Pagina 1 van 1

Seas Thor, ervaring?

Geplaatst: do 02 feb 2006, 10:17
door sjors
Heeft eimand ervaring met deze TL. De commentaar van SEAS zelf is veel belovend majah...

http://www.seas.no/thor.htm


Afbeelding

greets sjors

Geplaatst: do 02 feb 2006, 11:59
door sietse
Hoi sjors,

Ik heb geen ervaring met deze boxen, maar het ontwerp van de kast wordt vaak toegepast. Zou niet weten waarom het niet zou werken.

Geplaatst: do 02 feb 2006, 12:39
door Henkjan
heb er een review van gelezen (in de HH of K+T), de conclusie daar was dat t een van de beste luidsprekers was die ze kenden

Geplaatst: do 02 feb 2006, 15:36
door sjors
ah ok bedankt!
als er nog mensen zijn met een mening, laat maar horen...

Geplaatst: do 02 feb 2006, 16:33
door Martijn H
Ik heb de combinatie van W18 met milenium tweeter gehoord, maar niet in een TL. Hoog was erg mooi en het lage midden beviel me ook. De Thor zal zeker een dynamische speaker zijn.

Geplaatst: do 02 feb 2006, 17:30
door dre
je kan ze beluisteren bij speaker en co in rotterdam en er staat zat over geschreven op diyaudio.com.

Geplaatst: do 02 feb 2006, 21:04
door weidok
dre schreef:
je kan ze beluisteren bij speaker en co in rotterdam en er staat zat over geschreven op diyaudio.com.
klopt..
genoeg voer voor de rekenaars onder ons..
Wie druft de Thor in bv AJHorn als TL te simuleren ?
Dit is een veel geprezen speaker dus zou deze TL
mooie sims moeten opleveren .... :wink: :wink:

Seas Thor, ervaring?

Geplaatst: vr 03 feb 2006, 9:15
door snikkeltje
Check voor een uitgebreide review deze link:

http://www.audioxcel.com/audioXpress%20 ... Review.pdf

Greetz

-Rj-

Geplaatst: vr 03 feb 2006, 10:21
door Roland
Hoi Weidok

Jammer, simuleren in Aj-horn kan niet, er is wel een optie om 2 drivers te plaatsen alleen kan ik ze niet op 2 verschillende plekken in de line zetten...Die review is wel heel erg positief! op twee puntjes een 9 en op de rest van de beoordelingspunten een 10. Niet slekt kedaan Joe.

Groeten Roland

Geplaatst: vr 03 feb 2006, 11:00
door Henkjan
ik meen me te herrinneren dat de IT versie van het pakket een ietwat ander filter had dan het origineel. HH vond het duidelijk beter. misschien dat op www.intertechnik.de er wat meer over staat?

Geplaatst: vr 03 feb 2006, 14:53
door weidok
In mathcad kun je wel 2 woofers in en Tl simuleren geloof ik ??

Op zich zal de THOR best goed klinken hoor...
Filter kun je mooi in de voet verwerken.. leuk voor
experimenten.. :wink:

Persoonlijk zou ik een diepere kast bouwen.. ca 45 cm ??
Woofers liver NIET aan het aan begin van de line..

Op diy forum loopt een topic over de THOR TL :wink: :wink:

na blz 15 echt interressant.. komt men met de FAT THOR..
een diepere kast..

Dus wie durft ??? of een ML TL ??? :shock: :shock:

Geplaatst: vr 03 feb 2006, 16:44
door Henkjan
weidok schreef:
In mathcad kun je wel 2 woofers in en Tl simuleren geloof ik ??
helaas nog niet, misschien als we t met z'n allen aan MJK vragen :?:

Geplaatst: vr 03 feb 2006, 18:24
door weidok
Henkjan schreef:
weidok schreef:
In mathcad kun je wel 2 woofers in en Tl simuleren geloof ik ??
helaas nog niet, misschien als we t met z'n allen aan MJK vragen :?:
Ene meneer Scottmouse op Diy kan et wel volgens mij ? :wink:

Maar voor een TL met 2 woofers blijft de THOR mi vrij ondiep...
Speakers konden weleens ademnood hebben in die kast :idea: :idea:

Geplaatst: vr 03 feb 2006, 19:29
door sietse
weidok schreef:
Henkjan schreef:
weidok schreef:
In mathcad kun je wel 2 woofers in en Tl simuleren geloof ik ??
helaas nog niet, misschien als we t met z'n allen aan MJK vragen :?:
Ene meneer Scottmouse op Diy kan et wel volgens mij ? :wink:

Maar voor een TL met 2 woofers blijft de THOR mi vrij ondiep...
Speakers konden weleens ademnood hebben in die kast :idea: :idea:
As Sietse het ken, kanne jullie et oek :roll:

Geplaatst: vr 03 feb 2006, 19:37
door weidok
http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... adid=64799

Hier lees maar eens ... hoe goed zou die THOR nu zijn ??

tot blz 20 doorlezen ... ben benieuwd ??