Pagina 1 van 1
speaker reparatie
Geplaatst: zo 05 feb 2006, 18:30
door desmo
Ik ben in het bezit van oude philips speakers, alleen nu is echter de woofer niet meer in orde, op de woofer staat het volgende nummer AD 80603/w8, nu kan ik helaas niet meer aan een gelijke woofer komen

(althans ik zou niet weten waar

)
wat is hier eventueel een alternatief voor ??
foto:

Geplaatst: zo 05 feb 2006, 19:07
door bartsegers
reconen.
staan paar mooie topics nu hier over het verversen van je randjes.
anders eens kijken op
www.mfbfreaks.nl
Geplaatst: zo 05 feb 2006, 19:09
door SARK
Ik ben het met
bartsegers eens, absoluut reconen

Geplaatst: zo 05 feb 2006, 20:15
door desmo
thnx, zullen het eens uitzoeken

Geplaatst: zo 05 feb 2006, 20:41
door bartsegers
zeker de moeite waard!
marktplaats.nl heeft enkele refoam setjes voor weinig. staan. misschien wel jouw maat!
Geplaatst: di 07 feb 2006, 22:25
door Jan-Willem
bartsegers schreef:zeker de moeite waard!
marktplaats.nl heeft enkele refoam setjes voor weinig. staan. misschien wel jouw maat!
Zijn deze speakers dat waard? (dus zijn dit kwaliteit drivers?)
Geplaatst: di 07 feb 2006, 22:54
door bartsegers
dat is de vraag twee stejes zal een 40 euro kosten.
losse woofers zoeken is goedkoper misschien.
algemeen genomen zijn de philips kasten wel netjes.
ik ga mijn hoog van Jamo (tweeters) vervangen door ditzelfde type.
heb er nog enkele van liggen.
ook had ik oude fb 969 kasten en die waren erg lekker in gebruik.
snuffel eens op
http://forum.mfbfreaks.nl
Geplaatst: di 07 feb 2006, 23:02
door desmo
bartsegers schreef:dat is de vraag twee stejes zal een 40 euro kosten.
losse woofers zoeken is goedkoper misschien.
algemeen genomen zijn de philips kasten wel netjes.
ik ga mijn hoog van Jamo (tweeters) vervangen door ditzelfde type.
heb er nog enkele van liggen.
ook had ik oude fb 969 kasten en die waren erg lekker in gebruik.
snuffel eens op
http://forum.mfbfreaks.nl
als ik een losse woofer zou gaan zoeken, wat is een alternatief ?
en de linker kant klinkt goed, niets mis mee.
Geplaatst: wo 08 feb 2006, 0:20
door bartsegers
op de door mij gegeven site staat vast wel een alternatief. anders is het parameters noteren, en zoeken......
Geplaatst: ma 20 feb 2006, 17:52
door desmo
heb ze laten reconen, is netjes gedaan, zo maar eens luisteren hoe het klinkt.

Geplaatst: ma 20 feb 2006, 19:21
door SARK
Showen

Geplaatst: di 21 feb 2006, 17:01
door desmo
SARK schreef:Showen


Geplaatst: wo 22 feb 2006, 20:09
door DualdudE
Klinken weer goed, heb wel het idee dat er wat minder laag uit komt, maar kan zijn dat ze nog ff los moeten komen.
Geplaatst: wo 22 feb 2006, 21:12
door sietse
maar kan zijn dat ze nog ff los moeten komen.
Zo te zien denk ik dat deze rand een beetje stijver is dan het origineel.
Geplaatst: za 25 feb 2006, 13:18
door desmo
sietse schreef:maar kan zijn dat ze nog ff los moeten komen.
Zo te zien denk ik dat deze rand een beetje stijver is dan het origineel.
het orgineel heeft er ook ongeveer 20 jaar in gezeten, dus die was aardig vergaan.
Geplaatst: za 25 feb 2006, 17:53
door Wowly
Was de originele van rubber? Deze lijkt van Foam. Ik denk dat je in dat geval wel een heel andere unit hebt dan daarvoor, misschien ook niet in positieve zin.......
Wowly
PS: ziet er wel héél erg netjes uit trouwens!!
Geplaatst: za 25 feb 2006, 20:55
door desmo
Wowly schreef:Was de originele van rubber? Deze lijkt van Foam. Ik denk dat je in dat geval wel een heel andere unit hebt dan daarvoor, misschien ook niet in positieve zin.......
Wowly
PS: ziet er wel héél erg netjes uit trouwens!!
ne de orginele was ook van foam, echt verschil hoor ik ook niet.
nu maar eens gaan uitzoeken voor een center en surround boxen

Geplaatst: zo 26 feb 2006, 13:06
door Wowly
gelukkig maar! great!
Geplaatst: ma 06 mar 2006, 18:10
door Scacal
waar heb je dit laten doen? Ik zoek nog een adresje.
Mvg,
James
Geplaatst: zo 12 mar 2006, 23:17
door DualdudE
Hij heeft het laten doen bij Radio Matrix in Leeuwarden.
Moet zeggen, ze beginnen steeds beter te klinken...

Geplaatst: ma 13 mar 2006, 16:26
door desmo
Scacal schreef:waar heb je dit laten doen? Ik zoek nog een adresje.
Mvg,
James
idd zoals dualdude al aangaf bij radio matrix in leeuwaarden.
http://www.radiomatrix.nl/site/
Nieuwe Oosterstraat 19
Leeuwarden
8911 KM
Telefoon:058 2134444
je kan het eventueel ook zelfdoen, als je een kitje kan vinden voor je driver.
ik weet niet hoe groot de driver is die gerepareerd moet worden ter indicatie voor prijzen:
8 inch 30 euro,
10 inch 40 euro
12 inch 50 euro
14 inch 55 euro