook voor mijn wederhelft. Een belangrijke factor zoals jullie allen weten.
Mijn "setje"bestaat nu uit:
Receiver: Harman Kardon 8500 receiver.. super geluid. Hoeft van mij nooit meer vervangen te worden.
Media center: Zelfbouw met XBMC
CD speler: Marants (door XBMC steeds minder gebruikt)
Fronts: Vifa Vivace met de bolle middentoner en scan speak upgrade
Surrounds: Vifa impuls
Center: Vifa Carat Center (gemodificeerde kast => moet aangepast worden)
Subwoofer: Energy "nog wat"
Foto's volgen.
Door de nieuwe opstelling staat één van de Frontspeaker iets te veel in de "schaduw" van een bankstel. Idee is om hiervoor voeten te maken die ook meteen als subwoofer dienst kunnen doen. Daarvoor ga ik wat posten binnenkort. Ben bang dat me dat niet alleen lukt.
Toen al was mij vader een vervent zelfbouwer... hij sloeg behoorlijk door zelfs... niet alleen de speakers waren zelfbuw en design.. ook de voorversterker en einbakken werden zelfgebouwd. Maar als kers op de pudding hadden we ook en zelfgebouwde zwart wit TV. Dat vondt ik al gauw wat minder want de introductie van een kleuren tv liet bij ons lang op zich wachten.
In de jaren heb ik van alles gehad. Veelal kant en klare setjes van Akai en Pioneer. En toen ik 18 werd met mijn vader een Klasse AA versterker (voor en eind) gemaakt uit een design van de elektuur. Daar heb ik jaaaaren plezier van gehad.
In 2008 ben ik met mijn vriendin verhuisd naar een grote vrijstaande woning. Vrijstaand omdat we beiden graag van "Dynamiek" in geluid houden
Daar ben ik ook begonnen met het verzamelen van Componenten die bij mij passen qua uitstraling en kwaliteit. Mijn streven is altijd om zo veel mogelijk kwaliteit voor een betaalbare prijs te krijgen. Verder vind ik het niet belangrijk of dat met de laatste trends bereikt kan worden.
Ik ben bezig met de afronding van een "zwevende wand" project naar aanleiding van voorbeelden van het internet. Bij mij is daar een projectiescherm in verwerkt die voor de TV uitrolt. Ik ben vooralsnog enorm tevreden met het resultaat en da=t geld ook voor mijn wederhelft. Een belangrijke factor zoals jullie allen weten.
Mijn "setje"bestaat nu uit:
Receiver: Harman Kardon 8500 receiver.. super geluid. Hoeft van mij nooit meer vervangen te worden.
Media center: Zelfbouw met XBMC
CD speler: Marants (door XBMC steeds minder gebruikt)
Fronts: Vifa Vivace met de bolle middentoner en scan speak upgrade
Surrounds: Vifa impuls
Center: Vifa Carat Center (gemodificeerde kast => moet aangepast worden)
Subwoofer: Energy "nog wat"
Foto's volgen.
Door de nieuwe opstelling staat één van de Frontspeaker iets te veel in de "schaduw" van een bankstel. Idee is om hiervoor voeten te maken die ook meteen als subwoofer dienst kunnen doen. Daarvoor ga ik wat posten binnenkort. Ben bang dat me dat niet alleen lukt.