Inspiratie nodig voor subwoofer behuizing
Geplaatst: wo 06 mar 2013, 10:23
Ik ben nu al een tijdje aan het google'n, maar ik kom er niet uit. Ik ben op zoek naar een "strakke" en "mooie" subwooferbehuizing. Nu zijn beide termen erg subjectief. Het idee is dat de looks een beetje aansluiten bij mijn fronts. Niet perse wat betreft kleur of vorm, maar om aan te geven dat ik niet een sub zoek met houtfineer, maar iets moderners.
Dus niet dit; Maar iets moderners als de fronts; Nu hebben deze jongens een sub in de serie. Maar, mooi vind ik hem niet; Deze van Rel is al mooier; Maar hoe lang ik ook zoek en hoeveel alternatieven voor "design" ik ook gebruik. Het blijven veelal zwarte blokken. Als het meubel niet zo duur was geweest, had ik zoiets gekocht en daar dan een losse sub in gezet. Nu komen jullie vast met de subs van Vinculum als voorbeeld met dat folie, maar ik denk dat dat niet echt goed uit ziet bij een formaat van 30-40 liter.
Dus, bestaan ze? Mooie subs? Technisch gezien vind ik een Dipole ook wel wat hebben, maar ik weet niet waar de driverparameters dan aan moeten voldoen. Af en toe staat er hoge Qts, andere keren maakt het kennelijk niet uit. Ik heb in het verleden een keer een ripole gemaakt. Dat ging niet helemaal lekker. Inmiddels heb ik een minidsp dus de kans op slagen is wel groter.
Dus niet dit; Maar iets moderners als de fronts; Nu hebben deze jongens een sub in de serie. Maar, mooi vind ik hem niet; Deze van Rel is al mooier; Maar hoe lang ik ook zoek en hoeveel alternatieven voor "design" ik ook gebruik. Het blijven veelal zwarte blokken. Als het meubel niet zo duur was geweest, had ik zoiets gekocht en daar dan een losse sub in gezet. Nu komen jullie vast met de subs van Vinculum als voorbeeld met dat folie, maar ik denk dat dat niet echt goed uit ziet bij een formaat van 30-40 liter.
Dus, bestaan ze? Mooie subs? Technisch gezien vind ik een Dipole ook wel wat hebben, maar ik weet niet waar de driverparameters dan aan moeten voldoen. Af en toe staat er hoge Qts, andere keren maakt het kennelijk niet uit. Ik heb in het verleden een keer een ripole gemaakt. Dat ging niet helemaal lekker. Inmiddels heb ik een minidsp dus de kans op slagen is wel groter.





