Pagina 1 van 3

project Omnicron

Geplaatst: zo 20 jan 2013, 23:34
door k.p.
Samen met Martijn M wordt er gewerkt aan een speaker die we graag in Enschede willen laten horen. Dit topic is mede bedoelt om ons motiveren om dit binnen drie weken af te kunnen ronden. Bij deze alvast een teaser. Details zullen volgen.

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: zo 20 jan 2013, 23:45
door hannesie
Je maakt mij in ieder geval al nieuwsgierig. :lol:

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: zo 20 jan 2013, 23:47
door Zweitse
Dayton RS 75?

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 11:17
door Vinculum
Zweitse schreef:
Dayton RS 75?
Ik denk RS100.

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 11:29
door k.p.
Vinculum schreef:
Zweitse schreef:
Dayton RS 75?
Ik denk RS100.
Bingo!

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 11:41
door Vinculum
Ga ik nu door voor de magnetron?

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 11:50
door simsalabim
Geinig, een dayton in een regenpijp, het moet niet gekker worden :mrgreen:

ben benieuwd wat dit gaat worden 8)

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 12:07
door meiborg
Leuk! Komt er nog een tweeter bij a la Pluto of komt er een kegel boven?

mvg Reinder

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 23:18
door k.p.
Er komt wel een tweeter boven, maar niet zoals de Pluto. Het wordt dan ook geen Pluto kloon. :o

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 23:43
door Martijn M
k.p., mag ik al verklappen dat het een 3-weg wordt? O:)
2013-01-21 13.01.28.jpg
EDIT: het wordt trouwens wel een uitdaging om de deadline te gaan halen. k.p woont in Enschede en ik in Rotterdam, dus we kunnen niet zomaar een avondje samen klussen. Gisteren zijn we begonnen met het project. Pas over twee weken komen we weer samen. Dan zullen de kasten 'klaar' moeten zijn en zullen we metingen doen. Het liefst soldeer ik dan ook het filter in elkaar. In de daaropvolgende week heeft k.p. de mogelijkheid om naar de speakers te luisteren en om eventueel nog kleine correcties door te voeren.

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: di 22 jan 2013, 1:56
door meiborg
Spannend inderdaad of dat haalbaar is, ben heel nieuwsgierig. Een drieweg nog wel, heel gaaf!

Ik wilde ook een rondstralertje maken voor mijn vriendin maar het prototype kwam al niet door de Waf test mopper mopper, maak ze nu maar voor mijzelf ;).

Veel succes met het project heren!

mvg Reinder

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: di 22 jan 2013, 7:12
door wouter
Martijn M schreef:
k.p., mag ik al verklappen dat het een 3-weg wordt? O:)
2013-01-21 13.01.28.jpg
eh... Vifa M21WG woofers.... :-s

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: di 22 jan 2013, 21:29
door k.p.
Dat weet ik niet, maar het zijn 10" drivers. :D

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: do 24 jan 2013, 22:07
door k.p.
En dan wel de m25wn-09-04 als ik het goed heb. Een grote mannen speaker dus :D. Bijgevoegd is het datablad van zijn 8 ohm broertje.

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: do 24 jan 2013, 22:33
door markbakk
Waar hebben jullie dat oude beestje nou weer vandaan? :rock:

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: vr 25 jan 2013, 9:21
door Martijn M
Marktplaats. Als iemand er een datasheet van heeft, zou ik die graag zien!

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: zo 27 jan 2013, 11:22
door Martijn M
Fotootjes!
IMG-20130127-WA0000.jpg
IMG-20130127-WA0001.jpg

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: do 31 jan 2013, 1:07
door k.p.
Omnicron krijgt vorm!

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: do 31 jan 2013, 8:12
door grimoire
Gaaf. Midwoofer buis met open of gesloten achterkant?

Op de site van speakerdesignworks verschillende designs met mid in een pvc buis (verstopt binnen de kast) of op andere wijze met open achterkant. Volgens de makers Geeft dat een exa open en ruimtelijk geluidsbeeld.

Flinke jongen moet dat zijn die woofer trouwens :shock:

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: do 31 jan 2013, 10:38
door Martijn M
De buis voor de middentoner is gewoon gesloten. Er komt geen bracing in, maar hij wordt wel tjokvol gepropt met glaswol. Dat glaswol dient enerzijds om het geluid in de behuizing te dempen (de gebruikelijke functie van glaswol in een luidsprekerbehuizing), maar anderzijds verwachten we dat als het glaswol strak tegen de buis aan zit, trillingen en resonanties in de behuizing gedempt worden.

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: do 31 jan 2013, 11:58
door Barry2001
Dat ziet er veelbelovend uit mannen!

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 11:42
door Martijn M
Fotootje:
2013-02-02 17.07.11.jpg
EDIT: waarom staat de afbeelding op z'n kant? Het gekke is, als ik de afbeelding open in een nieuw venster, dan staat hij wel netjes rechtop.

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 11:59
door simsalabim
Het is een interessant ontwerp, ik vind het er wel een beetje gevaarlijk cq raketwerper uitzien :)

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 12:20
door hannesie
Zo iets beter?
2013-02-02 17.07.11.jpg

Re: project [NAAMLOOS] - (teaser fase)

Geplaatst: zo 03 feb 2013, 12:29
door Martijn M
hannesie schreef:
Zo iets beter?
2013-02-02 17.07.11.jpg
:p

Wat is de truc?