Pagina 1 van 1
Forum indeling
Geplaatst: vr 27 aug 2004, 18:05
door Bart_M
Hi,
Wat zijn de onderdelen die iedereen graag zou willen zien op dit forum?
Tot nu toe hebben we:
Algemeen
* Forum Mededelingen
Luidspreker Zelfbouw
* Algemeen Zelfbouw
* Drivers
* Houtwormen
* Filters
Verwant
* Versterker modules
* Zelbouw en mods electronica
Off-topic
* Hifi algemeen
* Muziek
Forum praat
* Forum algemeen
* Test forum
Is dit volledig genoeg, of moeten er aanpassingen plaatsvinden?
Grtn,
Bart
Geplaatst: vr 27 aug 2004, 20:37
door Henkjan
al genoemd:
* kabels
* vraag & aanbod (evt ter vervanging van Krunk z'n site???)
* Draaitafels
evt opstplitsen van het zelfbouw electronica deelforum?
en als er dingen bij staan die overbodig zijn, zeg t dan ook ff
Re: Forum indeling
Geplaatst: vr 27 aug 2004, 20:45
door Bart_M
Als ik nog een voorstel mag doen:
Over dit forum
* Forum Mededelingen
* Forum algemeen
Luidspreker zelfbouw
* Algemeen zelfbouw
* Luidsprekerdrivers
* Kastontwerp
* Filtersontwerp
Electronica zelfbouw
* Zelfbouw electronica
* Electronica modificaties
Overige zelfbouw
* Zelfbouw kabels
* Zelfbouw meubilair
Showcase
* Zelfbouw speakers
* Zelfbouw electronica
Vraag & aanbod
* Te koop aangeboden
* Te koop gevraagd
Overige discussies en off-topic
* Hifi gerelateerd
* Totaal off-topic
* Test forum
Geplaatst: vr 27 aug 2004, 21:03
door Michol
why not?
Geplaatst: za 28 aug 2004, 9:23
door Bart_M
Ik heb de showcase nog toegevoegd. Hier kan je het eindresultaat van je bouwproject neerzetten. Vind iemand dit interessant, dan kan hij verdere info zoeken.
Geplaatst: za 28 aug 2004, 21:30
door Edo
In die indeling van Krunk kan ik me prima vinden. Duidelijk, overzichtelijk en niet TE veel...
Edo
Geplaatst: wo 01 sep 2004, 22:42
door robert
Krunk schreef:Ik heb de showcase nog toegevoegd. Hier kan je het eindresultaat van je bouwproject neerzetten. Vind iemand dit interessant, dan kan hij verdere info zoeken.
Zo'n showcase is een geweldig plan. Het is alleen niet zo eenvoudig om foto's in het forum te plaatsen. Deze kunnen, bij mijn weten, alleen gelinkt worden en dat is niet voor iedereen een optie. Misschien iets voor op de website?
Vallen kabels ook niet onder Electronica? Aangezien 'Zelfbouw meubilair' dan zo alleen staat misschien de twee (Electronica zelfbouw en Overige zelfbouw) samenvoegen tot Overige zelfbouw? Het resultaat wordt dan:
Overige zelfbouw
* Zelfbouw electronica
* Electronica modificaties
* Zelfbouw kabels
* Zelfbouw meubilair
Optie?
Verder een perfecte lijst :8:
Geplaatst: za 11 sep 2004, 16:34
door Henkjan
zullen we de nieuwe indeling dan maar eens gaan doen?
ik wil voorstellen Krunk z'n lijst, maar dan zelfbouw zoals Robert dat voorsteld, Hifi algemeen onderverdelen in Versterkers, Draaitafels, en overige, en de forum algemeen onderaan laten.
Geplaatst: za 11 sep 2004, 17:56
door rho
Die draaitafels zou ik er wel graag bij zien.

