Pagina 1 van 2
The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: wo 23 jan 2013, 14:09
door RumoH
The Watershow
Met de vorige luisterdag hadden we als hoofdlijn het fenomeen Transmissielijn (TL, ML-TL, TQWT, ML-TQWT, Hoorn)
Dit gaan we deze dag nog eens lichtelijk overdoen.
Verder gaan we een aantal nieuwe ontwerpen demonstreren alsmede de Dax² en MissionT (LBVS clone) van de vorige luisterdag.
Tipje van de sluier;
Wavecor 146VS
Wavecor Needle
Parure MKII (Voormalig Clear Sound ontwerp met een re-desing en driver upgrade)
Aero Monitor
Verder nodigen we iedereen uit om evt ook hun eigen bouwsels te laten zien en horen, dit hoeven echt geen transmissie lijnen te zijn.
Datum: 2 Maart
Tijd: 9.30 tot 17.00
Locatie:
Annage Skûtsjesilen
Reidtûgel 5
9264 TS Earnewâld (Friesland)
website: Annage Skûtsjesilen
Parkeren kan op het parkeerterrein van de haven die links aan het begin van de inrit naar Annage ligt. Degene die spullen heeft kan met de auto tot aan het gebouw en daar uitladen, daarna wel graag de auto naar het parkeerterrein ivm de beperkte ruimte.
We hebben de beschikking over een aantal ruimtes, of we alle ruimtes gaan gebruiken hangt af van aantal deelnemers.
Alle voorzieningen zijn aanwezig, zo ook de verzorging van de innerlijke mens.
Als er mensen zijn die graag een meting van hun speakers willen kunnen we dit verzorgen, evt is er meet apparatuur aanwezig (DAAS en/of CLIO).
Rudy
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: wo 23 jan 2013, 14:15
door RumoH
Deelnemers
1. Rudy (RumoH)
2. Gerjan
3. Sjons
4. Weidok
5. Bart-Jan
6. Fred
7. Ovni
Apparatuur
Amps
- Magnat MA-800 (Rudy)
- Arcam FMJ (Gerjan)
- Music Angel EL34SE (Rudy)
- Arcam FMJ eindtrap met O3ENE preamp (Gerjan/Rudy)
Bronnen
- Philips DVD963SA (Rudy)
- Clear Sound HD Audioplayer met Beresford 7250 DAC(Rudy)
- Arcam FMJ (Gerjan)
- laptop met arcam DAC (Gerjan)
Luidsprekers
- DaX²
- Parure MKII
- Aero Monitor
- MissionT -- ML-TL (LBVS clone)
- Mission Coax Needle
- Wavecor Needle
- Wavecor 146VS
- El Cheapo OB MK2 (Weidok)
- Sobex (Ovni)
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: wo 23 jan 2013, 14:38
door Vinculum
Friesland. Gelukkig niet heel ver weg...

Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: wo 23 jan 2013, 16:37
door ds23man
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: wo 23 jan 2013, 16:45
door sjons
Vinculum schreef:Friesland. Gelukkig niet heel ver weg...

Ajoh, die twee uurtjes rijden... Weet je wat, als jij naar Earnewâld gaat, ga ik naar Breda. Deal?
Oh, en Rudy, mag ik een plekje reserveren? Weet nog niet heel zeker of ik kom, maar dit lijkt me wel heel leuk om mee te maken...
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: wo 23 jan 2013, 16:46
door FR_Aad
Maar de locatie is de moeite waard

Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: wo 23 jan 2013, 21:11
door Neok
Ik ga even kijken of ik er dit jaar bij aanwezig kan zijn, vond het al jammer dat ik het vorige keer gemist had!
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: do 24 jan 2013, 7:39
door RumoH
Neok schreef:Ik ga even kijken of ik er dit jaar bij aanwezig kan zijn, vond het al jammer dat ik het vorige keer gemist had!
Er komen kansen genoeg, we gaan dit 2x per jaar organiseren.
Rudy
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: do 24 jan 2013, 10:54
door RobertD
Ik ben met een paar TQWT's voor philips breedbanders bezig. Die kan ik dan misschien wel af hebben....
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: za 26 jan 2013, 11:48
door weidok
zet mij maar op de lijst
hopelijk heb ik de El Cheapo OB MK2 klaar.

Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: za 26 jan 2013, 21:36
door SHagoort
Kun je wat meer vertellen over de wavecor 146sv?
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: ma 28 jan 2013, 10:13
door RumoH
Kun je wat meer vertellen over de wavecor 146sv?
De Wavecor 146VS is een kleine vloerstaander met een 15cm woofer en 22mm tweeter, allebei van wavecor, in een basreflex config
De kast hebben we enigzins onder een hoek naar achter gezet.
Het sketchup model
De gebruikte drivers zijn de WF146WA01 en TW022WA05. Filter opzet is vooralsnog een 6/12dB setup.
Rudy
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: zo 10 feb 2013, 17:01
door ovni
Je hebt Schieringers en Vetkopers, cq TL en OB aanhangers. Dus ik begrijp dat het 2 dagen wordt, want we moeten niet weer oorlog gaan voeren. Maar is het dan wat om een OB en een TL dagje te organiseren?
Wat het ook wordt, ik kom ook langs, is tenslotte om de hoek.
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: zo 10 feb 2013, 18:10
door ds23man
ovni schreef:Je hebt Schieringers en Vetkopers, cq TL en OB aanhangers. Dus ik begrijp dat het 2 dagen wordt, want we moeten niet weer oorlog gaan voeren. Maar is het dan wat om een OB en een TL dagje te organiseren?
Wat het ook wordt, ik kom ook langs, is tenslotte om de hoek.
Als BR'er voel ik me nu aardig in de kou gezet!

Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: zo 10 feb 2013, 18:25
door ovni
ds23man schreef:
Als BR'er voel ik me nu aardig in de kou gezet!

Brr en kou horen bij elkaar. Maar ...
Je mag vast wel langskomen van Rudy.
Weidok komt ook dus psychische ondersteuning is aanwezig,
of wil je er niet over praten?
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: zo 10 feb 2013, 18:36
door ds23man
ovni schreef:ds23man schreef:
Als BR'er voel ik me nu aardig in de kou gezet!

Brr en kou horen bij elkaar. Maar ...
Je mag vast wel langskomen van Rudy.
Weidok komt ook dus psychische ondersteuning is aanwezig,
of wil je er niet over praten?
Doet Weidok ook de ondersteuning van CB'ers?????

Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: zo 10 feb 2013, 20:40
door RumoH
ds23man schreef:
Als BR'er voel ik me nu aardig in de kou gezet!

Voor dit soort gevalletjes hebben we extra hout voor in de open haard.
Maar niet getreurd
RumoH schreef:
Verder nodigen we iedereen uit om evt ook hun eigen bouwsels te laten zien en horen, dit hoeven echt geen transmissie lijnen te zijn.
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: zo 10 feb 2013, 21:31
door ovni
RumoH schreef:
Maar niet getreurd
Verder nodigen we iedereen uit om evt ook hun eigen bouwsels te laten zien en horen, dit hoeven echt geen transmissie lijnen te zijn.
Sobex meenemen? (Incl bijbehorende aansturing)
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: ma 11 feb 2013, 12:11
door RumoH
Natuurlijk mee, we willen dat ding horen!
Rudy
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: vr 22 feb 2013, 15:44
door RumoH
Nog effe een paar foto's van de Parure's (Aero)
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: vr 22 feb 2013, 16:18
door Zweitse
Ik kan helaas 2 maart niet vrij maken in mijn agenda, maar zie dat ik veel leuks ga missen.
Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: vr 22 feb 2013, 17:05
door ds23man
Zweitse schreef:Ik kan helaas 2 maart niet vrij maken in mijn agenda, maar zie dat ik veel leuks ga missen.
Iets met een schoonmoeder?????

Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: vr 22 feb 2013, 17:09
door Zweitse
Nee, iets met vriendin en kinderen

Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: vr 22 feb 2013, 19:15
door ds23man
Zweitse schreef:Nee, iets met vriendin en kinderen

Naar de schoonmoeder dus!

Re: The Watershow (Battle of the TL part 2)
Geplaatst: di 26 feb 2013, 22:31
door Leeuwarden
Niet geschoten, altijd mis: is er zaterdag ook iemand die uit de buurt van Waalwijk komt en een CD speler mee kan nemen die kant op?