Pagina 1 van 11
Concaeve Solide
Geplaatst: wo 07 nov 2012, 20:16
door asterduc
veelbelovend was het, maar uiteindelijk is het geflopt. De Concaeve Mk2.
Reden: te weinig tijd (teveel werk en een kleine burnout), een andere weg ingeslagen (satelite, rapide en cornerwoofer), en uiteraard ook excuses.
Waarom dan nu een Concaeve SOLide?
wel het is een andere speaker maar met overeenkomsten van zowel de oerconcave als de satelite en rapide.
Solide staat synoniem voor degelijk, duurzaam, sterk, betrouwbaar, massief, ... en dat is wat deze speaker moet worden.
Vertrekpunt is een klassiek 2-weg systeem met ScanSpeak Illuminator drivers ondersteund door een woofer. Het geheel als floorstander (dus geen sat / cornerwoofer systeem)
Deze speaker (zonder bas) stond op de luisterdag in Breda eerder dit jaar.
Na het aanpasssen van de kaststabiliteit, aanbrengen van demping en verfijnen van het filter is dit een heerlijke monitor om naar te luisteren. Daarover later meer.
Drivers:
waar de SATelite een zeer detailrijke speaker is, moet de SOLide vooral volwassener zijn.
Daarom is de 18WU verkozen boven de kleinere modellen.
De Beryllium tweeter leek me een evidente keuze als partner voor de 18WU.
Aanvulling in het laag komt er van de nieuwe 32W revelator.
Re: Concaeve Solide
Geplaatst: wo 07 nov 2012, 21:41
door Henkjan
Ha, Ed gaat weer bouwen
asterduc schreef:..... een klassiek 2-weg systeem met ScanSpeak Illuminator drivers ondersteund door een woofer.
dat noem je toch een 3weg

Re: Concaeve Solide
Geplaatst: wo 07 nov 2012, 23:29
door asterduc
Henkjan schreef:Ha, Ed gaat weer bouwen

bouwen heb ik heel die tijd al gedaan, maar het posten is wat achtergebleven
Henkjan schreef:asterduc schreef:..... een klassiek 2-weg systeem met ScanSpeak Illuminator drivers ondersteund door een woofer.
dat noem je toch een 3weg

ja en neen. Het systeem speelt ook zonder die extra woofer. Een 2.5 system dan?!
Re: Concaeve Solide
Geplaatst: wo 07 nov 2012, 23:41
door hannesie
Henkjan schreef:Ha, Ed gaat weer bouwen
Ik kijk nu al uit naar Breda 2013...............

Re: Concaeve Solide
Geplaatst: wo 07 nov 2012, 23:45
door asterduc
hannesie schreef:Henkjan schreef:Ha, Ed gaat weer bouwen
Ik kijk nu al uit naar Breda 2013
dat is voorlopig de deadline ja.
Re: Concaeve Solide
Geplaatst: do 08 nov 2012, 8:02
door Vinculum
Ik zag vanmorgen een nieuw topic van Asterduc en ik werd al helemaal enthousiast!
Dus kom maar op met al die mooie spullen!

Re: Concaeve Solide
Geplaatst: do 08 nov 2012, 8:11
door arjank
We zijn weer benieuwd!

Re: Concaeve Solide
Geplaatst: do 08 nov 2012, 9:18
door Wowly
Woei!! Ed is weer aan het klussen geslagen. Kan haast niet wchten tot breda!
Re: Concaeve Solide
Geplaatst: do 08 nov 2012, 10:41
door MechanicalAnimal
Yieeehhaaaaaaaaa
dit gaat weer fantastisch worden

