Pagina 1 van 2
plaatjes linken doet raar
Geplaatst: wo 05 dec 2012, 9:38
door Fuzzbass
Klopt, maar dan kan ik weer opnieuw beginnen met uploaden, en elke keer dat ik hier kom twee sets plaatjes aanmaken. Waarom niet de toch-al-aangemaakte klikbare thumbnails invoegbaar maken, als de forum software dan toch zo slim is om dat al zelf te doen? Waarom niet gewoon de standaard plaatjes upload hosts blokkeren, en echte websites, zoals de mijne, die al 12 jaar onafgebroken online zijn, niet?
Re: Zelfbouw coax
Geplaatst: wo 05 dec 2012, 11:14
door Henkjan
deeplinken mag wel, we ontmoedigen het alleen

Re: Zelfbouw coax
Geplaatst: wo 05 dec 2012, 11:38
door Fuzzbass
Ontmoedigen door te blokkeren? Ik krijg mijn foto's niet in img-tags
[img]
http://fuzzcraft.com/pics/Yelloweyes%201.jpg[/img]
Re: Zelfbouw coax
Geplaatst: wo 05 dec 2012, 12:13
door Henkjan
Re: Zelfbouw coax
Geplaatst: wo 05 dec 2012, 12:42
door Fuzzbass
De twee bovenstaande berichten hebben exact de zelfde inhoud binnen de img tags. Snap jij het nog? Als ik jouw bericht quote, dan krijg ik geen plaatje.
Re: Zelfbouw coax
Geplaatst: wo 05 dec 2012, 13:39
door Henkjan
Fuzzbass schreef:De twee bovenstaande berichten hebben exact de zelfde inhoud binnen de img tags. Snap jij het nog? Als ik jouw bericht quote, dan krijg ik geen plaatje.
nee, ik ben ook een beetje lost....

ik heb de php guru al om hulp gevraagd
Re: Zelfbouw coax
Geplaatst: wo 05 dec 2012, 14:56
door markbakk
Fuzzbass schreef:Ontmoedigen door te blokkeren? Ik krijg mijn foto's niet in img-tags

Ha! ik wel!
Re: plaatjes linken
Geplaatst: wo 05 dec 2012, 17:10
door Henkjan
@Fuzzbass: quote dit eens, is een link naar een plaatje dat in een ander topic is ge-upload

Re: Zelfbouw coax
Geplaatst: wo 05 dec 2012, 17:44
door Pjotr
Hier doet het dus ook, vreemd.... exact dezelfde link als in de 3e post waar ie bij mij ook niet in wordt weergegeven. Wat ik ook wel merkte de laatste tijd is dat smilies (op de ZBA server) soms ook niet worden weergegeven.
Re: Zelfbouw coax
Geplaatst: wo 05 dec 2012, 17:57
door Henkjan
Pjotr schreef:Hier doet het dus ook, vreemd.... exact dezelfde link als in de 3e post waar ie bij mij ook niet in wordt weergegeven.
dat heb ik ook zo:
btw: krijg jij ook van die foutmeldingen boven in beeld bij het toepassen van de [img] tag?
Re: Zelfbouw coax
Geplaatst: wo 05 dec 2012, 18:01
door Pjotr
Henkjan schreef:
btw: krijg jij ook van die foutmeldingen boven in beeld bij het toepassen van de [img] tag?
Nee, die kreeg ik niet.
Re: plaatjes linken doet raar
Geplaatst: wo 05 dec 2012, 19:30
door Pjotr
Ok, als je <Schakel BBCode uit> onderaan aanvinkt krijg je dus dit:
[img]
http://fuzzcraft.com/pics/Yelloweyes%201.jpg[/img]
Re: plaatjes linken doet raar
Geplaatst: wo 05 dec 2012, 20:30
door Henkjan
[quote="Pjotr"]Ok, als je <Schakel BBCode uit> onderaan aanvinkt krijg je dus dit:
[img]
http://fuzzcraft.com/pics/Yelloweyes%201.jpg[/img][/quote]check
en als je dan op wijzig bericht klikt, kan je die vink weghalen, en dan zou je t moeten zien
Re: plaatjes linken doet raar
Geplaatst: wo 05 dec 2012, 21:15
door Pjotr
Yup, Fuzzbass kan eens even kijken of dat niet default verkeerd staat onder "Wijzig berichtstandaarden" in zijn gebruikerspaneel.
Re: plaatjes linken doet raar
Geplaatst: ma 31 dec 2012, 13:51
door Fuzzbass
Ah, hier is dat draadje naar toe. Zou leuk zijn als iemand me had medegedeeld dat we ergens anders verder gingen.
"Schakel BBCode uit" staat
niet aangevinkt. de bold tags werken wel, en url tags ook.
In het vakje onder de smilies staat ook
Dat doet het kennelijk wel. Dan eens kijken of ik hier wel m'n eigen plaatje kan deeplinken:
Nee dus.
Re: plaatjes linken doet raar
Geplaatst: ma 31 dec 2012, 14:27
door Henkjan
Fuzzbass schreef:Ah, hier is dat draadje naar toe. Zou leuk zijn als iemand me had medegedeeld dat we ergens anders verder gingen.
"Schakel BBCode uit" staat
niet aangevinkt. de bold tags werken wel, en url tags ook.
In het vakje onder de smilies staat ook
Dat doet het kennelijk wel. Dan eens kijken of ik hier wel m'n eigen plaatje kan deeplinken:
Nee dus.
ik ben lost....
Re: plaatjes linken doet raar
Geplaatst: ma 31 dec 2012, 22:49
door sjons
Hmm, vreemd. Ik dacht zelf eerst even dat het gebruik van spaties in de url het kon zijn, maar dan maakt bij mij ook niks uit (al krijg ik wel een foutmelding)
Zowel Yelloweyes%208.jpg als Yelloweyes 8.jpg als Yelloweyes+8.jpg worden omgezet naar een werkend plaatje...
Fuzzbass, als je jou eigen bericht quote, en dan zonder aan te passen verstuurd, dan werkt ie nog niet?
Ter info, ik heb
CODE: Selecteer alles
Opties:
BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN
en bij de aanvinkvakjes staat bij mij alleen "Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties" aangevinkt, de rest uit...
Re: plaatjes linken doet raar
Geplaatst: di 01 jan 2013, 13:59
door Fuzzbass
Fuzzbass schreef:Ah, hier is dat draadje naar toe. Zou leuk zijn als iemand me had medegedeeld dat we ergens anders verder gingen.
"Schakel BBCode uit" staat
niet aangevinkt. de bold tags werken wel, en url tags ook.
In het vakje onder de smilies staat ook
Dat doet het kennelijk wel. Dan eens kijken of ik hier wel m'n eigen plaatje kan deeplinken:
Nee dus.
Re: plaatjes linken doet raar
Geplaatst: di 01 jan 2013, 14:41
door ray5150
Ik snap niet wat het nou een moeite is om even een plaatje naar de server hier te uploaden.
Veel simpeler dan dat, kan het niet...

