Pagina 1 van 1

vifa premium 11

Geplaatst: do 23 feb 2006, 18:25
door dre
http://www.audiocomponents.nl/speakers/ ... em11_3.htm

wat voor spoeltje kan je het beste gebruiken voor de 0.33mh naast de tweeter?

Geplaatst: do 23 feb 2006, 20:58
door sietse
Hij zit niet in de signaalweg, dus kun je een relatief goedkoop spoeltje gebruiken.

Geplaatst: do 23 feb 2006, 21:30
door dre
wat is relatief goedkoop,een tritec of een folie spoel kost +/_ 15 euro en een gewoon luchtspoeltje 1,70 euro,ik zoek iets in verhouding met een audyn cap+

Geplaatst: do 23 feb 2006, 22:55
door Martijn M
sietse schreef:
Hij zit niet in de signaalweg, dus kun je een relatief goedkoop spoeltje gebruiken.
dit hoor ik wel vaker als argument bij het beslissen over de inzet van een goede of minder goede spoel. Ik snap 't alleen niet: parallel geschakeld is de invloed van de spoel toch net zo groot?

Geplaatst: do 23 feb 2006, 23:13
door richard
keyser schreef:
sietse schreef:
Hij zit niet in de signaalweg, dus kun je een relatief goedkoop spoeltje gebruiken.
dit hoor ik wel vaker als argument bij het beslissen over de inzet van een goede of minder goede spoel. Ik snap 't alleen niet: parallel geschakeld is de invloed van de spoel toch net zo groot?
Nee, de gelijkstroomweerstand is hier minder van belang, een gewone luchtspoel met dun draad is hier prima.
Het zou wel goed zijn als de wikkelingen van de spoel goed met elkaar verbonden zijn door baklak of geïmpregneerd met was of hars.

Het voordeel van een Tritec-spoel heb ik trouwens nooit begrepen.

Geplaatst: do 23 feb 2006, 23:24
door Martijn M
richard schreef:
keyser schreef:
sietse schreef:
Hij zit niet in de signaalweg, dus kun je een relatief goedkoop spoeltje gebruiken.
dit hoor ik wel vaker als argument bij het beslissen over de inzet van een goede of minder goede spoel. Ik snap 't alleen niet: parallel geschakeld is de invloed van de spoel toch net zo groot?
Nee, de gelijkstroomweerstand is hier minder van belang, een gewone luchtspoel met dun draad is hier prima.
Het zou wel goed zijn als de wikkelingen van de spoel goed met elkaar verbonden zijn door baklak of geïmpregneerd met was of hars.

Het voordeel van een Tritec-spoel heb ik trouwens nooit begrepen.
dank. Ik begrijp 't :D

Geplaatst: zo 26 feb 2006, 14:57
door dre
het is een baklak spoeltje geworden.