Pagina 1 van 1

Inschakelplop preamp

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 15:09
door KoenVW
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden deze preamp gebouwd http://sound.westhost.com/project06.htm in combinatie met het rumble filter: http://sound.westhost.com/project99.htm

Nu functioneert deze super, alleen heb ik last van een enorme inschakelplop als ik hem aan zet. Ik moet dus de volumeknop van mijn eindversterker eerst naar beneden draaien voordat ik de preamp aan kan zetten. Is er een simpele modificatie die ik kan toepassen zodat ik daar geen last meer van heb?

Alvast bedankt!

Koen

Re: Inschakelplop preamp

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 15:58
door ray5150
Het simpelste lijkt mij een relais op de uitgang, aangestuurd door een RC trapje met een kleine transistor, of met een 555.

Re: Inschakelplop preamp

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 22:05
door Kappa7
Of gewoon aan laten staan.
Een voor versterker is niet echt een stroom vreter

Re: Inschakelplop preamp

Geplaatst: vr 29 mar 2013, 10:38
door SuperR
Wat dacht je van een kleine uC, een Attiny45 bijvoorbeeld die naar smaak een relais aanstuurt?
Ik heb een beginnetje gemaakt, kijk er anders maar even naar.

Update; ik krijg het zipje niet geupload...

Re: Inschakelplop preamp

Geplaatst: vr 29 mar 2013, 18:14
door Marp
SuperR schreef:
Update; ik krijg het zipje niet geupload...
Is verholpen.

Re: Inschakelplop preamp

Geplaatst: vr 29 mar 2013, 20:53
door Ah!buis
Zou de voeding niet aan te pasen zijn dat ie langzaaaam opkomt :o .
Anne

Re: Inschakelplop preamp

Geplaatst: zo 05 mei 2013, 21:03
door KoenVW
Ah!buis schreef:
Zou de voeding niet aan te pasen zijn dat ie langzaaaam opkomt :o .
Anne
Dat klinkt interessant, hoe zou ik zoiets voor elkaar kunnen krijgen? Ik hoopte ook op een simpele oplossing :)