Hoe moet deze trafo op dit psu boardje?
Geplaatst: vr 04 jan 2013, 14:56
Ik heb afgelopen week een voedingsbordje en trafo overgenomen. Ik weet even niet hoe ik dit aan moet sluiten.
- De trafo heeft twee zwarte draden en twee rode, de rode draden zijn per stuk drie koperkernen gebundeld tot één en geisoleerd met een stuk krimpkous als ware het samen een draad. Ik neem aan dat rood primair is en zwart secundair, daar kom ik zelf anders ook wel uit met de voltmeter.
- Op het bordje zitten vier aansluitingen voor de trafo, ac1 tm ac4.
- Op het bordje zitten 6 aansluitingen naar de versterker, twee keer v-, twee keer ground en twee keer v+
Naar de versterker is makkelijk, daar zitten dezelfde markeringen op. Maar hoe sluit ik de trafo aan?
Bijgevoegd een tekening ter illustratie en foto's van internet van een zelfde opzet voedingsbordje.
Mvg Reinder
- De trafo heeft twee zwarte draden en twee rode, de rode draden zijn per stuk drie koperkernen gebundeld tot één en geisoleerd met een stuk krimpkous als ware het samen een draad. Ik neem aan dat rood primair is en zwart secundair, daar kom ik zelf anders ook wel uit met de voltmeter.
- Op het bordje zitten vier aansluitingen voor de trafo, ac1 tm ac4.
- Op het bordje zitten 6 aansluitingen naar de versterker, twee keer v-, twee keer ground en twee keer v+
Naar de versterker is makkelijk, daar zitten dezelfde markeringen op. Maar hoe sluit ik de trafo aan?
Bijgevoegd een tekening ter illustratie en foto's van internet van een zelfde opzet voedingsbordje.
Mvg Reinder