Misschien nog enkele ondervedelingen zoals:
-draaitafels
-elementen en naalden
-tweaks en mods
-RIAA-correctie (zelfbouw en/of kant en klaar)
Geplaatst: za 11 sep 2004, 21:28
door Bart_M
Misschien toch niet al teveel opsplitsen.
Zullen we de bouw en tweaks gewoon samen onderbrengen?
Ik zou het analoge gedeelte nog niet teveel opsplitsen, dat kan in de toekomst altijd nog.
Meubilair moeten we misschien maar onderbrengen onder overige, dat zal toch niet zo heel veel voorkomen.
Ik heb ook nog akoestiek toegevoegd/
Het zou er dan zo uit gaan zien:
Over dit forum
* Forum Mededelingen
* Forum algemeen
Luidspreker zelfbouw tweaks
* Algemeen
* Luidsprekerdrivers
* Kastontwerp
* Filtersontwerp
Electronica zelfbouw en tweaks
* Voor/eindversterking
* Analoge bronnen
* Digitale bronnen
* Overige electronica
Overige zelfbouw
* Bekabeling
* Akoestiek
* Overig
Showcase (Presenteer hier je afgebouwde project)
* Zelfbouw speakers
* Zelfbouw electronica
Vraag & aanbod
* Te koop aangeboden
* Te koop gevraagd
Overige discussies en off-topic
* Hifi gerelateerd
* Totaal off-topic
* Test forum
Geplaatst: za 11 sep 2004, 22:06
door Pjotr
Ehm Bart,
Eigenlijk vind ik de huidige indeling prima, is juist lekker overzichtelijk. Mocht het storm gaan lopen dan kan een verdere verfijning, al naar gelang de behoefte, altijd nog. En waarom een off-topic rubriek? Er zijn toch sites genoeg waar je dat kunt uitleven?

Geplaatst: za 11 sep 2004, 22:14
door Bart_M
Het is een beetje kijken wat iedereen wil. Sommige willen nog dvd spelers erbij, andere platenspeler enz enz.
Ik ben er ook voor om het simpel te houden, maar met het oog op de toekomst moeten we toch een goede standaard neerzetten.
Het off topic gedeelte vind ik soms wel aardig, je leert de mensen ook wel eens op een andere manier kennen. Het is ook gelijk een mogelijkheid om off-topic gepraat in een normaal topic over te hevelen naar het daarvoor bedoelde gedeelte.
Even lekker kletsen of klagen, maar wel op een normale manier.
Grtn,
Bart
Geplaatst: za 11 sep 2004, 22:45
door rho
Misschien kan je in plaats van "draaitafels" en "DVD-spelers" etc.....gewoon een rubriek "bronnen" aanmaken.
Geplaatst: za 11 sep 2004, 22:47
door Bart_M
Heb ik reeds gedaan in de laatste lijst.

Geplaatst: zo 12 sep 2004, 8:07
door rho
Hehe, overheen gekeken.
Cool!
Geplaatst: zo 12 sep 2004, 13:05
door Henkjan
als versimpeling zouden we 1 showcase onder overig zelfbouw kunnen doen, en 1 gecombineerde tekoop gevraagd/gezocht in de overige rubriek.
en als we dan de tweaks in bronnen niet te strak moderaten wat betreft OT dan kunnen we t daar gewoon over draaitafels hebben

Geplaatst: zo 12 sep 2004, 13:32
door rho
Ja, dat zou wel eens een goede oplossing kunenn zijn. Teveel opsplitsing kan soms verwarrend werken. Toch zou ik te koop en gevraagd niet samenvoegen. Dat maakt het zoeken soms redelijk ingewikkeld.
Geplaatst: zo 12 sep 2004, 14:36
door michiel
rho schreef:Ja, dat zou wel eens een goede oplossing kunenn zijn. Teveel opsplitsing kan soms verwarrend werken. Toch zou ik te koop en gevraagd niet samenvoegen. Dat maakt het zoeken soms redelijk ingewikkeld.
Daar ben ik het niet mee eens. Als men nou eens [Te koop] en [Gezocht] voor de titel van het topic plaatsen is het heel overzichtelijk en krijg je geen eindeloze lange lijst met sub fora (wat irritant is). Voor een heel mooi passend voorbeeld:
http://forum.windsurfing.nl/ Is het zelfde forum als dit, behalve dat het over surfen gaat.