Pagina 1 van 4
SUBtiel:15 inch sub
Geplaatst: vr 10 feb 2006, 17:12
door ome subtilieco
mijn huidige project: SUBtiel
voor mijn 5.1 moest ik nog een punt 1 maken dit ga ik doen met de sub uit een kef tdm45b en een conrad subamp. alle wanden worden 44mm dik en het front 66mm. het front zou ook 44mm worden maar doordat mijn frees los gelopen was had ik een plaat gesloopt en deze een nieuwe lokatie geven

wie zei er dat een sub uit 6 planken bestond?

de frontplaat verlijmd met het ongeluk
vanavond verder

Geplaatst: vr 10 feb 2006, 17:31
door Elia
VET. dit gaat je home cinema helemaal afmaken

. wat voor een amp komt er precies in?
Geplaatst: vr 10 feb 2006, 17:42
door hovingtim
Zei ie toch net

Conrad amp van 150 watt aan 8ohm.
Ziet er wel vet uit. Maakt je naam wel af oom SUBtilico
Geplaatst: vr 10 feb 2006, 20:54
door ome subtilieco
Elia schreef:VET. dit gaat je home cinema helemaal afmaken

. wat voor een amp komt er precies in?
deze amp is het geworden:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 4&start=15
net nog effe verder gegaan

vast de eerste wanden in elkaar gezet. Front en back moeten er nog af voor de bracing

De frontplaten
Geplaatst: vr 10 feb 2006, 23:27
door hovingtim
22mm mdf neem ik aan zo te zien

Wordt geen licht-gewichtje dan

Geplaatst: za 11 feb 2006, 8:53
door ome subtilieco
hovingtim schreef:22mm mdf neem ik aan zo te zien

Wordt geen licht-gewichtje dan

ja zeker ik gok zelf als hij klaar is op een kleine 40kg
vanavond verder
Geplaatst: za 11 feb 2006, 16:23
door bartsegers
bouw je de oorspronkelijke behuzing nu na? of heb je paramters gezocht?
Geplaatst: za 11 feb 2006, 18:56
door ome subtilieco
bartsegers schreef:bouw je de oorspronkelijke behuzing nu na? of heb je paramters gezocht?
Na overleg met S&P heb ik besloten om de zelfde kast(inhoud) te maken.
Ze zeiden dat het niet veel zin had op de t&s paramaters na te meten. Aan de constructie van de basket/magneet zagen ze dat het een woofer was voor een gesloten kast en ze dachten dan ook dat het beste was om de orginele inhoud te gebruiken.
wel netjes van ze. Ze hadden me ook laten betalen voor het meten van de t&s parameters. Waarna ik op de zelfde conclusie zou komen.
en de orginele kastinhoud voldeed prima.
morgen verder want vandaag zit het er niet meer in.
net een bandschuurmachine opgepikt mij een maat

Geplaatst: zo 12 feb 2006, 20:23
door bartsegers
idd gesloten zal goed spelen.
ik heb ooit een canton sub gehad ter revisie.
deze had ook een +/- 30 liter gesloten kast.
toch nette sub met een redelijk prijskaarthe.
constructie van woofer was zeflde ongeveer.
ophanging erg slap. icm zeer klein magneetje.
Geplaatst: ma 13 feb 2006, 21:47
door ome subtilieco
vandaag op me werk de front plaat verstevigd met lijm/epoxy
(sorry geen foto's)

De barcing pas gemaakt

De bracing vast plek voor de basket/magneet gegeven

De bracing af getekend(me accu tol trok het niet meer)
Geplaatst: ma 13 feb 2006, 21:51
door Paul
Goed bezig,
wil 't geheel wel eens horen als 't af is, ben ook wel heel benieuwd naar de filtermods aan de kefs!

Geplaatst: ma 13 feb 2006, 22:53
door bartsegers
is het wel nodig om je bracing te voorzien van gaten?
Geplaatst: ma 13 feb 2006, 22:54
door Martijn M
hmmz.. das wel leuk om over na te denken. Omdat alle compartimenten even groot zijn en de woofer centraal gemonteerd is, zou ik denken dat het inderdaad niet nodig is

Geplaatst: ma 13 feb 2006, 22:59
door hovingtim
Ziet er toch erg leuk uit. Maak jij je gaten met de gaten boor

Bij mij wordt ie altijd te warm en gaat het op het eind altijd fout. Sinds dien is het het altijd gewoon de frees
Geplaatst: di 14 feb 2006, 9:13
door Bart_M
Heb ik misschien wel een tip voor.
Begin met de gatenboor. Als je een begin gemaakt hebt, boor dan met een boortje een gat (binnen en op de rand van de ring die je net gemaakt hebt). Het hout kan nu via dat gat weg, en je zal zien dat het een stuk makkelijker gaat.
Geplaatst: wo 15 feb 2006, 17:35
door ome subtilieco
Krunk schreef:Heb ik misschien wel een tip voor.
Begin met de gatenboor. Als je een begin gemaakt hebt, boor dan met een boortje een gat (binnen en op de rand van de ring die je net gemaakt hebt). Het hout kan nu via dat gat weg, en je zal zien dat het een stuk makkelijker gaat.
nog bedankt voor de tip!
gisteren de bracing gaten geboord en de uitsaring voor de woofer pas gemaakt.
vanavond verder en wat foto's

Geplaatst: wo 15 feb 2006, 22:16
door ome subtilieco
Geplaatst: wo 15 feb 2006, 22:33
door bartsegers
ik had de bracing heel gelaten. geen gaten dus.
Geplaatst: wo 15 feb 2006, 23:29
door Martijn M
bartsegers schreef:ik had de bracing heel gelaten. geen gaten dus.
ik zou zo voor dit geval geen nadeel kunnen bedenken van het niet perforeren van de bracing, maar ook geen voordeel. Waarom zou je het heel gelaten hebben?
Geplaatst: do 16 feb 2006, 9:44
door hovingtim
Je hebt nu iets minder verlies in liters maar dat is dr hooguit 1 of 2

Maar het staat wel mooier vindt ik

Geplaatst: do 16 feb 2006, 10:32
door bartsegers
gevoelsmatig zou ik kiezen voor 4 compartimenten.
simpelweg omdat i zoiets nog nooit geprobeert heb.
Beetje plat, maar ach, alles eens testen kan geen kwaad.
Geplaatst: do 16 feb 2006, 17:52
door ome subtilieco
hovingtim schreef:Je hebt nu iets minder verlies in liters maar dat is dr hooguit 1 of 2

Maar
het staat wel mooier vindt ik

En zo is het
dit is de bekende (veilige)weg.
ik kan niet achteraf de bracing er uit halen om er wat gaten in de maken.
straks verder

Geplaatst: do 16 feb 2006, 20:10
door michiel
Wel of geen gaten ga je merken in gewicht en volume. Uiteraard zijn het geen schokkende verschillen en beide situaties hebben een voordeel.
En nog een verschil, geen gaten scheelt je zoveel werk!!

Geplaatst: do 16 feb 2006, 21:54
door ome subtilieco
het meeste werk was de gaten maken de frees er door nog geen 5 min.
en het gewicht licht nu al op een 38kg

Geplaatst: vr 17 feb 2006, 20:49
door ome subtilieco

Het achterwandje er in gezet.

Alles (netjes) verlijmd.

De achterkant van de wand de de amp uitsparing.