Nieuw hier, met wel wat ervaring...
Geplaatst: di 08 jan 2013, 21:57
Hallo allemaal, na een tijd meelezen heb ik mezelf ook maar aangemeld, wat iets langer duurde dan gepland door een iets te goed beveiligde browser... Maar alsnog gelukt en hier ben ik dan.
Ik heb ervaring met het bouwen van luidsprekers; ik heb momenteel drie sets zelfbouw Visatons staan:
1 set Visaton Atlas DSM Mk. III waarvan ik de behuizing in 1993 heb gebouwd en pas in 2011 de boxen als geheel heb afgebouwd. (ik had daarvoor nooit de ruimte in de woonkamer voor deze boxen)
1 set Visaton VIB Extra GF, een set fraai klinkende 3-weg boxen die ik in 2011 heb gebouwd
1 set Visaton 'eigen ontwerp' welke ik van iemand heb over genomen.
Verder heb ik veel ervaring met solderen van bouwpakketen, setjes, printjes, etc... Ik heb vroeger (ca 1996~2002) heel veel met computers, controllers, en dergelijke gewerkt en tegenwoordig richt ik me meer op websites, software en server beheer. verder sleutel ik nog regelmatig aan mijn RC-modelauto's; een andere grote hobby van mij.
Nou ja, omdat ik mij voorgenomen heb om een eindversterker te bouwen voor de woonkamer heb ik mij hier aangemeld om tips & tricks op te pikken en om mee te discussiëren en te leren!
Zoals ik het nu inschat zal ik een 6-kanaals eindversterker gaan bouwen van ca. 6 x 250Watt, of -in het geval dat ik de Visaton Atlas DSM Mk. III ga bi-ampen- een 8 kanaals versterker...
Als het project vaste vormen aanneemt, zal ik hier op het forum de vorderingen melden!
O ja, ik woon in een klein fries dorpje in de buurt van Dokkum....
Ik heb ervaring met het bouwen van luidsprekers; ik heb momenteel drie sets zelfbouw Visatons staan:
1 set Visaton Atlas DSM Mk. III waarvan ik de behuizing in 1993 heb gebouwd en pas in 2011 de boxen als geheel heb afgebouwd. (ik had daarvoor nooit de ruimte in de woonkamer voor deze boxen)
1 set Visaton VIB Extra GF, een set fraai klinkende 3-weg boxen die ik in 2011 heb gebouwd
1 set Visaton 'eigen ontwerp' welke ik van iemand heb over genomen.
Verder heb ik veel ervaring met solderen van bouwpakketen, setjes, printjes, etc... Ik heb vroeger (ca 1996~2002) heel veel met computers, controllers, en dergelijke gewerkt en tegenwoordig richt ik me meer op websites, software en server beheer. verder sleutel ik nog regelmatig aan mijn RC-modelauto's; een andere grote hobby van mij.
Nou ja, omdat ik mij voorgenomen heb om een eindversterker te bouwen voor de woonkamer heb ik mij hier aangemeld om tips & tricks op te pikken en om mee te discussiëren en te leren!
Zoals ik het nu inschat zal ik een 6-kanaals eindversterker gaan bouwen van ca. 6 x 250Watt, of -in het geval dat ik de Visaton Atlas DSM Mk. III ga bi-ampen- een 8 kanaals versterker...
Als het project vaste vormen aanneemt, zal ik hier op het forum de vorderingen melden!
O ja, ik woon in een klein fries dorpje in de buurt van Dokkum....