Pagina 1 van 2
teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 17:17
door 135jojo
hallo

,
ik heb al een tijdje een radio op me kamer staan, en ik heb er ook veel plezier van, ik was laatst bij me opa en die had de zelfde stereo.
hij had de speakers/boxen aan mij gegeven en met de draden, nu kwam ik we achter dat ik maar voor 2 speakers
plek heb en ik wil er twee aan hebben, kan dit ?
alvast bedankt
Tijmen,
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 17:36
door Zweitse
Sorry, maar ik begrijp er geen snars van. Wat is nu eigenlijk de bedoeling.
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 17:47
door ray5150
Ik vermoed dat hij 4 speakers aan zijn stereo wil knopen ?
Denk dat dat niet goed gaat gezien het feit dat het versterker(tje) niet lager dan 6 Ohm aankan ?
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 18:17
door 135jojo
nou ik heb er 2 van me zelf en 2 bij gekregen dus ik heb er 4
maar ik heb poorten voor 2, kunnen die andere 2 draden ook aangesloten worden
?
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 18:25
door ray5150
Dat dacht ik dus al.
Kan wel, maar grote kans dat dat niet goed gaat....versterker kan dat niet trekken...doet boem na een tijdje.
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: do 24 jan 2013, 20:51
door 135jojo
nou ik wou graag zo iets kopen.
http://www.redcoon.nl/B171431-Heco-Meta ... erspeakers , maar kan me stereo dat wel aan dan ? of moet je dan iets anders kopen
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: do 24 jan 2013, 22:38
door CoenvanDongen
Dat is een center speaker. Er zit op jouw apparaat alleen aansluiting voor een speaker links en een speaker rechts.
Als je daar meer speakers op wilt zetten en/of centerspeakers/subwoofers etc, dan moet er een andere versterker gekocht worden.
Kijk eens in de lokale kringloopwinkel of op marktplaats. Daar heb je voor een prikkie een nieuwe versterker met meer speaker-aansluitingen.
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: do 24 jan 2013, 23:23
door teacher
Wie van ons heeft er in zijn jonge jaren (gezien het gebruik van "me" en de spelling van weinig) niet van alles en nog wat aan elkaar geknoopt? En soms iets laten roken?
Mijn tip: Sluit de extra speakers in serie aan met de oude. Of je kan de extra speakers parallel aansluiten en voorzichtig met de volumeknop omgaan. LET OP: dit kan je je versterker kosten.
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: za 26 jan 2013, 14:45
door 135jojo
ik ben even aan het google gegaan en heb iets gevonden in die richting maar ik weet niet of het goed is:
http://www.bax-shop.nl/versterker/skyte ... tails.html ik probeer in iedergaval zo goedkoop mogelijk uit te komen
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: za 26 jan 2013, 16:43
door ray5150
Die kun je alleen gebruiken als je bestaande setje een voorversterker-uitgang heeft.
Ik vermoed dat dat niet het geval is.
Ik zou zeggen, dat je beter eens op Marktplaats naar een leuke Japanse (2.0 of 5.1) versterker kan kijken.
Bijvoorbeeld :
http://link.marktplaats.nl/638771088
Lijkt me een heel leuk ding voor het geld.
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: za 26 jan 2013, 17:02
door 135jojo
okee maar kan je niet iets maken van een goedkoop auto versterkertje dan ?
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: za 26 jan 2013, 17:45
door scanspeakman
Ik volg het echt totaal niet meer. Wat is nu precies je doel? Ik zie iets over 4 speakers, ik zie een center-speaker voorbij komen en nu weer een auto-versterker. Wil je een surround set samenstellen om films te kijken oid? Zo ja, dan moet je iets nemen zoals de harmon kardon surround versterker van marktplaats.
Scanspeakman
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: za 26 jan 2013, 18:10
door 135jojo
haha, ik heb een stereo en ik wil die graag uitbreiden maar ik heb maar plek voor 2 en ik wil er iets grotere boxen aan hebben, en ik wil niet te veel geld uit geven. want ik heb het ook wel voor andere dingen nodig.
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: za 26 jan 2013, 18:14
door ray5150
135jojo schreef:want ik heb het ook wel voor andere dingen nodig.
Troost je, je bent niet de enige...

Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: za 26 jan 2013, 18:27
door 135jojo
maar bestaat er niets geen eind versterker voor stereo's dan, dat het eind signaal naar me boxen te versterken ?
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: za 26 jan 2013, 19:18
door Martijn v
Wat wil je eigenlijk bereiken?
Dat de buren mee kunnen genieten(harder), of iets anders?
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: za 26 jan 2013, 19:20
door ds23man
Zucht..............

Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: za 26 jan 2013, 20:19
door ray5150
ds23man schreef:Zucht..............

Zegt de man die zo'n beetje de zwaarste (transistor) versterkers van noord-oost Nederland bezit.

Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: za 26 jan 2013, 21:00
door BertDB
doe aub iets aan de titel : ...tewijnig...

Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: zo 27 jan 2013, 2:33
door CoenvanDongen
Met die versterker die ray je aanraad van marktplaats kan je harder dan dat jij en je speakers willen.
Autoversterker is voor in de auto.
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: zo 27 jan 2013, 19:07
door 135jojo
ik heb een versterkertje op marktplaats gevonden mooi dicht bij en goedkoop
Technics
Model: SU-3050
ik hoop dat deze goed is dat deze : er aan past
http://www.redcoon.nl/B171431-Heco-Meta ... erspeakers
http://audio-database.com/TechnicsPanas ... 050-e.html
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: zo 27 jan 2013, 19:09
door ds23man
Zucht,
Het is wat als je gespeend bent van enige kennis van zaken!

Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: zo 27 jan 2013, 19:39
door sander1238
wat is je budget en als het dichtbij moet in welke regio woon je dan?
er is vast wel wat mooiers te vinden dan dat wat je nu gevonden hebt.
sander
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: zo 27 jan 2013, 19:54
door 135jojo
mijn budget is ongeveer €70 en woon ergens in de buurt van Lochem en Zutphen
Re: teveel kabels tewijnig inputs voor draden
Geplaatst: zo 27 jan 2013, 20:19
door sander1238
ik weet niet of je vervoer hebt maar dan is dit
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr wel een leuke optie, 5.1 systeem en goede luidsprekers voor 60 euro
staat op mp nog veel meer moois onder de 70 euro maar vaak niet in die buurt
als ik jou verhaal zo lees zou ik gaan zoeken naar een 5.1 versterker en dan orienteren op merken als sony, pioneer.
je kunt ook kiezen voor 2 kanaals met uitgangen om 2 paar(4 stuks) luidsprekers aan te sluiten. zoek dan eens naar merken als nad, rotel,maranz
laat maar weten als je iets gevonden hebt
sander