Re: plaatjes linken doet raar
Geplaatst: di 01 jan 2013, 14:52
door Fuzzbass
Het kan wel simpeler. Ik heb ze toch al op mijn website heb staan, dus een linkje is echt het simpelste dat er is, plus ik hou de controle. Als ik mijn plaatjes wil verwijderen, hoef ik ze alleen maar van de server te halen of ze te hernoemen, waar ik ze ook gepost heb. Het scheelt ook bandbreedte op de server van ZBA.
Re: plaatjes linken doet raar
Geplaatst: di 01 jan 2013, 17:42
door FR_Aad
Controle hou je het best als alles alleen op je eigen website plaatst. Simpeler kan het niet.
Re: plaatjes linken doet raar
Geplaatst: di 01 jan 2013, 18:01
door Fuzzbass
FR_Aad schreef:Controle hou je het best als alles alleen op je eigen website plaatst. Simpeler kan het niet.
En dat is dan ook precies wat ik deed, toen bleek dat zelfs een deeplink niet werkte.

Re: plaatjes linken doet raar
Geplaatst: di 01 jan 2013, 18:14
door FR_Aad
Ik bedoelde "alles"
Dus ook je tekst, dat scheelt je nog veeeeel meer moeite
(en dan zitten wij later niet tegen half lege pagina's aan te kijken)
Re: plaatjes linken doet raar
Geplaatst: di 01 jan 2013, 18:31
door ds23man
Ik heb een schurfthekel aan dat deeplinken, als je berichten op fora van een paar jaar oud of ouder bekijkt missen alle plaatjes! Het zou verboden moeten worden! Als je ergens een bericht post, zet dan ook het plaatje op dat forum. Als je dat niet wil ( vage copyright bullshit??????), schrijf dan uberhaupt niet!

Re: plaatjes linken doet raar
Geplaatst: di 01 jan 2013, 18:37
door Fuzzbass
@FR_Aad: Niemand op dit forum gaat uit eigen beweging op mijn (Engelstalige) website kijken. Als ik mijn projekt wil showcasen bij een groepje Nederlandstalige hifi enthousiastelingen, dan kan dat toch het beste hier doen. Er zijn ook Engelstalige hifi fora, maar gek genoeg vinden die mensen mijn website soms wel.
@ds23man: mijn website is al langer online dan dit forum (14 jaar), dus begin niet over het offline gaan van mijn spullen. Als ik niet meer geassocieerd wil worden met sommige dingen uit het verleden, dan mag ik toch wel het recht hebben om het te verwijderen?