Pagina 1 van 1
Laptop voeding
Geplaatst: di 21 feb 2006, 20:57
door Jan-Willem
Hallo forumleden,
Ik heb een laptop, waarbij een omvormer zit voor de voeding. Ik wil nu de laptop in de auto gebruiken(lang in de auto op vakantie). Dan ga ik ff gedurende reis wat proberen (kasten etc.) Vandaar dat ik hem hier post

(mag tog wel of moet dit op een computer forum

)
Nu mijn eigenlijke vraag: Ik heb geen omvormer voor in de auto. De voeding van 230 geeft als output 19Volt. Kan ik hem ook op de accu van de auto aansluiten? (12 volt) Ik heb een omvormertje voor in de auto, die op verschillende standen is te zetten, maar niet op 19 volt, 12 maximaal.
Heeft iemand hier de oplossing of het antwoord 'ja dat kan op 12V'?
Groet Jan-Willem
Geplaatst: di 21 feb 2006, 21:05
door sietse
Omvormertje van 12V naar 230V~ ?
Geplaatst: di 21 feb 2006, 21:07
door Jan-Willem
sietse schreef:Omvormertje van 12V naar 230V~ ?
Heb ik ook al aangedacht, maar die zijn zo duur

Geplaatst: di 21 feb 2006, 21:09
door ovni
Er zijn adaptertjes in de handel die van 12v 19v maken. Afhankelijk van het maximum wattage in prijs varierend van €30 tot circan €60 (30 tot 120 watt)
vb :
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_45.html
Re: Laptop voeding
Geplaatst: di 21 feb 2006, 21:12
door JuuL
Jan-Willem schreef:Hallo forumleden,
Nu mijn eigenlijke vraag: Ik heb geen omvormer voor in de auto. De voeding van 230 geeft als output 19Volt. Kan ik hem ook op de accu van de auto aansluiten?
Nope, genoeg redenen eentje is bijvoorbeeld: 230 is
wissel spanning, je accu is gelijkspanning.
(12 volt) Ik heb een omvormertje voor in de auto, die op verschillende standen is te zetten, maar niet op 19 volt, 12 maximaal.
Heeft iemand hier de oplossing of het antwoord 'ja dat kan op 12V'?
Groet Jan-Willem
Nee dat kan niet. Buiten het feit dat de spanning te laag is is het vermogen ook te laag zeer waarschijnlijk. Laptops vreten stroom.
Re: Laptop voeding
Geplaatst: di 21 feb 2006, 21:23
door Jan-Willem
JuuL schreef:Jan-Willem schreef:Hallo forumleden,
Nu mijn eigenlijke vraag: Ik heb geen omvormer voor in de auto. De voeding van 230 geeft als output 19Volt. Kan ik hem ook op de accu van de auto aansluiten?
Nope, genoeg redenen eentje is bijvoorbeeld: 230 is
wissel spanning, je accu is gelijkspanning.
(12 volt) Ik heb een omvormertje voor in de auto, die op verschillende standen is te zetten, maar niet op 19 volt, 12 maximaal.
Heeft iemand hier de oplossing of het antwoord 'ja dat kan op 12V'?
Groet Jan-Willem
Nee dat kan niet. Buiten het feit dat de spanning te laag is is het vermogen ook te laag zeer waarschijnlijk. Laptops vreten stroom.
De eerste reden klopt niet helemaal, de omvormer zet de 230 wissel om in een 19 volt gelijkspanning. Ik geloof jullie dat hij niet werkt zo, durf het ook niet aan om het te proberen. Nouja, dan maar ff zo'n ding bestellen.
Hoop dat de accu het trekt, zit nog veel meer troep op: 2x gameboy, 1xdvd speler, en mijn minidisc en de mp3 dingen van m'n zusjes.
Ik let wel op dat ik niet alles tegelijk gebruik

Re: Laptop voeding
Geplaatst: di 21 feb 2006, 22:03
door JuuL
Jan-Willem schreef:De eerste reden klopt niet helemaal, de omvormer zet de 230 wissel om ...
En waar heb je die 230 wissel aansluiting in je auto dan?
