DCX kapot: fixen of vervangen (en door wat)?
Geplaatst: ma 20 aug 2012, 12:47
Hoi allen,
Afgelopen heb ik weekend de vervelende verrassing gehad mijn DCX zo dood als een pier aan te treffen. Hij doet helemaal niks meer. Van binnen zie ik op het oog niks vreemds, ik zal de uitgang van de voeding eens doormeten, maar dan houdt het voor mij op. Nu weet ik dat die dingen niet zo heel betrouwbaar zijn. Weet iemand toevallig wat de meest voorkomende faal-oorzaak bij deze apparaten is (zekering heb ik natuurlijk al gechecked)?
Mocht hij niet gefixt kunnen worden, moet er een vervanging komen.
Eisen:
- digitaal in, analoog in optie
- 2-in, 4-of-meer uit
- moet HD audio (24/96) aankunnen
- gebalanceerd uit
De opties zijn:
- proberen een tweedehands DCX op de kop te tikken en zo doorspelen
- een andere x-over:
- http://www.minidsp.com/products/minidsp ... sp-4x10-hd:
Voordeel: kant-en-klaar, digitale ingangen, HD audio, volumeregeling (kan mijn zelfgeklooide volumeregeling eruit)
Nadeel: geen bronkeuze dus geen volwaardige preamp (is de DCX trouwens ook niet), duur (ivt DCX), wel gebalanceerd maar alleen terminals, geen XLR
- Hypex high-end DSP:
Voordeel: op papier goei spul
Nadeel: Is er nog niet, nog duurder dan minidsp, ervaringen via-via met de alfa-serie zijn niet denderend (qua interface en SW)
- Hypex 2*as2.100:
Voordeel: compact
Nadeel: werkt intern op 48kHz, heb nu al 4kanalen 180HG+HxR dus zou er op papier op achteruit gaan en verlies draaien op mijn huidige spul
- ?
Jullie input is welkom...
GR ROdy
Afgelopen heb ik weekend de vervelende verrassing gehad mijn DCX zo dood als een pier aan te treffen. Hij doet helemaal niks meer. Van binnen zie ik op het oog niks vreemds, ik zal de uitgang van de voeding eens doormeten, maar dan houdt het voor mij op. Nu weet ik dat die dingen niet zo heel betrouwbaar zijn. Weet iemand toevallig wat de meest voorkomende faal-oorzaak bij deze apparaten is (zekering heb ik natuurlijk al gechecked)?
Mocht hij niet gefixt kunnen worden, moet er een vervanging komen.
Eisen:
- digitaal in, analoog in optie
- 2-in, 4-of-meer uit
- moet HD audio (24/96) aankunnen
- gebalanceerd uit
De opties zijn:
- proberen een tweedehands DCX op de kop te tikken en zo doorspelen
- een andere x-over:
- http://www.minidsp.com/products/minidsp ... sp-4x10-hd:
Voordeel: kant-en-klaar, digitale ingangen, HD audio, volumeregeling (kan mijn zelfgeklooide volumeregeling eruit)
Nadeel: geen bronkeuze dus geen volwaardige preamp (is de DCX trouwens ook niet), duur (ivt DCX), wel gebalanceerd maar alleen terminals, geen XLR
- Hypex high-end DSP:
Voordeel: op papier goei spul
Nadeel: Is er nog niet, nog duurder dan minidsp, ervaringen via-via met de alfa-serie zijn niet denderend (qua interface en SW)
- Hypex 2*as2.100:
Voordeel: compact
Nadeel: werkt intern op 48kHz, heb nu al 4kanalen 180HG+HxR dus zou er op papier op achteruit gaan en verlies draaien op mijn huidige spul
- ?
Jullie input is welkom...
GR ROdy