MiniDigi wil niet meewerken

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
SuperR

MiniDigi wil niet meewerken

Bericht door SuperR »

Ik heb een MiniDigi en daarmee wilde ik mijn MiniDsp V1.2 aansturen met 2.1 advanced plugin.

Naar mijn weten heb ik braaf de handleiding gevolgd, maar ik krijg er geen geluid uit.
MiniDsp staat met de jumper op slave;
In a stacked configuration with a miniDSP,
make sure to configure the miniDSP board to
Slave Clock (see manual) to be able to receive
the master clock from the miniDIGI board
MiniDigi staat met de jumper op slave;
• I2S slave – Jumper in place (closed): The board receives clocks from another I2S device
master. This configuration applies to the following combinations:
o miniDIGI + miniDSP
o miniDIGI + 2 x miniDSP
Met een jumper heb ik een bron geselecteerd (spdif1)
Met een jumper verbind ik de i2s naar het minidsp bord;
If you want to send the SPDIF input signal for processing on the miniDSP kit, you need to route
the miniDIGI to the plug-in inputs, in other words place a jumper on I2S_Data_in7&8 channels
En de onderste 6 heb ik er ook op zitten;
minidigijumper.png
Vervolgens heb ik de "slave" default config op de MiniDsp geladen door een mapje te maken met de id# en daarin een .conf te plakken en hernoemen die de slave zou moeten instellen.
Vervolgens doe ik een "sync" en zie ik niks op de ingang en hoor ik ook niks op de uitgang. Ik heb twee loopwerken geprobeerd, maar beiden leveren hetzelfde/geen resultaat.

Kan iemand een tip geven?
SuperR

Re: MiniDigi wil niet meewerken

Bericht door SuperR »

Aangezien ik twijfelde of ik de slave config-file wel moest laden op de MiniDSP, heb ik meerdere malen gewisseld tussen het slave en master config bestandje. Wat ik ook kies, het wordt er niet beter op.
Hoezo werkt het hier niet, het zou in 2 minuten moeten kunnen spelen. Volgens mij ben ik een van de weinigen die da manual daadwerkelijk leest, wat gaat er mis?
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

SuperR schreef:
Aangezien ik twijfelde of ik de slave config-file wel moest laden op de MiniDSP, heb ik meerdere malen gewisseld tussen het slave en master config bestandje. Wat ik ook kies, het wordt er niet beter op.
Hoezo werkt het hier niet, het zou in 2 minuten moeten kunnen spelen. Volgens mij ben ik een van de weinigen die da manual daadwerkelijk leest, wat gaat er mis?
De digi moet op master staan. Deze moet het clock signaal geven.

De config files voor de slaves zijn alleen nodig als je 1 minidigi wil stacken op 2 minidsp's. Dus ik gok dat je de verkeerde manual hebt.
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

De jumper's op de minidigi lijken ook goed te staan, alleen ik plaats meestal nog een jumper voor de pass-trough op de digitale uitgangen.

Ik ga er vanuit dat je de bronnen gebruikt heb op de 2e spdif ingang?

(Deze heb je alleen nodig als je het originele signaal wil doorlussen)

Verder in de software even aanvinken dat je het signaal wil ontvangen vanuit digitale ingangen. Anders hoor je ook erg weinig. :)
SuperR

Bericht door SuperR »

Jumpers lijken inderdaad goed te staan. Er is voor zover ik heb begrepen een verschil tussen clock master/slave-settings en i2s master/slave settings. VOlgens de manual moet de jumper van master/slave op de minidigi blijven staan, J9 meen ik. Die zit er braaf op;
I2S slave – Jumper in place (closed): The board receives clocks from another I2S device
master. This configuration applies to the following combinations:
miniDIGI + miniDSP
Maar ook zonder die jumper werkt het niet.
De MiniDSP is ook ingesteld als slave, maar dat is dan weer een clock-slave oid. Die jumper heeft 2 posities, S en M, die moet volgens alle berichten en manuals op S.

De input in de 2.1advanced plugin is i2s, maar dat leek me wel duidelijk. Ik heb verschillende config files geladen, meerdere malen de "factory defaults" geladen, maar ik kom er niet uit. Ik neem aan dat ik iets over het hoofd zie, maar ik weet niet wat. (of dat ding is gewoon niet lekker, maar daar ga ik in eerste instantie niet vanuit)
SuperR

Bericht door SuperR »

cobaltjeh schreef:
SuperR schreef:
De digi moet op master staan. Deze moet het clock signaal geven.

De config files voor de slaves zijn alleen nodig als je 1 minidigi wil stacken op 2 minidsp's. Dus ik gok dat je de verkeerde manual hebt.
En welke master setting bedoel je? clock of isp? Met andere woorden, er zijn 2 jumpers; j9 en mclk, de onderste van de serie van 6 jumpers.

Ik heb volgens mij "alle" opties geprobeerd maar ik kom er niet uit. Ik heb nog wat screens uit de manual toegevoegd. Ook de minidsp is weer netjes in "factory defaults", maar ook daarbij heb ik vanalles geprobeerd.
Bijlagen
minidigiman.png
minidigiminidsp.png
minitrouble.png
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

Zover ik weet moet je die ene jumper op de mindsp op slave zetten, en de digi (J9) op master.

De rest van de jumpers moet je gewoon standaard laten staan. Zie anders de plaatjes van mijn project:

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 3#p1533263

Daar zie je hoe ze 'standaard' staan op de minidigi.
SuperR

Bericht door SuperR »

cobaltjeh schreef:
Zover ik weet moet je die ene jumper op de mindsp op slave zetten, en de digi (J9) op master.
Als je J9 plaatst/verbindt zet je de MiniDigi volgens de manual in SPI slave. Ik het het volgens mij precies hetzelfde, op de bronselectie na. Jij hebt een andere digitale bron geselecteerd, en geselecteerd dat je een van de minidsp uitgangen wil omvormen naar een digitale uitgang (waar je vervolgens niks op aansluit)

Het zou bij mij dus allemaal moeten werken, maarja, 'zou moeten'.
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

Vreemd, dan wordt het toch echt contact opnemen met minidsp vrees ik. :oops:

Inderdaad op deze foto's is de passthough nog niet aangesloten.
SuperR

Bericht door SuperR »

Ja, heb ik al gedaan, maar of ze hebben 123 geen antwoord op mijn vraag of de helpdesk bekijkt niet dagelijks de emails. Ik wil eigenlijk even een nieuwe plugin proberen of een andere minidsp. Maarja, waar vind ik die hier in de buurt? Ik heb net ook even een toslink kabeltje geprobeerd, maar ook daarbij geen input signaal.
SuperR

Bericht door SuperR »

De frustratie neemt toe. Ik heb vanmiddag nog wat zitten prusten en bij het voor de 10e keer checken van de pinheader heb ik iets op de minidsp vern**kt. Een klein zwart pluimpje kwam van de pcb af. Ik heb het defecte smd spoeltje kunnen passeren zodat hij weer netjes aan gaat, maar ik heb er weinig zin meer in. Nu wil hij enkel opstarten in Master Clock, een stand die ik niet moet gebruiken als ik de minidigi wil gebruiken.

Met andere woorden;
Ik vrees dat ik weer terug ben in mijn "oude" minidsp configuratie en dat de minidigi weer de aangeboden-afdeling op gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”