Pagina 1 van 1

Fostex laboratry series

Geplaatst: ma 30 jan 2006, 2:45
door barth_lab
Oftewel:woofer, model:L469,8 ohm,400 watt
Aanvullende info:
TS for the L469 were given as ( from older MacSpeakerz software ) ;

F(s) = 30
Q(ts) = .27
Q(es) = .28
Q(ms)= 8.2
V(as) = 9.2 cu ft ( 260.5 litres )
R(e) = 6.8 ( ohms )
L(e) = .96 ( mh )
P (t) = 400 ( watts )
X(max) = .157 inches ( @ 4 mm )
SPL = 97 ( 1W, 1m )
Mms = .123 ( Kg )
BL = 21.6 ( Tesla Meters )
V.C. winding depth = .51 inches ( @ 13 mm )
Gap depth = .35 inches ( 8.89 mm )

NOTES : Double Spider, 4" Diameter, edgewound copper voice coil.

Komt, d8cht ik uit een sa w-bin (antiek) lijkt in redelijke staat. :?:
Is hier nog iets mee te maken, dacht zelf aan een aktieve (mid)sub wellicht nog andere suggesties? :roll:

groet barth

Geplaatst: ma 30 jan 2006, 9:21
door voodooless
Met 2 mm Xmax denk ik niet dat je dit ding als een sub moet gebruiken.


Ja, 2 mm, en niet 4:

(V.C. winding depth - Gap depth)/2

Ik denk dus eerder dat dit een mooie mid zou kunnen zijn.

Geplaatst: do 30 mar 2006, 18:45
door barth_lab
:D Word dan wel een mid van gigantische afmetingen, want de unit is HUGE.
misschien een leuke center voor de wat grotere kijk&luister ruimte :D

In ieder geval bedankt!! :wink:
Heb nu een nieuwe unit op het oog: een vifa m21wn09-8ohm 901.Zat origineel in een T&A 3weg systeem en is niet meer terug te vinden bij vifa zelf (zal wel een oempje zijn).

groet barth

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 1:54
door barth_lab
:oops: Die vifa wordt niets, zijn broertje heeft last gehad van foamrot!(na een half jaar geen spanning) In de toekomst eens laten re-foamen :?

liep bij de plaatselijke dealer een knap setje 17,5cm woofertjes van jamo tegen het lijf(30,-).Ik kon het niet laten en heb ze in mijn tannoy's geschroeft.(mercury m2)

....WOW, mid meer op de voorgrond, bass (iets) lager,strakker...Hier moet toch een knap no budget systeem mee te bouwen zijn?

Nu heb ik hier wat rond gelezen,en de tovertitels tot mij genomen, en nu begrijp ik dat om een kast te ontwerpen je (bv) minstens de data nodig hebt zoals in mijn eerste post :roll: (heb ik het nog niet eens over het filter :shock: )

ik kwam ook een open baffle ontwerp van philips tegen: /\<
zweedse site

Wat is de theorie hierachter ?(liefst simpel :oops: ); & kun je hiermee een kast 'berekenen'?

groet barth

Geplaatst: vr 28 apr 2006, 10:39
door Geenius
't is een deense site :wink: