Pagina 1 van 2

Focal JM-lab "profile 918"

Geplaatst: za 28 jan 2006, 13:57
door Synthese
Waar zou ik de luidsprekerunits en bijhorende filter kunnen vinden die in deze luidsprekerkast horen?
Het gaat hier over het merk Focal JM-lab en het model is de Profile 918.
De lege kasten onafgewerkt heb ik al.

Geplaatst: za 28 jan 2006, 14:15
door SARK
Bedoel je deze :?:

Afbeelding

Geplaatst: za 28 jan 2006, 14:20
door SARK
Je zou eens bij Remo kunnen informeren, die verkopen 'm ook.
Linkje

Geplaatst: za 28 jan 2006, 15:24
door ralf
focal is helaas gestopt met zelfbouw
ik heb zelf gelukkig de focal triga en ben hier zeer over te spreken
de focal titanium tweeter is niet een ieder zijn smaak

Geplaatst: za 28 jan 2006, 22:45
door Synthese
Bedankt. Ik zal eens informeren bij Remo. Het is eigenlijk geen zelfbouw, want het zijn de orginele kasten. Ik heb er twee kunnen bemachtigen, want de firma die deze kasten maakt voor JM-lab is hier niet ver vandaan.

Geplaatst: za 28 jan 2006, 22:51
door ome subtilieco

Geplaatst: za 28 jan 2006, 23:14
door Synthese

Geplaatst: za 28 jan 2006, 23:26
door SARK
Ik geloof dat die link voor een ander topic bedoeld is, maar thanx ome subtilieco.

Geplaatst: zo 29 jan 2006, 15:38
door ome subtilieco
:oops: foutje :oops:

Geplaatst: zo 29 jan 2006, 16:59
door FrankG
Thanx voor de link, das mijn tjoep :)
Bij zalytron kun je nog focal drivers krijgen.
Daar komen de mijn deels vandaan.

Geplaatst: zo 29 jan 2006, 17:55
door ome subtilieco
ohja jij hebt meer units liggen dan focal zelf hihi

Geplaatst: zo 29 jan 2006, 18:00
door FrankG
Kun je bijna zeggen ja :lol:

25 in totaal :shock:

Geplaatst: zo 29 jan 2006, 20:27
door Synthese
FrankG schreef:
Thanx voor de link, das mijn tjoep :)
Bij zalytron kun je nog focal drivers krijgen.
Daar komen de mijn deels vandaan.
Wie of wat is dat? Mss ietsje meer uitleg :wink:

Geplaatst: zo 29 jan 2006, 20:38
door FrankG
aan de andere kant van de grote plas.

http://www.zalytron.com/

Vriendelijke verkoper Elliot

Geplaatst: ma 30 jan 2006, 20:28
door Synthese
Bedankt :wink:
Zeg, nog een vraagje :oops: is er mss iemand die de juiste referenties weet van de units uit deze kast? Als ik weet welke units (type/nr, of dergelijke) erin zitten, dan ben ik ook al weer een eind op weg.

Geplaatst: ma 30 jan 2006, 20:37
door FrankG
Voor de tweeter zou je er een van de audiom reeks kunnen nemen.
Een tlr of een TD5

De Bas is volgens mij een audiom 6WS en de mid een line W 4311

Geplaatst: di 31 jan 2006, 17:39
door Aquilon
Ik zie het eerder omgekeerd, de Audiom 6WM is met zn Fs van 117 Hz en hoge Qts (0.49) niet echt geschikt voor een basreflex, al heb ik reeds talrijke projecten gezien waarin ie wel zo gebruikt wordt. De 6W4311 lijkt me meer geschikt als basdriver (Fs van 50 Hz en Qts van 0.38 ), in een schone basreflexkast van 13 liter lijkt me deze niet te misstaan. Ik heb het geprobeerd en ben er nog steeds zeer tevreden over. U kan wel geen grote geluidsdrukken verwachten onder de 45 Hz.
Dit is echter puur theoretisch gesproken. Een ontwerp met de Audiom 6W als basdriver kan misschien ook goed klinken. Het is het proberen waard, mocht ik nog aan deze units geraken probeer ik het zeker eens uit.

@ FrankG, hoe bestelde jij je units bij Zalytron, het lijkt me niet een echte webshop te zijn, hoe gebeurde je betaling (VISA?)

Geplaatst: di 31 jan 2006, 17:42
door FrankG
Gewoon mailtje sturen naar elliot van zalytron.
Betaling gebeurt met telefonisch doorgeven van visa.
prima service;

Geplaatst: za 25 feb 2006, 17:24
door Synthese
Zeg, ik heb zowat alles afgebeld en ben tot de conclusie gekomen dat die org. drivers niet te verkrijgen zijn :cry: Ook niet bij de fabrikant.
Heeft iemand een alternatief van drivers voor deze kasten?

Geplaatst: za 25 feb 2006, 18:35
door Scacal
TD5 tweeters lijken mij een mooie optie :wink:

Geplaatst: za 25 feb 2006, 20:10
door FrankG
Alternatief heb ik hierboven gezet !!

Geplaatst: vr 10 mar 2006, 14:27
door Synthese
FrankG schreef:
Alternatief heb ik hierboven gezet !!
Was dit voor mij bedoeld? Op die twee adressen kan ik niets van die drivers krijgen :evil: Heb dan naar de fabrikant gebeld met als gevolg het zelfde antwoord :evil:

Geplaatst: vr 10 mar 2006, 15:27
door FrankG
Synthese schreef:
FrankG schreef:
Alternatief heb ik hierboven gezet !!
Was dit voor mij bedoeld? Op die twee adressen kan ik niets van die drivers krijgen :evil: Heb dan naar de fabrikant gebeld met als gevolg het zelfde antwoord :evil:


http://www.zalytron.com/audiom.html

Geplaatst: vr 10 mar 2006, 15:34
door Scacal
Synthese schreef:
FrankG schreef:
Alternatief heb ik hierboven gezet !!
Was dit voor mij bedoeld? Op die twee adressen kan ik niets van die drivers krijgen :evil: Heb dan naar de fabrikant gebeld met als gevolg het zelfde antwoord :evil:
Anders heb ik nog een wel een nieuw setje (TC120TD5) liggen.

Mvg,



James

Geplaatst: wo 15 mar 2006, 18:06
door richard
FrankG schreef:
Voor de tweeter zou je er een van de audiom reeks kunnen nemen.
Een tlr of een TD5
Of een exemplaar van volkslautspecher.