FAST op basis van alpair7.3 en een tapped horn?
Geplaatst: wo 11 jul 2012, 16:30
Hallo!
Ik ben al een tijdje passief aan het rondkijken op diverse forums om inspiratie op te doen voor een nieuwe stereo-set. Ik luister nu al meer dan een jaar naar een Logitech Z3 2.1 setje en ik vind dat het toch tijd wordt voor een waardige upgrade.
Ik zou graag een FAST systeem bouwen op basis van een Markaudio alpair 7.3 in een apart topkastje, aangevuld met een sub (per kanaal). Aangestuurd door een Hypex AS2.100. Beetje hetzelfde idee als de Nescio van Henkjan dus.
Alleen zou ik de topkastjes graag wat lager crossen (80-100 Hz), omdat ik dan later drie passieve versies ervan kan inzetten als rears en center. Ik weet alleen helemaal niet of de alpairs genoeg output hebben in het midlaag om een match te kunnen vormen met de sub. Ze zullen op z'n minst in een gepoorte behuizing moeten denk ik.
Ik had namelijk een hele interessante sub in gedachten: De audiokarma insubnia. (http://www.audiokarma.org/forums/showth ... 60&page=12) Deze schijnt vlak te spelen van 25 tot 100Hz
en is gebaseerd op een double folded horn van Volvotreter.
In die link staan de enige metingen van de subwoofer die ik kan vinden en kan hieruit dus niet opmaken of deze te combineren is met een alpair 7.3.
Ik kan sowieso niets uit metingen opmaken, want ik heb er de ballen verstand van
Dus ik had gehoopt dat jullie mij antwoord kunnen geven op deze vraag?
Hier nog een link naar een uitgebreid topic over de tapped horn: http://www.avsforum.com/t/1238398/reed- ... apped-horn
Ik ben al een tijdje passief aan het rondkijken op diverse forums om inspiratie op te doen voor een nieuwe stereo-set. Ik luister nu al meer dan een jaar naar een Logitech Z3 2.1 setje en ik vind dat het toch tijd wordt voor een waardige upgrade.
Ik zou graag een FAST systeem bouwen op basis van een Markaudio alpair 7.3 in een apart topkastje, aangevuld met een sub (per kanaal). Aangestuurd door een Hypex AS2.100. Beetje hetzelfde idee als de Nescio van Henkjan dus.
Alleen zou ik de topkastjes graag wat lager crossen (80-100 Hz), omdat ik dan later drie passieve versies ervan kan inzetten als rears en center. Ik weet alleen helemaal niet of de alpairs genoeg output hebben in het midlaag om een match te kunnen vormen met de sub. Ze zullen op z'n minst in een gepoorte behuizing moeten denk ik.
Ik had namelijk een hele interessante sub in gedachten: De audiokarma insubnia. (http://www.audiokarma.org/forums/showth ... 60&page=12) Deze schijnt vlak te spelen van 25 tot 100Hz
In die link staan de enige metingen van de subwoofer die ik kan vinden en kan hieruit dus niet opmaken of deze te combineren is met een alpair 7.3.
Ik kan sowieso niets uit metingen opmaken, want ik heb er de ballen verstand van
Dus ik had gehoopt dat jullie mij antwoord kunnen geven op deze vraag?
Hier nog een link naar een uitgebreid topic over de tapped horn: http://www.avsforum.com/t/1238398/reed- ... apped-horn