Pagina 1 van 1
DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: zo 30 sep 2012, 23:08
door bcvdb
Hoi allemaal.
Ik was vandaag op de X-fi beurs in Veldhoven en stuitenop een mooi apparaatje.
De Anti Mode 2.0 van DSPeakers.
linkje
Vraag is of iemand hier ervaring mee heeft? En wat de kosten zouden zijn als je zoiets zelf wilt maken? Ben erg benieuwd!! Overweeg het aan te schaffen om mijn monoblokken mee aan te sturen...
Wat zijn jullie ideen?
Bart
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: ma 01 okt 2012, 0:05
door hannesie
Geen idee, ik heb het niet beluisterd, maar kijk ook eens hier.
http://www.minidsp.com/onlinestore/deta ... i?sef=hcfp
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: ma 01 okt 2012, 8:26
door BertDB
Ik zou eens wat dieper in de specs moeten kijken, maar dat kan goedkoper.
Het grote verschil zit hem in het feit dat je hierbij stand-alone metingen kan uitvoeren, en je DSP erop afstellen zonder PC.
Met de Minidsp kan dat niet, daar moet je metingen importeren en moet je instellen met de PC.
300€ vs 720€ ..

Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: ma 01 okt 2012, 9:16
door Ronkel
Ik zou ook eens kijken hoeveel metingen je dat ding kunt laten doen. Je wilt niet corrigeren op basis van maar 3 metingen of zo...
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: ma 01 okt 2012, 9:27
door bcvdb
Dat scheelt idd nogal. 300 vs 720.
Maar hoe zit het met het DAC verhaal en pre amp. Dit zou een pre amp overbodig moeten maken.
Je kunt op 5/7 punten meten.
Bart
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: ma 01 okt 2012, 10:46
door Ronkel
Houdt niet over, maar voor een klein luistergebied moet dat voldoende zijn denk ik. Persoonlijk houd ik trouwens niet zo van black box DSPs waarvan je niet kunt zien wat ze corrigeren. Of laat die AntiMode dat zien?
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: ma 01 okt 2012, 10:53
door hannesie
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: ma 01 okt 2012, 13:06
door bcvdb
Heb de Mangers gezien. Was erg onder de indruk...
De dsp laat wel de ruimte zien voor correctie en na correctie. Daar kun je achteraf ook handmatig nog aan schroeven.
Dacht dat het het overwegen waard was omdat je meteen een goede DAC heb. Goede inganskeuze selector en goede volumeregeling.
Heeft iemand van het forum hem gehoort. Ik was wel onder de indruk opzich. Hij stond als pre amp en voede een ECL82 versterker waarbij alleen de eindtrappen werden gebruikt.
Met Indian Line??? Speakers.
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: ma 01 okt 2012, 22:48
door jeroen_d
Ik heb hem ook gehoord op de Mangers. Ik was niet zo onder de indruk van het laag. Openheid en definitie ontbrak. De mangers zelf zijn wel heel mooi, zonder meer, maar speelden met een randje wat ik niet van ze gewend ben. Maar dat kan aan van alles liggen, wellicht zelfs een modificatie op de Mangers zelf.
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: ma 01 okt 2012, 22:57
door hannesie
We hebben de kleinere uitvoering op de avond in maart gehad bij de AVMN, ik was verbaast dat het die zaal toch wel makkelijk "bespeelde".
Ik kreeg juist de indruk dat ze in de kleine ruimte helemaal niet tot zijn recht/prestaties kwamen.
Ik ben nog even gaan verzitten om een vrijer positie te krijgen om het beter te horen.
Ook dre had het effect van het feit, dat toen er iemand voor hem kwam zitten, het beeld direct veranderende.
Er zijn ook nog aardig wat aanpassingen te maken op de achterzijde van de versterker.
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: di 02 okt 2012, 12:59
door bcvdb
jeroen_d schreef:Ik heb hem ook gehoord op de Mangers. Ik was niet zo onder de indruk van het laag. Openheid en definitie ontbrak. De mangers zelf zijn wel heel mooi, zonder meer, maar speelden met een randje wat ik niet van ze gewend ben. Maar dat kan aan van alles liggen, wellicht zelfs een modificatie op de Mangers zelf.
Het "rommelige" laag was het eerste dat ik tegen mijn oom zei ja. Al had ik het idee dat het gaande weg het spelen wel beter werd. Misschien door een andere cd.
Ik had alleen niet in de gaten dat de mangers via deze unit speelde. Ik zag alleen een DAC staan...
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: di 02 okt 2012, 13:13
door Ronkel
Weet iemand tot welke frequentie dit ding ongeveer corrigeert? Mijn ervaring is dat je boven ca. 150 Hz erg moet oppassen met correctie.
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: di 02 okt 2012, 13:28
door hannesie
Volgens de gegevens is de crossover 330 Hz.
De andere?
Misschien word je hier wijzer van.

Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: di 02 okt 2012, 15:38
door jeroen_d
Ronkel schreef:Weet iemand tot welke frequentie dit ding ongeveer corrigeert? Mijn ervaring is dat je boven ca. 150 Hz erg moet oppassen met correctie.
Eerlijk gezegd vraag ik me af of het aan de anti-mode lag. Het lijkt mij een prima apparaat. Alleen, in zo'n ruimte ben je gewoon beperkt met wat mogelijk is. Vergelijk het met de kleinste ruimte in Breda op de benedenverdieping. Is ook elk jaar weer een ramp...vooral met het laag. En ook daar klinkt het hoog snel te scherp.
En ja, het is natuurlijk geen open baffle laag, "notch notch wink wink"
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: di 02 okt 2012, 15:56
door Ronkel
Oh, DSP is in een slechte ruimte of met slechte speakers ook een druppel op een gloeiende plaat, zeker. Je kunt immers akoestische problemen niet elektrisch oplossen, hooguit verlichten. Maar ik was ook wel "gewoon" benieuwd

niet alleen vanwege de luisterindrukken.
Re: DSpeaker anti mode 2. Pre amp met DAC en DSP??
Geplaatst: di 02 okt 2012, 20:07
door bcvdb
Ronkel schreef:Weet iemand tot welke frequentie dit ding ongeveer corrigeert? Mijn ervaring is dat je boven ca. 150 Hz erg moet oppassen met correctie.
kun je instellen...
je kunt tot 500 hz corrigeren... en je kunt alles meten, en daarna handmatig bijstellen