Re: Concaeve Solide
Geplaatst: do 08 nov 2012, 11:12
door audiomanics
He Ed, ga je dan nu toch het 3D-frees-avontuur aan??
Je weet waar je met je vragen heen moet...
Oh ja.. ik kan nu ook wel dingen laseren voor je..
Kees
Re: Concaeve Solide
Geplaatst: do 08 nov 2012, 11:18
door markbakk
Re: Concaeve Solide
Geplaatst: do 08 nov 2012, 19:30
door asterduc
audiomanics schreef:He Ed, ga je dan nu toch het 3D-frees-avontuur aan??
Heel toepasselijk Kees.
Ik heb vanochtend aan Veerle de schetsen laten zien en zij merkte gelijk op,
'amai, wat een frontplaat, ga jij dat gefreesd krijgen?'
'nee, ik niet, maar Kees wel!' 
Re: Concaeve Solide
Geplaatst: do 08 nov 2012, 19:35
door dre
en dan nu:plaatjes!

Re: Concaeve Solide
Geplaatst: do 08 nov 2012, 19:37
door MechanicalAnimal
+1
asterduc schreef:Vertrekpunt is een klassiek 2-weg systeem met ScanSpeak Illuminator drivers ondersteund door een woofer. Het geheel als floorstander (dus geen sat / cornerwoofer systeem)
Deze speaker (zonder bas) stond op de luisterdag in Breda eerder dit jaar.
Na het aanpasssen van de kaststabiliteit, aanbrengen van demping en verfijnen van het filter is dit een heerlijke monitor om naar te luisteren. Daarover later meer.
Drivers:
waar de SATelite een zeer detailrijke speaker is, moet de SOLide vooral volwassener zijn.
Daarom is de 18WU verkozen boven de kleinere modellen.
De Beryllium tweeter leek me een evidente keuze als partner voor de 18WU.
Aanvulling in het laag komt er van de nieuwe 32W revelator.
Welke types zijn dat dan exact? Dan zet ik de plaatjes der ff bie

Re: Concaeve Solide
Geplaatst: vr 09 nov 2012, 14:17
door Vinculum
Re: Concaeve Solide
Geplaatst: vr 09 nov 2012, 14:44
door AatV
Eigenlijk te mooi om aan het oog te ontrekken door het inbouwen...
groet,
Aat
Re: Concaeve Solide
Geplaatst: vr 09 nov 2012, 14:44
door MechanicalAnimal
Hoppa!

Re: Concaeve Solide
Geplaatst: vr 09 nov 2012, 20:40
door Ivo
AatV schreef:Eigenlijk te mooi om aan het oog te ontrekken door het inbouwen...
Goeie aanleiding voor een workshop glasblazen voor Ed!

Re: Concaeve Solide
Geplaatst: vr 09 nov 2012, 20:41
door Ivo
Re: Concaeve Solide
Geplaatst: vr 09 nov 2012, 21:01
door asterduc
yep, alleen is het de 8 Ohm versie, 18WU/8741T00.
Re: Concaeve Solide
Geplaatst: za 10 nov 2012, 19:25
door audioot
ik zie het al
zal eens bij ed moeten gaan piepen
mvg
audioot

Re: Concaeve Solide
Geplaatst: zo 11 nov 2012, 9:56
door asterduc
dre schreef:en dan nu:plaatjes!

het is ook altijd wat, wil ik vanochtend mijn schets in een mooie tekening omzetten, geeft mijn videokaart de geest.
Dan maar de 'oude' kaart erin, maar daar doet het tekenprogramma het niet mee.
Op zulke momenten denk ik dan, wat was het leven mooi met een blok millimeterpapier en ti-calculator

Re: Concaeve Solide
Geplaatst: zo 11 nov 2012, 10:00
door dre
dat werkt toch nog steeds?

Re: Concaeve Solide
Geplaatst: zo 11 nov 2012, 10:59
door AatV
asterduc schreef:
Op zulke momenten denk ik dan, wat was het leven mooi met een blok millimeterpapier en ti-calculator

Ik heb nog wel zo'n blok voor je, zowel A4 als A3!
groet,
Aat
Re: Concaeve Solide
Geplaatst: zo 11 nov 2012, 11:55
door John P
TI- calculator? verwende knul. Ik heb nog wel een schuiflineaal liggen, ik heb er trouwens nooit mee gewerkt.