Lightspeed Attennuator, of??
Geplaatst: zo 02 sep 2012, 10:39
Mannen (en vrouwen als die er zijn),
Ik gebruik sinds een tijdje een zelfbouw Aikido voorversterker, die als volgt is opgebouwd:
Input --> Source selection (relays) --> Lightspeed Attennuator --> Aikido --> Output
Nu mijn DAC bijna af is ben ik mij aan het orienteren op de uitgangscondensatoren van de DAC, en de grootte van deze jongens. Deze caps maken natuurlijk een hp filter met de input impedance van de Lightspeed Attennuator (LSA). Ik kwam er achter dat de LSA in een input impedance heeft van 10-15K. Om het kantelpunt van de hp filter ergens rond de 2 Hz te krijgen, moet ik dus een hele grote uitgangscondensator in mijn dac nemen (>4.7uF). Dit is erg kostbaar, en daarnaast vind ik dat het ook mogelijk moet zijn om ook commerciele apparatuur op de preamp aan te kunnen sluiten (en die wil ik niet allemaal modificeren).
De mogelijkheden die ik zie zijn allemaal slecht... kunnen jullie helpen het minst slechte te kiezen:
1. Suck it up en gewoon grote condensatoren in de bron inbouwen (duur!)
2. Een buffer tussen bron en LSA (ben ik tegen want ik wil het signaalpad kort houden)
3. Een andere volumeregeling voor mijn preamp verzinnen...
Ik gebruik sinds een tijdje een zelfbouw Aikido voorversterker, die als volgt is opgebouwd:
Input --> Source selection (relays) --> Lightspeed Attennuator --> Aikido --> Output
Nu mijn DAC bijna af is ben ik mij aan het orienteren op de uitgangscondensatoren van de DAC, en de grootte van deze jongens. Deze caps maken natuurlijk een hp filter met de input impedance van de Lightspeed Attennuator (LSA). Ik kwam er achter dat de LSA in een input impedance heeft van 10-15K. Om het kantelpunt van de hp filter ergens rond de 2 Hz te krijgen, moet ik dus een hele grote uitgangscondensator in mijn dac nemen (>4.7uF). Dit is erg kostbaar, en daarnaast vind ik dat het ook mogelijk moet zijn om ook commerciele apparatuur op de preamp aan te kunnen sluiten (en die wil ik niet allemaal modificeren).
De mogelijkheden die ik zie zijn allemaal slecht... kunnen jullie helpen het minst slechte te kiezen:
1. Suck it up en gewoon grote condensatoren in de bron inbouwen (duur!)
2. Een buffer tussen bron en LSA (ben ik tegen want ik wil het signaalpad kort houden)
3. Een andere volumeregeling voor mijn preamp verzinnen...