Pagina 1 van 1
alu potmeterknop
Geplaatst: ma 10 dec 2012, 0:22
door KoenVW
Hallo,
Ik ben bezig met mijn lm4780 amp in een mooie modushop behuizing te zetten, het enige wat nog mist is een mooie masieve aluminium potmeterknop. Nu heb ik al flink gezocht op ebay, maar ik kan niet echt iets vinden naar mijn smaak.
Weet iemand een winkeltje of een website waar ik mooie massieve aluminium potmeterknoppen kan kopen? Voor het volume ben ik op zoek naar een knop met afmetingen rond de 5-6 cm doorsnee en 2 a 3 cm dik. en voor de ingansselectie 3-4 cm doorsnee en 2 a 3 cm dik.
Alvast bedankt!
Koen van Wijk
Re: alu potmeterknop
Geplaatst: ma 10 dec 2012, 15:10
door dirklammers
+1
Ik herken het probleem. Er zijn allerlei plastic-achtige knoppen te koop al dan niet met een laagje aluminium over over. Maar het voelt weinig degelijk aan. Ik lees hier en daar dat mensen die knoppen laten draaien (hahaha, nee niet als ze eenmaal gemonteerd zijn, maar als fabricage). maar ja, dan moet je maar net over zulke kennis (sen en apparatuur) beschikken.
Ook ik zoek dus naar "echte kwaliteit".
Re: alu potmeterknop
Geplaatst: ma 10 dec 2012, 15:23
door Henkjan
Re: alu potmeterknop
Geplaatst: ma 10 dec 2012, 15:39
door AatV
Henkjan, dat is toch veuls te klein...
groet,
Aat
Re: alu potmeterknop
Geplaatst: ma 10 dec 2012, 16:57
door daniel
http://www.acoustic-dimension.com/
niet de goedkoopste, wel mooie knoppen
Re: alu potmeterknop
Geplaatst: ma 10 dec 2012, 18:12
door ray5150
http://www.acoustic-dimension.com/hardw ... s-page.htm om precies te zijn...
Ik heb een paar stuks "02" in gebruik, niet goedkoop, maar wel hele fijne knoppen...
(het lijkt wel of ik het over mijn vrouw heb...

)
Re: alu potmeterknop
Geplaatst: ma 10 dec 2012, 19:41
door Neok
Heb
hier een aantal knoppen vandaan en bevallen goed. Van het model 08 heb ik nog een zwarte en zilvere liggen (..mocht je interesse hebben).
Re: alu potmeterknop
Geplaatst: ma 10 dec 2012, 21:09
door Ah!buis
Is ze dit soms
Anne
Re: alu potmeterknop
Geplaatst: di 11 dec 2012, 16:39
door sander2m6
@ Neok,
Ik heb wel interesse in de zwarte model 08.
Groet,
Sander
Re: alu potmeterknop
Geplaatst: di 11 dec 2012, 20:04
door ray5150
Ah!buis schreef:
Is ze dit soms
Anne
Dat zijn geen knoppen, maar tiptoetsen...

Re: alu potmeterknop
Geplaatst: wo 12 dec 2012, 22:51
door molekuul
Ik heb nog een knopje liggen in massief alu iets van 40x49 mm in het rond, komt van hifi2000 af,
http://www.hifi2000.it/default.asp?id=84&mnu=84
Re: alu potmeterknop
Geplaatst: za 15 dec 2012, 15:56
door KoenVW
bedankt voor de tips allemaal, ik heb inmiddels deze besteld:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=473054
Ik ben benieuwd wat voor kwaliteit het is, ik laat het wel even weten!
Re: alu potmeterknop
Geplaatst: za 15 dec 2012, 16:23
door nl3prc
Ik heb het idee dat dit knoppen zijn van plastic met een dun laagje alu erop Maar kan het verkeert hebben natuurlijk
Re: alu potmeterknop
Geplaatst: ma 24 dec 2012, 12:38
door Kaplaars
Misschien nog een tip, hier hebben ze ook erg mooie knopjes en ongeveer wat je zoekt:
http://jukebox-revival.eu/aluminium-knop-mat-groot.html
Re: alu potmeterknop
Geplaatst: ma 24 dec 2012, 13:18
door scanspeakman
Nog een tip. Heb ik ze zelf vandaan gehaald laatst. Deze knakker zit ook op ebay.
http://www.8audio-mall.com/servlet/the- ... Categories
Scanspeakman
Re: alu potmeterknop
Geplaatst: ma 24 dec 2012, 22:27
door esteban
Knoppen kan ik maken, op dit moment heb ik alu staf van 60,50,35 en30 mm. liggen. Draaibank werkt ook nog
Steven